חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיש - מה מציע לנו השוק

עבודות שיש זה שם מטריה למגוון גדול השייך למוצרי צריכה וסל שירותים רחב שמתלווה לאותם מוצרים שונים. בשורות המובאות נסביר מה הן עבודות שיש, ונציין אי אלו נקודות חשובות מאוד בנוגע לעבודות שיש נפוצות (דוגמת גם סכומים לדוגמא ששייכים לאותם המוצרים).

מה יש בשיש?

השימושים הפופלאריים מבין כולם לצורך שיש במשקי עסק מודרניים הינם (בסדר תפוצה יורד): משטחי עבודה למטבחים וסביב כיורים בחדרי אמבטיה, ריצוף וחיפוי חדרי אמבטיה וריצוף כלל הדירה, כיורים ומכשירי סניטציה, חיפויי תקרות. עם זה, עבודות שיש מורכבות על פי רוב מכל סוג של יצור וחציבה משיש ואבנים דומות, ולכן כן ניתן להשיג עפ"י רוב כמעט כל הזמנה (כבר החל מלוחות מרשימים וכלה בפיסול מיניאטוריה) במסגרת אגודת עבודות שיש. נקודה חשובה במיוחד שחשוב להבין, ושתחזור אודות עצמה בהמשך הכתבה, היא בעצם הפונקציונליות ששייכת לעבודות שיש: מדובר ממש לא רק בפריט דקורטיבי אלא אף לרוב בראש ובראשונה פריט פונקציונלי, שאמור להביא לתוצאות מסויימות ולשמש עניין ספציפי. אי לזאת, העדפת דגם השיש (אותנטי או לחילופין סינטטי), דרכי ההתקנה (הלחמה, הדבקה...) ופרמטרים נוספים (צבע, עובי, עמידות) כדאי להעשות אפילו תוך כדי חשיבה על הנקודות הללו.

שיש למטבחים

לכן, המטבח זה המלך הנוכחי של עבודות שיש, ומשטחי העבודה הם הדובדבן שבקצפת. למעשה התפוצה של שיש בתור חומר הבחירה למשטחי שימוש במטבח הביתית כה יקרה, עד כי אותו משטח פעולה זכה בתואר "שיש" בלא כמעט כל קשר לחומר ממנו הוא עשוי בפועל. הבחירה בשיש לצורך זה (במרבית המקרים) איננה מקרית: מדובר כאן בחומר עמיד יחסית, הן להשפעה ששייכת לחומרי גלם כימיים והן (מה שמומלץ במיוחד) לחום, שקל מאוד לנקותו. לרוב עבודות שיש למטבחים נעשות בצורת לוח מסוג אחד ועד 5 לכל היותר, בעובי ששייך ל 3-8 ס"מ. רצוי ביותר לוודא את טיב ההתקנה, וכיוון שפגמים קטנים ממש לא ניתנים לאבחון בתחילת הדרך אבל יגדלו לכדי סדק (במיוחד במידה שהנכם בשלנים "אגרסיביים" שנהנים להכות בכוח על גבי הסטייקים והשום) תוך משך זמן קצר, כדאי מאוד לדרוש אחריות ללפחות שלוש שנים מרגע הכניסה לדירה. הבחירה בסוג הזה של עבודות שיש חייבת להיות מסוג שיש טבעי או אולי שיש מלאכותי עמיד לחום (מומלץ בכל מקרה ללכת על האופציה הטבעית), יחד עם זאת למרות שבחירה כמו זו תעלה בכ-150% יותר מהחלופות החדשות הזולות הרבה יותר (מדובר בהשקעה מסוג 5-10 אלף ש"ח לפחות). כמו כן מומלץ לוודא שהמחיר מכיל התקנה (שיכולה "פתאום" להוסיף 1000 ש"ח למחיר), וכי ההתקנה מתואמת יחד עם שאר עבודות המטבח (במיוחד האינסטלציה והנגרות התחתונים).

שיש כיורים

תחום מניב נוספת אותו תפסו עבודות שיש למטבחים הם כיורים. כאן העמידות לחום הרבה פחות חשובה (אם בגלל ש במקרה ששייך לכיור מטבח ראוי עד מאוד לברור שיש עמיד לחום), והאסטטיקה מקבלת משנה תוקף. דרכי יצור מודרניות מאפשרות להכין כמעט כל זן של כיור משיש, כולל צורות ספציפיות כגון משטח עקום, גבנוני וכו'. יחד עם זאת, אם וכאשר ומדובר על שיש מקורי, כדאי לבחור על צורות סימטריות יותר (כיור מרובע צה"לי או כיור עגול), כי עבודות קיצור שונות תעלנה הרבה (פי 2-4) יותר וצפויות להיות הרבה פחות עמידות לאורך פרק הזמן.

שיש לריצוף וחיופוי

עוד נישה ששייכת לעבודות שיש הינה ריצוף וחיפוי אזורים בשיש ממשיכים להיות אלמנט אופנתי מארסנל עיצוב הפנים כמעט בכל מקום, ובהתאם לזה אפילו זוכים ללא מעט שבחים מצדם של מקצועני עולם עיצוב הבית. ריצוף וחיפוי הינן שתי טכניקות שונות בתכלית, אם כי בסופו של דבר מדובר כאן בכיסוי משטח בסוג ספציפי של יסוד במספר המקרים. הנגרמות מהכוחות הפועלים על גבי המשטח, ומסוג חומרי ההחלקה שהינם משתמשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רותם יונה

מאת: רותם יונהאבטחת הבית05/03/12979 צפיות
במאמר זה תקבלו את כל המידע על סורגים לבית ולמשרד

מאת: רותם יונהריהוט 05/03/12961 צפיות
במאמר זה תקבלו את כל המידע על נגריות ועבודת נגרים

מאת: רותם יונהאבטחת הבית05/03/12980 צפיות
במאמר תוכלו ללמוד על עבודת מנעולנים לבית ולרכב

מאת: רותם יונהבניין ואחזקה - כללי05/03/12992 צפיות
במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע על שירות מזגנים לבית

מאת: רותם יונהבניין ואחזקה - כללי05/03/12985 צפיות
במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע על דוד שמש

מאת: רותם יונהלימודי תעודה ומקצוע05/03/121277 צפיות
במאמר זה תוכלו לקרוא על לימודי גינון במקומות שונים

מאת: רותם יונהבניין ואחזקה - כללי01/03/121247 צפיות
במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע על אינסטלציה ועבודות ביוב

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222809 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223118 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211332 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211591 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211565 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211753 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica