חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכשיר שמיעה - כיצד זה עובד

מכשיר שמיעה - כיצד זה עובד?

האם שאלתם את עצמכם פעם כיצד עובד מכשיר שמיעה? מכשירי השמיעה כיום הינם מלאכת מחשבת טכנולוגית אשר מאפשרת למיליוני בני אדם בכל העולם לחזור לשמוע ולהבין את סביבתם וכןולחזור לתפקוד רגיל בחיי היומיום שלהם. כיצד זה קורה? במאמר זה נשפוך אור על הסוד שמאחורי מכשירי השמיעה שלנו.


קצת היסטוריה על המכשיר

השימוש במכשירי השמיעה הראשונים החל לקראת סוף המאה ה- 19. המכשירים הראשונים היו מכוערים ומגושמים להחריד. המכשיר היה מעין צינור ארוך שהיה צריך להחזיק בכדי לשמוע. מעט לאחר מכן, בשנת 1899, הוגש פטנט על מכשיר השמיעה החשמלי הראשון שהיה כה גדול שתפס שולחן שלם! בשנות ה- 20 כבר החלו להיכנס לשוק מכשירי שמיעה עם שפופרות ואקום שהביאו לשיפור ברמת השמיעה אך עדיין היו מגושמים בשל הסוללות העצומות שלהם. מכשירי השמיעה האנלוגיים - “האבות הקדמונים” של מכשירי השמיעה הדיגיטליים שאנו מכירים, הגיעו לשוק רק בשנות ה- 50.



אופן פעולתו של מכשיר השמיעה האנלוגי

כאמור, במהלך שנות ה- 50 הוחל בשיווקם של מכשירי השמיעה האנלוגיים. מכשירי השמיעה האנלוגיים הראשונים עוד עוצבו כך שיתאימו למסגרות של משקפיים ורק לאחר תקופה מסוימת נולד העיצוב שאנו מכירים כיום - מכשירי השמיעה שנענדים על האוזן. מכשיר השמיעה האנלוגי פועל באמצעות מיקרופון שקולט את הצלילים בסביבה ומעביר אותם אל המגבר שתפקידו להגביר את הצלילים. לאחר שהאותות מוגברים הם מועברים אל הרמקול שיושב באוזן ומפיק צליל אשר מוגבר באופן אחיד. מכשירים אלו מהווים פתרון בסיסי בלבד, משום שהצליל אינו עובר עיבוד ואין הפרדה בין רעשי רקע לצלילים הרלוונטיים לשומע. מסיבה זו כיום כמעט ואין שימוש במכשירים האנלוגיים והם הוחלפו כמעט לחלוטין במכשירי השמיעה הדיגיטליים.


מהפכת מכשירי השמיעה הדיגיטליים

בשנות ה- 90 חלה מהפכה של ממש בעולם מכשירי השמיעה. כמו בשאר תחומי האלקטרוניקה, המהפכה הדיגיטלית לא פסחה על תחום מכשירי השמיעה. מכשירי השמיעה כיום מכילים בתוכם רכיבים דיגיטליים מתקדמים שמטרתם לספק למשתמש את השמיעה הברורה והאיכותית ביותר. המכשירים הדיגיטליים עדיין מכילים מיקרופון ורמקול, אך ההבדל הגדול הוא בתהליך שעובר הצליל בדרך.


לאחר שהצלילים נקלטים במיקרופון הם עוברים תהליך המרה לאותות דיגיטליים המופרדים לערוצים שונים. ההפרדה על פי ערוצים מתבצעת על פי תדר הצליל וכך מתאפשר נטרולם של רעשים מפריעים כמו רעשי רקע. כמו כן, המגבר מגביר את ערוצי הצליל השונים ברמות ווליום שונות בהתאם לליקוי השמיעה. מכשירי השמיעה כיום מכילים מגוון תוכניות המיועדות לסביבות שמיעה שונות, ויש גם מכשירים שמתאימים את הגדרות השמיעה באופן אוטומטי בהתאם לסביבה בה נמצא האדם. ניתן לראות כי מכשירי השמיעה הדיגיטליים מהווים קפיצת מדרגה לעומת קודמיהם האנלוגיים. כניסתם לשוק שיפרה באופן ניכר את חייהם של לקוייי השמיעה.


תדרים - כשהטכנולוגיה פוגשת שירות חסר פשרות

מכון השמיעה תדרים משווק את מכשירי השמיעה הדיגיטליים של החברות המתקדמות בעולם - פונאק, בלטון, וידקס ואוטיקון. לקוחות תדרים נהנים מהמכשירים המתקדמים ביותר בשוק ומשירות מקצועי - במכון עובד צוות מיומן ומנוסה שיעזור לכם לבחור את מכשיר השמיעה המתאים ביותר עבורכם. המכון משרת את תושבי פתח תקווה והסביבה - ראש העין, פתח תקווה, קרית אריה, בני ברק וערים נוספות. לקבל מידע נוסף על פתרונות השמיעה והמבצעים שלנו צרו קשר עוד היום - 03-9345959.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכון שמיעה תדרים - מכון השמיעה המוביל באזור המרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכון שמיעה תדרים

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223182 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213675 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201750 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201521 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201797 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201509 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191986 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica