חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיסנים ומכוניות שלט למתחילים

מאת: YonisHobbyתחביבים23/02/20121524 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכדי להכנס לתחביב הטיסנאות מומלץ למצא חנות טיסנים אמינה או לבקר בשיטחי הטסה ולהכיר את התחום מקרוב. בחנויות טיסנים אפשר לראות דגמים רבים של טיסנים כמו טיסן טריינר או טיסן כנף תחתית וגם מכוניות שלט חשמליות או מכונית ניטרו, אלו מכוניות שלט רחוק המונעות על ידי דלק טיסנים המכונה ניטרו.

הטסת טיסנים אפשרית כמעט בכל שטח פתוח, קיימים גם טיסנים חשמליים שאותם ניתן להטיס באולמות סגורים. מסוקים על שלט אפשר להטיס אפילו בתוך הבית וישנם גם מסוקים גדולים במיוחד שטסים בחוץ ומסוגלים להגיע למהירות גבוהה מאד.

טיסנים, מכוניות שלט ומסוקים על שלט אינם צעצוע, זה תחביב רציני מאד שמספק הנאה רבה.

טיסני ניטרו היא כנראה הקטגוריה הוותיקה ביותר בתחביב הטיסנאות. היא קיימת כבר עשרות שנים ודורות של טיסנאים הטיסו ועדיין מטיסים טיסנים הפעולים על הדלק המכונה ניטרו.  טיסנים אלו מאופיינים בבנייה מעץ בלזה וציפוי בחומר פלסטי מבריק המשמש ליופי ומוסיף חוזק פיזי לגוף הטיסן. בנוסף שומר הציפוי על גוף הטיסן מפני הנזק שעלול להגרם על ידי עשן מנוע הניטרו ושאריות השמן. בסיום כל טיסה קל יחסית לנקות את הטיסן בזכות העובדה שחומר הציפוי חלק לחלוטין וניגוב קל יחזיר לטיסן את  המראה המבריק. בנוסף ניתן בקלות לבצע תיקונים במידה והציפוי נפגע על ידי הדבקה של ציפוי נוסף בצבע תואם על ידי חימום האיזור.

מנועי ניטרו הינם מנועים קטנים מאד אך בעלי הספק רב באופן יחסי למשקלם. מנוע במשקל של כמה מאות גרמים מסוגל לספק כשני כוחות סוס ובנוסף על ידי כיוון נכון ומדוייק ושימוש בדלק המשלב אחוז גבוה יותר של ניטרו להגיע להספקים גבוהים אף יותר. טיסני שלט רחוק מנצלים עובדה זו ולמעשה זהו הבסיס שאיפשר את התחביב לפני הופעת המנועים החשמליים.

מנועי ניטרו משתמשים בפלאג המצית את תערובת הדלק בתוך תא הבעירה, הפלאג מחובר במהלך התנעת המנוע לסוללה המספקת את האנרגיה הדרושה לחימום הראשוני ולאחר מכן עבודת המנוע הסדירה ותערובת הדלק שומרת על להט הפלאג. למנועים שונים מותאמים באופן טבעי פלאגים שונים בהתאם לאופי פעולת המנוע ומספר הפעימות שלו. מנועי שתי פעימות או מנועי ארבע פעימות ישתמשו כל אחד בפלאג מתאים שתוכנן על ידי מהנדסי המנועים. הדלק למנועים גם משתנה מסוג מנוע ניטרו אחד לאחר, גם כאן בהתאם לתיכנון מהנדסי היצור.

תפקידו של הדלק הוא כמובן לאפשר את עבודת המנוע אך כדי לשמור על המנוע לאורך שנים ולקבל ממנו את הביצועים המיטביים נוספים לדלק חומרים נוספים כמו שמנים כאלו ואחרים המקטינים את החיכוך בין חלקיו השונים של המנוע ומונעים התחממות ושחיקה ביחד עם ניטרו המעלה את הספק המנוע וכן תוספים אחרים המשפרים ומוסיפים תכונות נוספות לדלק כמו מניעת הקצפתו במיכל הטיסן או מכונית השלט.

קיימים בארץ ובעולם מספר יצרנים של דלק טיסנים, לכל יצרן יתרונות וחסרונות מול יצרנים אחרים אך לרוב המטיסים יתאימו רוב סוגי הדלק המשווקים בחנויות הטיסנים בארץ. בנוסף מומלץ להיוועץ בבעל ניסיון או מוכר וותיק בחנות טיסנים אמינה על מנת להתאים באופן מייטבי את הדלק הנרכש לסוג המנוע ואופי השימוש. כמובן שיעוץ בנושא כיוון של מנוע והתאמתו לדלק טיסנים חדש יתן תוצאה בשיטחי הטסה או מסלול מכוניות שלט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוני'ס הובי - Yoni's Hobby חנות טיסנים המתמחה במכוניות שלט רחוק מקצועיות וטיסנים למתחילים ומתקדמים. לפרטים ויעוץ צרו קשר 077-2344098

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת YonisHobby

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161857 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162887 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162467 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162278 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162284 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152454 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152472 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica