חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"חיפוש חברתי" בשירות הסקטור העסקי- SpyTheNet

מאת: SpyTheNetאינטרנט - כללי20/02/2012957 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החיפוש המסורתי ברשת כפי שמוכר לנו כיום מתבסס על סוג התוכן שמופיע בדפי אינטרנט ו/או על מבנה הקישורים לדפים השונים.
בשלבים מאוחרים יותר נחשפנו לנושא החיפוש שמקדש את זמן האמת, כלומר, התוכן החדש ביותר הינו הרלוונטי ביותר וכן לחיפוש הסמנטי, שלא הבשיל עדיין לגמרי, המנסה לנתח את משמעות וכוונת מושא החיפוש עצמו. 

ההבדל העיקרי בין מנועי החיפוש השונים הינו בניתוח שאילתת החיפוש (Query Parser) ובדירוג התוצאות/הדפים (Ranking). windows in hebrew - SpyTheNet החיפוש החברתי שהינו טרנד חדש יחסית בתחום מתבסס על 2 הנחות מרכזיות. 
1. כאשר אנו מבצעים חיפוש כלשהוא, לדוגמא אודות מכשיר סלולארי או יעד תיירותי, ישנה סבירות שבתכנים של החברים שלנו תמצא תשובה הרלוונטית יותר עבורנו. 
2. כאשר אנו מנסים לאתר מוקדי שיח מרכזיים סביב נושא מסוים, לדוגמא סביב החרם החברתי, יתכן שהדיונים הרלוונטיים יותר יהיו אלו בהם יוזם הדיון הינו פופולארי יותר או שהתוכן עצמו גרף מעורבות ערה יותר. (בד"כ הדברים הללו הולכים יחד) 

לכל אחד העושה שימוש ברשתות חברתיות ניתן לבנות מעגל חברתי (Social Circle). המעגל החברתי יכול להיות מורכב מחברים ישירים ואף מחברים מסדר שני ושלישי (חברים של חברים). המעגל החברתי לצורך העניין יכול גם להיות מורכב מכל האנשים מאזור גיאוגרפי מסוים או המשתייכים לקבוצה כזאת או אחרת. 

המעגל החברתי מסייע בבניית הגרף החברתי (Social Graph) של כל משתמש שמתאר את טיב הקשרים בין החברים במעגל. windows in hebrew - SpyTheNet כך שהחיפוש החברתי יכול לעשות שימוש בכל אחד מהמשתנים החברתיים הבאים או אף לשלב ביניהם. 
• הקרבה החברתית של יוזם/כותב התוכן למבצע החיפוש.
• הדירוג החברתי של יוזם/כותב התוכן.
• הדירוג החברתי של התכנים עצמם. (עד כמה התוכן עצמו פופולארי).

אז כאמור, חיפוש חברתי המתבסס על התכנים של הסביבה החברתית הקרובה לנו מניח שכאשר אנו רוצים לקבל המלצה לגבי נושא מסוים אנו בד"כ פונים לעזרת חברינו.
החיפוש החברתי מהזווית השניה (התבססות על הפופולאריות החברתית של כותב התוכן או התוכן עצמו) מסייע לנו באיתור תכנים שזוכים לתהודה רבה מבחינה חברתית.
ניקח לדוגמא חיפוש סביב המותג 'אסם'. אם אנו מעוניינים לזהות את המוקדים העיקריים בהם היה אזכור של 'אסם' בכתבות. אזכורים שהופיעו ב-YNET או WALLA יעניינו אותנו ברוב המקרים יותר מאזכורים במקומות אחרים, עקב תשומת הלב הגדולה יותר שניתנת לאזכורים הללו ועקב כך שהדיון סביבם צפוי להיות רחב יותר.
זה לוקח אותנו למושג דירוג הדף (PageRank) שהנחילה 'גוגל'. לדפים רבים ברשת קיים דירוג המתבסס בעיקר על טיבם של הקישורים המפנים אליהם. הפניה לדף ממקור פופולארי ומהימן תורמת משמעותית לדירוג הדף. כך לדפים ב-YNET ו WALLA יהיה בד"כ דירוג גבוה. windows in hebrew - SpyTheNet זה נכון גם עבור הסביבה החברתית שם ניתן לדרג כתבות על פי כמות התגובות שקיבלו, פוסטים על סמך כמות הלייקים והתגובות שקיבלו ופרופילים של דפים ואנשים על סמך בחינה תקופתית של משתנים שונים בפרופיל. (כמות התגובות והלייקים הממוצעת לפוסט, כמות העוקבים ועוד)
הציון המשוקלל בו אנו עושים שימוש במדור המשפיענים הינו בעצם ה PageRank החברתי שאנו מעניקים לפרופילים בפייסבוק.
כמו בדוגמא בעניין של כתבות הבעלות משקל יותר מאחרות, גם כאן הדבר נכון. כאשר פרופיל פופולארי עוסק בנושא מסוים הנושא נחשף להרבה יותר אנשים ואף מתקבל במשנה תוקף.
עכשיו, כאשר אנו מצליבים בין הדירוג החברתי של פרופילים ופוסטים לתוצאות החיפוש, ניתן לדרג את התוצאות לפי 'חוזק' הפרופיל ו/או 'חוזק' התוכן (הפוסט) מבחינה חברתית.

הנה דוגמא לחיפוש חברתי בדפי פייסבוק עבור השוואת מוצרי סלולר: windows in hebrew - SpyTheNet והנה דוגמא לחיפוש חברתי עבור המושג 'חרם': windows in hebrew - SpyTheNet לסיכום, דירוג לפי רלוונטיות חברתית הינו שימושי במגוון מקרים פרטיים ועסקיים כגון:
• איתור המלצות אנשים קרובים אודות מוצרים ושירותים.
• איתור מוקדי שיח ותוכן מרכזיים סביב נושאים שונים.
• איתור 'משפיענים' חברתיים ומעצבי דעת קהל בתחומים שונים.

דוגמת החיפוש האחרונה בנושא החרם הינה דוגמא מצוינת לצורך עולה של ארגונים ומותגים במעקב בנוסף לסביבה העסקית הישירה שלהם גם אחר הלך הרוח סביב נושאים בוערים שביכולתם להמליך ולהפיל שחקנים בזירה העסקית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SpyTheNet מפתחת פתרונות יצירתיים לניטור וניתוח תכנים, לרבות תוכן גולשים, ברשת האינטרנט.

לחברה כלי יחיד מסוגו בישראל המנתח ומדרג את זירת הפייסבוק הישראלית, ומספק ללקוחותיה ניטור חכם יותר ומודיעין עסקי ברמה האסטרטגית והיומיומית.

SpyTheNet.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SpyTheNet

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/223066 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213537 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193858 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163171 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163267 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163207 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163316 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica