חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בריכות נוי ומזרקות

מאת: ענבל שרידאדריכלות נוף 13/01/20121184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזרקות ובריכות נוי משמשות כבר הרבה זמן לאמצעי להוספת עניין באיזורים ציבוריים. המים הזורמים מעניקים הרגשת רוגע ונותנים תחושה של הימצאות בטבע. החומרים שמהם עשויות המזרקות או בריכות נוי כיום הן בעיקר אבנים טבעיות אשר משלימים את תחושת הטבעיות לאלמנט.

הכנסה של אלמנט מים לעיצוב גנים מושלמת מכיוון שהיא מוסיפה לכל סוג של פארק או גינה נגיעה של טבע. החוויה החושית הקולית, רעשי זרימת המים מתוך סלעים מקנים תחושה של טיול ליד מפל או אגם. סלעים ואבנים נוצרו מתהליך של זרימת מים עליהם, כך שהוספה של אלמנט של מפל שרואים עליו את זרימת המים לאורך השנים מעצימה את החוויה.

סוגי סלעים נפוצים ומומלצים לשימוש בבריכות נוי הם: בזלת, גרניט, צפחה, שיש מונגולי. כאשר יש זרימת מים על אבנים אלו צבעם מתחזק ומתעמק, הם עמידים לאורך שנים רבות.

כל אדריכל נוף מתכנן את בריכת נוי לפי ראות עיניו ולפי ההתאמה לגן שהוא מתכנן. חשוב לתת לסלע את המקום הראוי לו ולא להעמיס יותר מדי אלמנטים נוספים. סלע או כמה סלעים שמוצבים בקומפוזיציה יפה מהווים אטרקציה ואלמנט ייחודי ויפה בפני עצמם, רצוי להבליט את מראם הטבעי ולא להוסיף להם דברים מלאכותיים.

מסביב לבריכת נוי ניתן להניח אבני מדרך או סלעים בגדלים שונים ליצירת תיחום. חשוב להתאים את התיחום לסוג הסלע שמשמש כמפל. בתוך בריכת הנוי ניתן להשתמש בחלוקי נחל בשלל סוגים וגוונים ליצירת תחושה של נחל או אגם טבעי.

בריכות נוי יכולות להתאים לכל סוג של גינה, פארק או גן. הן מהוות מוקד משיכה, התעניינות של ילדים ומבוגרים יחדיו. רצוי לשלב גם דגי נוי וצמחיית מים ליצירת חוויה מושלמת.

ניתן ליצור גם מזרקות ומפלים בצורות מפוסלות ומלאכותיות יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הנדסאית נוף מוסמכת. עוסקת בעיצוב גינות בתחום הפרטי והציבורי

www.tufit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענבל שריד

מאת: ענבל שרידאדריכלות נוף 11/07/121129 צפיות
כדים הם חלק קטן מהגדרה גדולה שנקראת מיכלי שתילה. מיכל שתילה יכול להיות מעוצב, חזק ובעל נוכחות וכמו כן יכול להיות כלי פלסטיק פשוט אשר תפקידו רק להחזיק את אדמת השתילה של הצמח.

מאת: ענבל שרידעיצוב חלונות ראווה03/03/121399 צפיות
טרנד האקווריומים הולך ותופס תאוצה בקצב מהיר. אם לפני כמה שנים אחוז קטן מהאוכלוסיה היה מחזיק בביתו אקווריום, כיום הולכים וגדלים כמויות האנשים שמצטרפים לתחביב והתחום מתפתח וניתן להשיג מידע רב ברשת האינטרנט. בנוסף האיכות של האקווריומים - אם זה בדגים המיוחדים, אם זה בצמחייה המיוחדת, אם זה באיכות המשאבות והכלים מאפשרים ליצור אקווריומים באיכויות מעולות.

מאת: ענבל שרידגינון04/01/121118 צפיות
ריצוף חוץ הינו שם כולל לכל השטחים החיצוניים – כלומר שלא נמצאים בתוך בית/בניין אשר אינם מחוסים על ידי צמחייה/ מדשאה וכדומה. ריצוף חוץ משמש לשבילים, חנייה, מרפסות, רחבות, משטח משחקים ועוד...

מאת: ענבל שרידעיצוב גינות22/12/111741 צפיות
אין בית פרטי, בניין משותף, רחוב, משרדים, פארק, מושב, קיבוץ או כפר שאין בו שימוש בריצוף חוץ. מה שלא נעשה מבחינת פיתוח נוף, מדשאות, צמחייה ניאלץ בסופו של דבר ללכת על משהו... המשהו הזה בשמו הכללי הוא ריצוף חוץ.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות נוף

מאת: מגניב אדריכלות נוף 22/02/152888 צפיות
ראשית, יש להתאים את אופי גדר האלומיניום למטרתה, אם מדובר במבנה ציבורי בעל מגרש המשמשת כחצר משחקים חובה לבצע התקנה של גדרות מאלומיניום חזקים ומסיביים לבטיחות מקסימלית ובידוד המבנה מכביש קרוב וכן מניעת אפשרות כניסה ויציאה מהמבנה ללא מעבר דרך הכניסה הראשית ובדיקה על ידי השומר\המאבטח וכדומה. סביב גינה בבית פרטי תבוצע בדרך כלל התקנה של גדר "קלילה" יותר, יושם דגש רב יותר על עיצוב גדרות במראה אסתטי המשדר יוקרה קלאסית

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/147844 צפיות
הספסלים הם חלק משגרת חיינו למרות שאנו מקבלים אותם כמובן מאליו ואולי אפילו לא מעריכים אותם מספיק.

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/1410496 צפיות
אנשים רבים אוהבים לעשות עבודות מלאכה שונות בבית, זהו עיסוק אשר מעביר את הזמן ומשרה רוגע על האנשים אשר עוסקים בן

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/147975 צפיות
ספסלים הם אינם רק רהיט רחוב שהעירייה ממקמת בפארק הציבורי או בטיילת שעל שפת הים. ספסלים הם דבר שימושי מאוד אשר ניתן לשלב בעיצוב הבית

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/143392 צפיות
רהיטים מעץ ומעץ מלא הם רהיטים שתמיד נראים לנו איכותיים, נעימים, מפנקים, והם תמיד יכולים להשתלב בכל סביבה שהיא

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/143373 צפיות
ריהוט רחוב חייב להיות ריהוט מאוד עמיד. מלבד פגעי מזג האוויר השונים, כגון חום קיצוני, קור קיצוני, לחות

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/1411814 צפיות
ריהוט רחוב הוא כל סוג של ריהוט אשר נמצא ברחוב – ספסלים, פינות ישיבה, כיסאות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica