חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספסלים בנוף העירוני

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/20147847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הספסלים הם חלק משגרת חיינו למרות שאנו מקבלים אותם כמובן מאליו ואולי אפילו לא מעריכים אותם מספיק. אם תחשבו על זה לרגע תראו שהספלים נמצאים כמעט בכל מקום. רק היום ישבתי על ספסל בתחנת האוטובוס, הייתי בדרכי לרופא השיניים שם ישבתי על ספסל ההמתנה ובערב שחזרתי הביתה הלכתי עם הילדים לשחק בפארק וישבתי שם על הספסל בזמן שהילדים שיחקו במתקנים. אז כמו שאתם רואים בלי שאנחנו מודעים לזה אנו באים במגע עם ספסלים באופן יום יומי.

הספסלים הם רהיטים אשר משמשים לישיבה, כמו הכיסאות אך לא בדיוק. ישנו הבדל מהותי בין ספסלים לכיסאות – הספסלים נועדו לישיבה בצוותא. כנראה שאיפה שהוא במהלך ההיסטוריה התעורר הצורך הזה של אנשים לשבת יחדיו ולדבר וכך נולדו הספסלים. הסברה המקובלת היא שזה התחיל בישיבה על סלעים ועברו אלפי שנים עד שהתחלנו לבנות ספסלים. הספסלים המוצבים במרחב האורבני מאפשרים לנו להתקרב אחד לשני וליצור שיחה אפילו עם זרים. דווקא בעולמנו המנוכר והאלקטרוני צריך להעריך יותר את הספסלים.

ספסלים הם פריט חשוב בנוף העירוני וגם בגנים הציבורים. בכל מקום ציבורי תוכלו למצוא ספסלים ואם הם אינם אז תאמינו לי שישנם אנשים שבכל רגע נתון חושבים לעצמם "למה אין פה ספסל לשבת?". בכל עיר בישראל, וכמובן בעולם כולו, תוכלו למצוא ספסלים ציבוריים. ישנו מגוון גדול מאוד של עיצובי ספסלים ציבוריים המיוצרים בישראל כחול לבן. הספסלים הציבוריים עשויים ממגוון חומרים, הכל לפי צרכי המקום והאופי העיצובי. תוכלו למצוא ספסלים מברזל, ספסלים מפיברגלאס, ספסלים מעץ, ספסלים מבטון, ספסלים מאלומיניום ועוד שילובים שונים של חומרים מודרניים בעלי איכויות גבוהות ועמידות לשמש ותנאי מזג האוויר. תוכלו למצוא גם ספסלים במגוון צורות וצבעים – ספסלים על רגל אחת, ספסלים על שתי רגליים, ספסלים על ארבע רגליים, ספסלים המקובעים לקיר ועוד.

לעיתים הרשויות המקומיות מרשות לעצמן להתפרע בעיצובי הספסלים, הנושא הוזכר במאמרים קודמים. ישנם פרויקטים רבים גם בארץ וגם בערים גדולות בעולם, המשלבים ספסלים מעוצבים. בדרך כלל הציבור מגיב בצורה מאוד חיובית לפרויקטים אלו. ספסלים מעוצבים מוסיפים עניין, צבע ויופי לרחובות לצד השימוש הפונקציונאלי שלהם. ישנם ספסלים אשר מעוצבים על ידי ארכיטיקיטים ואמנים והם הרבה יותר מרהיט המשמש לישיבה, יש להם אמירה אומנותית ולעיתים אפילו מסרים חברתיים. דוגמה לספסלים מעוצבים ניתן למצוא בפרויקט 'ספסלים בצבע' שנערך השנה בתל אביב בשיתוף עם עמותת לילך המסייעת לחלשים ולילדים בסיכון. במסגרת פרויקט ספסלים בצבע הוצבו ברחובות תל אביב עשרות ספסלים צבעוניים אשר עוצבו על ידי סלבריטאים שונים. הספסלים היוו תערוכת רחוב הפזורה בכל רחבי העיר ובסופו של דבר נמכרו, ההכנסות כולן קודש לעמותת לילך.

 



תגיות המאמר: ספסלים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת outdoordesign

מאת: outdoordesignעסקים - כללי22/04/151130 צפיות
תהליך גירושין איננו פשוט עבור אף אחד מהצדדים, במיוחד שהוא מלווה בסיטואציות לא נעימות בהם מעורבות בגידות, הסתרת נכסים או כאשר יש ילדים בתמונה

מאת: outdoordesignדייטינג22/04/152414 צפיות
רוב האנשים שמחפשים בן או בת זוג לחיות איתה את שארית חייהם, נוטים לחפש אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, אנשים הדומים להם בתחומים כמו השכלה, רמת חיים, תכונות .

מאת: outdoordesignתיירות ונופש - כללי08/02/152104 צפיות
עונת האביב היא עונה בה התיירות מתחילה לפרוח, חברות התיירות ואתרי הנופש השונים מציעים מגוון של חופשות באילת

מאת: outdoordesignדייטינג08/02/151437 צפיות
אתר היכרויות jdate הוא אתר היכרויות הגדול ביותר בישראל. באתר תוכלו להכיר ולשדך לעצמכם את החצי השני שלכם

מאת: outdoordesignעיצוב תעשייתי 08/02/152174 צפיות
זהבי פלדות היא חברה ותיקה המספקת ללקוחותיה את כל פתרונות הפלדה האפשריים בצורה בטוחה, אמינה ומקצועית

מאת: outdoordesignדיני עסקים08/02/152163 צפיות
חקירות עסקיות מתבצעות ע״י איסוף של מידע רלוונטי על ארגון, עסק או חברה תוך כדי בדיקת סביבת הלקוחות

מאת: outdoordesignהשוואת מחירים13/11/142581 צפיות
הרבה אנשים בוחרים לקיים אירועים קטנים בחוף הים, בטבע או בגנים הציבורים. אמנם זה קצת יותר מסובך מאירגון אירועים במקום שתוכנן לשם כך במיוחד אך יש לאירועים באוויר הפתוח את היתרונות שלהם.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות נוף

מאת: מגניב אדריכלות נוף 22/02/152890 צפיות
ראשית, יש להתאים את אופי גדר האלומיניום למטרתה, אם מדובר במבנה ציבורי בעל מגרש המשמשת כחצר משחקים חובה לבצע התקנה של גדרות מאלומיניום חזקים ומסיביים לבטיחות מקסימלית ובידוד המבנה מכביש קרוב וכן מניעת אפשרות כניסה ויציאה מהמבנה ללא מעבר דרך הכניסה הראשית ובדיקה על ידי השומר\המאבטח וכדומה. סביב גינה בבית פרטי תבוצע בדרך כלל התקנה של גדר "קלילה" יותר, יושם דגש רב יותר על עיצוב גדרות במראה אסתטי המשדר יוקרה קלאסית

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/1410500 צפיות
אנשים רבים אוהבים לעשות עבודות מלאכה שונות בבית, זהו עיסוק אשר מעביר את הזמן ומשרה רוגע על האנשים אשר עוסקים בן

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 27/10/147977 צפיות
ספסלים הם אינם רק רהיט רחוב שהעירייה ממקמת בפארק הציבורי או בטיילת שעל שפת הים. ספסלים הם דבר שימושי מאוד אשר ניתן לשלב בעיצוב הבית

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/143395 צפיות
רהיטים מעץ ומעץ מלא הם רהיטים שתמיד נראים לנו איכותיים, נעימים, מפנקים, והם תמיד יכולים להשתלב בכל סביבה שהיא

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/143376 צפיות
ריהוט רחוב חייב להיות ריהוט מאוד עמיד. מלבד פגעי מזג האוויר השונים, כגון חום קיצוני, קור קיצוני, לחות

מאת: outdoordesignאדריכלות נוף 22/10/1411815 צפיות
ריהוט רחוב הוא כל סוג של ריהוט אשר נמצא ברחוב – ספסלים, פינות ישיבה, כיסאות

מאת: שחפופיהאדריכלות נוף 31/03/147156 צפיות
יש לכם שטח גדול על הגג, או מרפסת רחבה ואתם רוצים להפוך אותם לחמימים יותר ומסבירי פנים? רצפת דק תענה בדיוק על הצורך הזה ותיצור בשבילכם מרפסת או גינה עם מראה חמים וקלאסי, שתוכלו לשבת שם ולהינות מהאוויר הפתוח אחרי יום עבודה עמוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica