חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק הודעת פיטורים והתפטרות

מאת: ירון שיימוביץניהול28/01/20127314 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא ניתן לפטר עובד מהיום להיום, תקופת ההודעה המוקדמת משתנה, כמובן, בהתאם לזמן עבודתו בחברה.

במידה ועסקינן בעובדים שהם עובדי משכורת, זאת אומרת, עובדים המקבלים שכר חודשי, ההודעה המוקדמת תהיה בחצי שנה הראשונה, יום על כל חודש שעבדו, מהחודש השביעי ועד תום השנה הראשונה ,יומיים וחצי בשל כל חודש עבודה בתקופה האמורה ולאחר שנת העבודה הראשונה, הודעה מוקדמת של חודש ימים.

במידה והעובד הינו עובד בשכר, כלומר, עובד המקבל את שכרו לפי שעה, במהלך שנת עבודתו הראשונה יום אחד בשל כל חודש עבודה, במהלך שנת העבודה השנייה, 14 ימים בתוספת של יום אחד בשל כל חודש בשנה השנייה, ובמהלך שנת עבודתו השלישית, 21 ימים בתוספת של יום אחד עבור כל חודש נוסף בשנה האמורה. לאחר השנה השלישית, של חודש ימים.

בפנינו, כמעסיקים, קיימת הזכות לויתור על הודעה מוקדמת, במקרה של פיטורים, אני יכולים להודיע לעובד כי אני רוצה להפסיק את העסקתו מיידית אך עלינו לשלם לו פיצוי בסכום השווה לשכרו הרגיל בעד התקופה שלגביה ויתר על עבודתו. כך גם במקרה בו העובד מפטר ואנו לא רוצים שימשיך להגיע לעבודה.

החלק הפחות ידוע של החוק הזה, במידה ועובד לא מעוניין לתת הודעה מוקדמת עליו לשלם למעסיק פיצוי בסכום השווה לשכרו הרגיל בעד התקופה שלגביה לא ניתנה הודעה מוקדמת.

בתום תקופת ההעסקה מומלץ לתת לעובד מכתב המודיע על סיום יחסי עובד מעביד, בין אם זה מכתב פיטורים או בין אם זה מכתב התפטרות, בשני המקרים רצוי להחתים את העובד על המכתב ולשמור העתק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון שיימוביץ, מנהל אזור רשת חנויות אופנה וספורט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שיימוביץ

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה03/03/136521 צפיות
במאמר זה אסקור את חוק העובדים הזרים, למי מותר להעסיק עובדים זרים, מה הן זכויות העובדים הזרים ומה הם החובות שלנו כמעסיקים

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/12/127137 צפיות
במאמר זה אסקור את הזכויות של עובדים בשעת חירום

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/12/127088 צפיות
במאמר זה אסקור את חוק בית הדין לעבודה

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/03/127444 צפיות
מה הוא חוזה עבודה? מה הם הזכויות של העובד? מה החוקיות של חוזה עבודה?

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/03/127064 צפיות
מה הן הזכויות המוקנות לחוק לנשים עובדות הנכנסות להריון?

מאת: ירון שיימוביץניהול28/01/129287 צפיות
קיום שיחת שימוע אינו חובה על פי חוק אך בהחלט נהוג היום גם במגזר הציבורי. מה הם הכללים? מתי יש לקיים שיחת שימוע וכיצד? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

מאת: ירון שיימוביץניהול22/01/126978 צפיות
מהו חוק שעות עבודה ומנוחה? מהם הזכויות המגיעות לכל עובד? מי קובע את ימי החופש של העובדים?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201327 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201141 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica