עוד בימיה הראשונים הצהירה גוגל שאחד מעקרונות הפילוסופיה הארגונית שלה הוא – Do no Evil המוטו כוון הישר לבטן הרכה של מיקרוסופט שנתפסה בעיני רבים כענקית תוכנה מרושעת ותאבת בצע ובידל את גוגל כחברה המזוהה עם חדשנות, קוד פתוח ואחת שיודעת גם לתרום לכלל ובמיוחד למשתמשי האינטרנט.
אנחנו רק נעזור לכם למצוא את מה שאתם מחפשים. שום איום לא נשקף מכיוון הגבעות הפסטורליות בר'יצמונד והחיפוש בממשק החדשני והמצוצמם הפך לנחלת הכלל.
החוליה החסרה
כמו כל אלגוריתם גם הנוסחאות המורכבות של שיווק בגוגל מתבססות על נתונים. ובתחום העיסוק שלה – טכנולוגיית חיפוש, נתונים רבים ואיכותיים יותר משפיעים ישירות על טיב התוצאות.
במהלך השנים יצרה גוגל טבעת המקיפה נתונים איכותיים שאף גורם בעולם (חוץ מהמוסד או ארגונים סודיים אחרים) לא מסוגל להתחרות בה. המוצרים של גוגל מקיפים כמעט את כל התוצרים של הפעילות האינטרנטית שלנו מחיפושים, לתמונות שצילמנו ועד לכתובת וכרטיס האשראי האישי שלכם. ביחד כל אלה מהווים חוליה חסרה עצומת מימדים ובעצם כמעט כל מה שמנוע חיפוש ירצה לדעת.
אז שיווק בגוגל טובה או רעה ?
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.
מדובר בחברה מסחרית שנסחרת במיליארדי דולרים ושייכת לציבור משקיעים שנמצאים שם בגלל סיבה אחת- כסף. ורצוי מהר בטוח, והרבה. אז רע או טוב אולי קשורים למוניטין החברה אבל לחברה עצמה, כל כל עסק יש מטרה אחת. להיות ריווחי. יתרונות הפרסום בגוגל
אוגרים וממתינים לחורף
אפשר להמשיך להסתכל על שיווק המוצרים ממעבדות גוגל כמשהו תמים שנועד לספק מענה מקיף וכיפי לצרכני הקצה, אבל אם מסתכלים על קודש הקודשים של גוגל, מנוע החיפוש והרלוונטיות של התוצאות שלו מגלים שחלק מהמוצרים עוסקים בנתונים שהמתחרים של גוגל היו מוכנים לשלם עבורם הרבה מאוד כסף.
קיים משהו יותר רלוונטי למנוע חיפוש מלדעת כמה גולשים נכנסו לאתר מסויים דרך מונח מפתח ומה בדיוק הם עשו באתר ? – מדובר בקרם דה לה קרם של נתוני החיפוש של כולנו, וזה בכלל לא מעט.
רק כדי להבהיר את הנקודה: אני לא טוען שהם עושים שימוש לרעה בנתונים האישיים שלנו, אבל משהו בהתנהלות קצת מזכיר לי סנאי שמכין מזון לקראת החורף או סתם התנהלות של פולניות – שיהיה…
ג'ונגל פיתוח
אז מתי אפשר סופסוף להתחיל לפחד והאם באמת מדובר באח גדול ? לאחר שתקראו מה גוגל יודע עליכם תחליטו בעצמכם וכן, יש כמה דברים שעלולים להטריד את מנוחתכם: 20 סיבות טובות לחשוש מפני גוגל.
20 סיבות לחשוש מגוגל
אז כמה גוגל יודע עלינו ? 20 סיבות טובות להיכנס ללחץ:
1. כל מה שחיפשתם - בגוגל משתמשים מליוני גולשים מרחבי העולם ועקרונית ניתן לדעת מה כל אחד חיפש, גם אם לא באופן אישי.
2. הבלוגים המועדפים שלך– גוגל Reader מספר על מה אתה מנוי בנוסף למידע שנאסף מביקורים בבלוגר, שירות הבלוגים החינמי שלהם.
3. על איזה פרסומות לחצתם – אתרי אינטרנט רבים משתמשים בתכנית הפרסום של גוגל Adwords ששותלת עוגיות שעוקבות אחרי הדפים שביקרתם באתרים שונים.
4. מידע פיננסי– בעלי אתרים ומפרסמים דרך Adwords ומערכת Adsense ומערכת Checkout מוסרים את שמם, כתובתם ופרטי התשלום שלהם.
5. האתרים שאתה מנהל – דרך Analytics ו Adsense גוגל יודעים איזה אתרים יש לך כמה הם פופלאריים.
6. תכתובות דוא"ל- דרך Gmail בשרתי גוגל מתועדים הדואר ששלחת, מה קיבלת וממי….
7. מה יש לך במחשב – דרך Google Desktop המידע שנמצא במחשב שלך זמין ונגיש לאפליקציה
8. על מה עובדים עכשיו – משתמשי Google docs שכותבים ומתעדים פעולות ותוכניות עסקיות וסטודנטים שמתכוננים למבחן.
9. מה תיכננת למחר – דרך Google Calendar אפשר לדעת עם מי אתה נפגש, מתי ואיפה.
10. ספר לי מי החברים שלך – דרך מידע מאורקוט, פייסבוק ושאר אתרי רשתות חברתיות אפשר לדעת עם מי אתה נוהג להתכתב און ליין
11. האם אתה חי באזור מוכה מגיפה– חיפושי עומק אחרי מונחים הקשורים לשפעת חזירים מסגירים את היותך חולה או גרוע מכך, -שאתה נמצא באזור מוכה מגיפה.
12. טעם קולנועי משובח ? – סרטוני וידאו שעלת ואתה צופה ב- YouTube
13. כל חיפוש קטן – משתמשי כרום מאפשרים לגוגל לדעת על כל חיפוש קטנטן שביצעו באינטרנט.
14. מה בדיוק הבעיות שלך – שימוש ב Google Answers מאפשר לדעת על כל מיני בעיות שמטרידות אותך
15. איך הבריאות – שימוש ב Google Health לדוגמא, מאפשר לדעת ממה אתה סובל וכמה זמן
16. מספר הסלולרי שלך – דרך Google Mobile ניתן לדעת מה המספר האישי שלך.
17. איך אתה נשמע – משתמש ב- Google Talk ? אפשר לדעת איך אתה נשמע ולהקליט דגימת קול.
18. איך אתה נראה – משתמשי Picasa שמעלים את תמונתם לשירות החינמי.
19. מה חשוב לך ? אם אתה משתמש ב Google Alert אתה מאפשר לדעת איזה תחומים חשובים לך.
20. האם כדאי להציג לך פרסומות ? - אם רכשת מוצרים דרך Google Pay או באתר שפועל עם Analytics או אם אתה מחפש בתדירות גבוהה קוויאר, נעלי עור, או שעון יהלומים גוגל יכול לדעת האם כדאי להציג לך פרסומות- מתי ובאיזה תחום.