חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיטות נוער – בריאות ונוחות קודמת לכל

מאת: מנשה כץרהיטים05/01/20121089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בני נוער זקוקים לשעות רבות של שינה. הם אקטיביים מאד, ומוציאים אנרגיה רבה במשך היום על פעילויות שונות כמו לימודים אינטנסיביים, ספורט ואימונים, בילויים עם חברים, פעילויות יצירתיות ופיתוח תחביבים. חלקם אף עובדים, בנוסף לכל, בחצי משרה.
בנוסף, שינויים הורמונאליים בגיל זה גורמים לשינויים בשעון הביולוגי שלהם ולכך שהם נרדמים בשעות מאוחרות בלילה. לא רק מכיוון שהם עסוקים בכל מיני דברים, אלא גם פשוט מכיוון שאינם ישנוניים מספיק כדי ללכת למיטה. הורים תמיד מופתעים לראות שהפעוט הקטן שהיה קם עם ציוץ הציפורים הפך לבן נוער עצל שמסרב לקום ממיטת הנוער המעוצבת שלו, ויש צורך להעביר אותו עשרות פעמים בבוקר כדי ללכת לבית הספר.


מומחים טוענים שבני נוער זקוקים ל-9 שעות שינה בלילה לפחות, אך בפועל ישנים הרבה פחות – כ-6 שעות בלילה במשך ימי השבוע. את רוב שעות השינה הם בדרך כלל "משלימים" בשעות שינה מרובות בבוקר בסופי השבוע.
חוסר שינה בקרב בני נוער עלול לפגוע בכל מיני תפקודים. הוא עלול לפגוע בזיכרון וביצירתיות ויקשה עליהם ללמוד ולהתרכז בבית הספר. חוסר שינה גם קשור לקושי להתמודד על סטרס ולשלוט ברגשות. הוא עלול להחמיר חוסר ביטחון עצמי ותנודות במצבי הרוח, שאופייניים גם ככה לגיל הזה. חוסר השינה גם לא טוב במיוחד למערכת החיסונית ועלולה להפוך אותם לפגיעים יותר למחלות. גם שיקול הדעת עלול להיפגע. מחסור בשעות שינה גם עלול להוביל להשמנה עקב חוסר בפעילות גופנית.

לכן זה חיוני כל כך שאת שעות השינה המעטות שבני הנוער כן ישנים, יעבירו במיטת נוער נוחה ומפנקת, שתאפשר להם פסק זמן מטרדות היום הרבות, ומהאינטנסיביות של חייהם. המזרן צריך להיות מרופד מאד, בעל שכבות נוחות, ובדרגת הקושי האופטימלית כדי לישון עליו בנחת (יש שמעדיפים מזרן קשה יותר ויש שמעדיפים מזרן רך יותר). בדרך כלל מזרנים המותאמים לבני נוער הינם קשים יותר.
חשוב גם שהמיטה תתאים לממדים של מי שישן בה. לבן נוער גדל גוף או כזה שאוהב להתרווח כדאי לבחור במיטות נוער גדולות יותר כמו מיטות וחצי, בהן יוכל לישון בנוחות המרבית מבלי לכופף את גופו. נער צנום יותר יוכל להסתפק במיטה בממדים סטנדרטיים.

כמובן ששינה איכותית וטובה נגזרת גם מאיכות המזרן ועד כמה היא בריאה לאזור הגב ועמוד השדרה. זה לא יעזור הרבה אם הנער יישן על מיטת נוער נוחה, אך יקום עם כאבי גב בבוקר. חשוב שמיטת נוער תתמוך בגופו של הנער, שגדל כל כך מהר בשנים אלה. בני נוער זקוקים למיטת נוער בה לא תיווצר תופעה של "ערסל" – שקיעת מרכז הגוף במזרן. המזרן צריך להיות מזרן אורטופדי ובריאותי שעומד בתקן, ונותן תמיכה מקסימאלית לכל אזורי הגוף ובייחוד לגב ולעמוד השדרה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנשה כץ

מאת: מנשה כץהפקות אירועים09/02/12909 צפיות
ארגון כנס חברה יכול להגיע לכדי עצירה כשמגיעים לנושא שכירת הריהוט. לאירוע עם נושא מסויים צריך תמיד לדאוג לתוספת אישית כי הצרכנים יצטרכו בסופו של דבר אמצעי כלשהו על מנת שיוכלו להעריך את התוצאה. עם איזון נכון של שולחנות וכסאות, מפות שולחן וכלי אוכל בנוסף לקישוטים אפשר להגיע לתוצאות מצויינות

מאת: מנשה כץריהוט 23/09/111254 צפיות
מערכות ישיבה הן רהיטים בעלי נוחות וחוויה מהנה עבור כל מי שיושב עליהן. בין אם אתם מחפשים מערכת בגודל קטן או גדול, עבור דירה או סטודיו, סלון מפואר, טרקלין או אפילו מערכת ישיבה לגינה, מערכות ישיבה ישפרו את הסלון שלכם או את בית, ואתם יכולים למצוא אותם היום בקלות בשוק.

מאת: מנשה כץרהיטים14/09/111387 צפיות
בניגוד לדעה הרווחת, המזרונים שאנו ישנים עליהם הינם פריטי הריהוט החשובים ביותר המצויים בבתינו. מזרון הינו הפריט שאנו משתמשים בו הכי הרבה, ואין אף פריט ריהוט שתורם באופן כזה לרווחת החיים שלנו ולבריאות שלנו. אנו מבלים לפחות שליש מהחיים שלנו על המזרון שלנו. אנו זקוקים לשנת לילה טובה כדי להתעורר רעננים בבוקר, ולתפקד כיאות במשך היום.

מאת: מנשה כץרהיטים05/04/112173 צפיות
חדרי שינה הם מקדשים בהם אנו יכולים להירגע ולחדש את מאגרי האנרגיה שלנו. הפרעות בחלל זה יכולות לשבש את חיינו, החל בשינה חסרת מנוחה ועד חיפושים מעצבנים אחרי חולצה אהובה. המפתח ליצירת חדר שינה שיהיה מפלט מרגיע היא לפרוץ עם האמונה הרווחת של אופן העיצוב. הנוסחה הרגילה של שולחן, מיטה, שידה וארון לעיתים קרובות יעיל לבלימת העומס שעלול להצטבר בחדר השינה אבל לפעמים הוא לא ממש מתאים לכם

מאת: מנשה כץאורטופדיה ופיזותרפיה05/04/111684 צפיות
כיסא גלגלים, כשמו כן הוא, הוא כיסא עם גלגלים, שמטרתו לשמש כתחליף להליכה. רוב הכיסאות מגיעים עם ידיות אחוריות שמטרתן לאפשר למישהו אחר לדחוף את הכסא. ההחלטה הראשונה שיש לקבל בעת בחירת כסא גלגלים היא האם אתם זקוקים ומעוניינים בכסא ממונע או ידני. בחירה זו לעיתים נעשית עבורכם מטעמים פיזיים. לקראת רכישת כסא גלגלים הקפידו להתייעץ במרפא בעיסוק או באיש מקצוע, התייעצות באנשים אחרים בעלי כסאות גלגלים יכולה גם היא להיות מומלצת ויעילה.

מאת: מנשה כץעיצוב גינות06/01/111290 צפיות
ההצלחה בשילוב אומנות בעיצוב גינה טמונה בבחירה נבונה של היצירה הנכונה למיקום הנכון. בגינות חדשות, המיקום לאומנות יכול להיכלל בשלב תכנון הגינה, כאשר בגינות קיימות נדרשת השקעת מחשבה במציאת המקום הטוב ביותר. מיקום זה צריך להיבחר בקפידה ומותנה ביצירה עצמה

מאת: מנשה כץרהיטים11/11/101561 צפיות
כורסאות מסאז' יוצרות תחושת נוחות כנגד כאבי גב ושרירים תפוסים ומכווצים. יתרה מזאת, הן עשויות לעזור לאנשים הסובלים מבעיות שינה שנובעות מנחירה או מדום נשימה בשינה. נוסף על כך, אף שאינן נחוצות בתכלית, כורסאות עיסוי מזרזות את תהליך ההחלמה של מטופלים שמתאוששים מניתוח.

מאמרים נוספים בנושא רהיטים

מאת: yoni romרהיטים25/06/204805 צפיות
איך מזמינים רהיטים אונליין? כיצד חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות הרהיט?

מאת: רוני הכהןרהיטים04/06/195982 צפיות
המיומנות של יצירת חדר שינה מתאים, כאשר חייבים לבחור ריהוט מתאים לצד מזרונים מומלצים שמורידים את הלחצים מהגוף של הישנים.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: shiritרהיטים26/08/181778 צפיות
אם אתם זקוקים לארונות הזזה מעוצבים באופן חסר תקדים,

מאת: רוני הכהןרהיטים12/08/181753 צפיות
קראו את הדברים הבאים לפני שאתם מגיעים אל חנות של דלתות ולא מבינים על מה מדובר.

מאת: shiritרהיטים12/06/181856 צפיות
כאשר אתם מחדשים דלתות בבתים בעלי סגנון עיצוב וינטאג', עיצוב עץ הוא כמובן בלתי ניתן להתפשרות.

מאת: shiritרהיטים11/06/181621 צפיות
אם אתם מעוניינים לגבש בביתכם ריהוט עתיק מהזן האיכותי ביותר, לא רק איכותם חשובה אלא גם הכרת סגנונות העיצוב בתחום הזה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica