חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק בית הדין לעבודה

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/12/20127089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנן שתי ערכאות בבית הדין לעבודה, בית דין אזורי ובית דין ארצי. קיימים חמישה בתי דין אזוריים לעבודה בבאר שבע, ירושלים, חיפה, תל אביב, נצרת. בית הדין הארצי נמצא בירושלים.

 

במשפט בענייני עבודה בבית הדין האזורי ישבו שלושה, שופט ושני נציגי ציבור, אחד נציג העובדים ואחד נציג המעבידים. את נציגי הציבור ימנו שר המשפטים ושר העבודה והרווחה לאחר התייעצות בארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה ובארגונים הארציים של מעבידים שלדעת השרים הם יציגים ונוגעים בדבר. על נציגי הציבור להיות או בעלי ניסיון בתפקיד או בפעילות הקשורה ביחסי עבודה, או בעלי ניסיון בהוראה, מחקר, משפט או כלכלה ביחסי עבודה או במנהל ציבורי, או שהם חברים או זכאים להיות חברים בלשכת עורכי הדין בישראל ועסקו ברציפות או לסירוגין חמש שנים לפחות בתפקיד משפטי בשירות המדינה. נציג ציבור יכול לשרת במשך שלוש שנים.

בית הדין האזורי רשאי לדון בתובענות בין עובד למעביד, בהן חוזים, נזיקין, סכסוך עבודה, הפרה של הסכם קיבוצי, עניינים הקשורים לקופות גמל, קופות פנסיה, תובענות שבין עובד לארגון עובדים הקשורות בחברות או בתחום פעילותו של הארגון בענייני עבודה, ובכל עניין שמוענקת לבית הדין האזורי סמכות לפי החוק לביטוח הלאומי, התשכ"ח 1968 וחוקים אחרים כמפורט בתוספת הראשונה. על פסק דין של בית דין אזורי ניתן לערער בפני בית הדין הארצי.

 

בדיון בבית הדין הארצי, בעניינים של הסכמים קיבוציים, או הסדרים קיבוציים על כל גווניהם ישבו שבעה, שלושה שופטים, שני נציגי עובדים ושני נציגי מעבידים. בערעור ישבו שלושה, שופט ושני נציגי ציבור. בעניינים אחרים ישבו חמישה, שלושה שופטים, נציג העובדים ונציג המעבידים.

 

היועץ המשפטי לממשלה, במידה וראה כי בהליך שלפני בית הדין כרוכים נפגעים או עלולים להיות כרוכים נפגעים של זכות המדינה, או זכות ציבורית או עניין ציבורי רשאי לפי ראות עיניו להתייצב באותו הליך ולהשמיע דבריו. ארגון עובדים או ארגון מעבידים שהוא צד להסכם קיבוצי רשאי להתייצב בכל הליך שלפני בית המשפט שבו נתון אותו הסכם קיבוצי לפירוש.

בנוסף לחוק זה, ועל מנת להגדיר טוב יותר את סמכויות בית הדין  קיימות תקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), תשנ"ב-1991, אשר מגדירות, בין השאר, את מקום השיפוט, מועדי הגשת מסמכים, שמירת זכויות, ייצוג של תאגיד, צורה ותוכן של כתבי הגנה וכתבי תביעה, טוענים בהליך ייצוג, תביעות תאגיד, סדרי הטיעון והסיכום, הקראת פסק דין, מועד הגשת פסק דין וכיוצא באלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון שיימוביץ, מנהל אזור רשת חנויות אופנה וספורט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שיימוביץ

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה03/03/136522 צפיות
במאמר זה אסקור את חוק העובדים הזרים, למי מותר להעסיק עובדים זרים, מה הן זכויות העובדים הזרים ומה הם החובות שלנו כמעסיקים

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/12/127138 צפיות
במאמר זה אסקור את הזכויות של עובדים בשעת חירום

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/03/127444 צפיות
מה הוא חוזה עבודה? מה הם הזכויות של העובד? מה החוקיות של חוזה עבודה?

מאת: ירון שיימוביץדיני עבודה30/03/127066 צפיות
מה הן הזכויות המוקנות לחוק לנשים עובדות הנכנסות להריון?

מאת: ירון שיימוביץניהול28/01/127316 צפיות
לא ניתן לפטר עובד מהיום להיום, תקופת ההודעה המוקדמת משתנה, כמובן, בהתאם לזמן עבודתו בחברה. במידה ועסקינן בעובדים שהם עובדי משכורת, זאת אומרת, עובדים המקבלים שכר חודשי, ההודעה המוקדמת תהיה בחצי שנה הראשונה, יום על כל חודש שעבדו, מהחודש השביעי ועד תום השנה הראשונה ,יומיים וחצי בשל כל חודש עבודה בתקופה האמורה ולאחר שנת העבודה הראשונה, הודעה מוקדמת של חודש ימים. במידה והעובד הינו עובד בשכר, כלומר, עובד המקבל את שכרו לפי שעה, במהלך שנת עבודתו הראשונה יום אחד בשל כל חודש עבודה, במהלך שנת העבוד

מאת: ירון שיימוביץניהול28/01/129287 צפיות
קיום שיחת שימוע אינו חובה על פי חוק אך בהחלט נהוג היום גם במגזר הציבורי. מה הם הכללים? מתי יש לקיים שיחת שימוע וכיצד? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

מאת: ירון שיימוביץניהול22/01/126978 צפיות
מהו חוק שעות עבודה ומנוחה? מהם הזכויות המגיעות לכל עובד? מי קובע את ימי החופש של העובדים?

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20953 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181383 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171919 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162694 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163306 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163469 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica