חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכת בדיקה אופטית מבוססת עיבוד תמונה לזיהוי פגמים בייצור יריעות

חברת הראיה הממוחשבת "וייב טכנולוגיות" מציעה פתרונות ייעול לתעשייה ולמפעלים בארץ. פיתחה מערכת בקרת איכות מתקדמת לזיהוי פגמים וחרקים בפסי ייצור נעים של יריעות.

מערכת הראיה הממוחשבת (Computer Vision System) עובדת בקצב תנועת יריעה של עד 6.5 מטר לשנייה ומזהה פגמים בגודל של כמילימטר. המערכת מעבירה התראה לבקר שנותן הנחייה למכונת מדבקות, להדביק מדבקה באזור הפגם ובכך להתריע על בעיה למפעיל. במידת הצורך ובהתאם לרגישות המערכת אשר תוגדר על ידי הלקוח, תוכל המערכת לתת התרעה במספר רמות- החל מהדבקת מדבקה, הפעלת מנגנון התרעה או אף באמצעות הפסקת פעילות קו הייצור במקרה ויש פגמים חריגים שחוזרים בתכיפות.
בעיות בקרת איכות נפוצות מאד בקווי ייצור של יריעות מחומרים שונים כגון ניילון, בד, מתכת, נייר, רשתות לחקלאות ועוד. בעיות נפוצות הן היווצרות שיני מסור בעת חיתוך החומר, חדירת מעופפים וחרקים אחרים לתוך תהליך הייצור, שאריות חומר גלם כגון ג'לים, גזירה של מידות לא מדויקות על ידי המכונה, היווצרות בועות אוויר או חורים בחומר ועוד.
מערכת הראיה הממוחשבת שפותחה על ידי וייב טכנולוגיות, מבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה (Image Processing) ומסוגלת לתת פתרון לכל אותן בעיות איכות על ידי מדידה מהירה ומדויקת של כלל הפרמטרים שדורשים בקרה. עוד מסוגלת המערכת לוודא איכות של הדפסה על החומר. כך למשל, במידה ונדרשת הדפסה של איור, כיתוב או לוגו על החומר הרץ, תוכל המערכת להתריע במידה ויש חריגה כלשהי בין המקור להעתק. חריגה יכולה להיות מריחת צבע, הדפסת תווית לא נכונה או אף הדפסה של תאריך ייצור לא מדויק- את כל הנ"ל יכולה מערכת הראייה הממוחשבת לזהות ולהתריע במידת הצורך.
כיום מורכבת מערכת הזיהוי על פס ייצור קיים של חברת פלסטיקה גדולה בצפון הארץ המייצרת יריעות פלסטיק גמישות לאריזה, בעיקר בתחום המזון. במהלך תהליך הייצור מתבצע תהליך של למינציה בין יריעות פלסטיק בעלי תכונות שונות- וכאן לרוב נוצרים הפגמים המדוברים.
היתרונות לתעשייה ברורים- מעבר לחיסכון של עלויות ההחזרה והפיצוי ללקוחות, מדובר בשיפור איכות המוצר ומוניטין החברות. מדובר בפקטור עליון בחשיבותו, שהרי מעל ל- 90% מתוצרי התעשייה בארץ בתחום מיועדים לייצוא ואיכות התוצר ללקוחות חוץ הנה קריטית בעת בחירת הספק הישראלי.
יתרון בולט נוסף בפיתוח של וייב טכנולוגיות הוא מחיר המערכות וגמישותן. וייב טכנולוגיות מציעה מערכת ראיה מרשימה ומתקדמת טכנולוגיות במחיר מצחיק ביחס למערכות דומות המשווקות ביורו על ידי יצרנים בחו"ל ועולות עד כ- 50% יותר. עוד מספקת וייב שירות 24/7 למערכות אותן היא מספקת, בעוד שספקים בחו"ל גובים תשלום בעבור כל הגעה של הספק לארץ לצורך מתן שירות- בכך מתבדלת וייב טכנולוגיות בשירות המצטיין ויחס התועלת אל מול עלות הגבוה שהיא מספקת ללקוחותיה. עוד פקטור חשוב הוא שלוייב טכנולוגיות יכולות מכאניות גבוהות, על כן מסוגלת החברה ליישם את המערכות בפסי ייצור קיימים של המפעלים, תוך התממשקות מרבית למערכות הייצור והמידע הקיימות אצל לקוחותיה.
מערכת זו מצטרפת למספר פיתוחים מרשימים של חברת וייב טכנולוגיות, המתמחה במתן פתרונות מבוססי עיבוד תמונה וראיית מכונה (Machine Vision) לתעשייה, בראשה מערכת למיון ירק ותבלינים שהושקה במהלך שנת 2011. החברה מורכבת ממוחות מבריקים יוצאי המעבדות המובילות בטכניון ובאוניברסיטה העברית ומתמחה במתן פתרונות ראייה ממוחשבת מותאמי לקוח במגוון תחומים- חקלאות, מזון, פלסטיקה, פרמצבטיקה ועוד. כיום מבצעת החברה מספר פרויקטים מרשימים בתעשייה, בין השאר לחברות המובילות טבע תעשיות פרמצבטיות, תמה פלסטיק ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבת

פתרונות עיבוד תמונה מותאמי לקוח לתעשיה ולעסקים

בקרת איכות אוטומטית, זיהוי תוצרת פגומה, מיון אוטומטי, זיהוי ויזואלי של פגמים או פיגמנטים, זיהוי טקסט וניתוח תמונה, מדידת של רכיבים סטטיים ונעים, ועוד..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבת

ניתן לראות כיום כי טכנולוגיית הראייה הממוחשבת (Machine Vision) מתחילה לתפוס תאוצה בתחום התרופות, הכולל תהליכים שונים, ביניהם עיבוד תמונה וניתוח תמונה של תרופות באריזות. בתחום זה, רמת הדיוק והבקרה קריטיות, וקשה להשיג אותן בעזרת כוח עבודה אנושי.

מאת: וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבתתעשייה20/01/14681 צפיות
בעקבות הבנת החשיבות הקיימת בין טכנולוגיית הראיה הממוחשבת (Computer Vision) לבין תחום הביו-הנדסה, סטודנטים מפתחים טכנולוגיה אשר תקל על ניתוח התמונה של כלי דם לצורך הנדסת רקמות.

מאת: וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבתתוכנה25/12/11877 צפיות
חוקרים מאוניברסיטת ווסטמינסטר בלונדון ומאוניברסיטת ניו סאות' ווילס באוסטרליה, בחנו את השימוש בטכנולוגית הראייה הממוחשבת ובקרת איכות אוטומטית, לצורך אבחנה מיקרוסקופית של מחלת המלריה. החוקרים בחנו זאת על מנת שניתן יהיה להשיג תוצאות אבחנה מדויקות, אמינות ויעילות הרבה יותר.

מאת: וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבתתוכנה05/12/11896 צפיות
חברה קנדית- מונטרוז, פיתחה מערכת המבצעת בקרת איכות אוטומטית בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת בענף המזון המעובד. המערכת מזהה ויזואלית פגמים בפס הייצור, ממיינת את המוצרים על הקו בזמן אמת ומעבירה התרעות על פגמים למפעיל המכונה.

חברה אמריקאית בשם Poseidon פיתחה מערכת מתוחכמת לזיהוי טביעה בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת (Computer Vision). המערכת משתמשת במחשבים מתקדמים המבצעים עיבוד תמונה בזמן אמת ובצורה מדויקת. המצלמות החכמות מזהות תנועות, תמונות וצלילים מחשידים בבריכות שחיה, ואלו מתריעים למציל כי במים ישנו קורבן במצוקה.

מאת: וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבתתוכנה20/09/111028 צפיות
חוקרים פיתחו תוכנה המאפשרת ניטור מרחוק וזיהוי אוכלוסיות גדולות של פינגווינים באפריקה, באמצעות טכניקות שמקורם בראייה הממוחשבת ובביומטרית האדם.

מאת: וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבתתוכנה11/09/11979 צפיות
בשל דאגות ההגירה וגניבות הזהות, הרשויות החלו לחפש מאפיינים פיזיים של האדם, המכונים ביומטריה, כדי לאשר את זהותם.

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162643 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152271 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151856 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151780 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151796 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151794 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151662 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica