חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות קורות החיים

מאת: דנה גלקורות חיים27/02/20121340 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קורות החיים הם אותו מסמך שכולנו כל כך מתקשים לכתוב. ואין זה בגלל שבאמת קשה להכין אותו, אלה בגלל האחריות הכבדה של המסמך. ככל שאנו מתקדמים בשנות הניסיון שלנו המסמך מקבל חשיבות גדולה יותר. בקורות החיים אנו מתבקשים להציג את יכולותינו, מיומנויותינו, הניסיון שצברנו ולהתאימו לדרישות המשרה אליה אנו מנסים להתקבל.

בתהליך כתיבת קורות חיים יש לקחת בחשבון את דרישות המשרה, ובכך רצוי מאוד לא להשתמש במערכות הפצה נרחבות אשר מפיצות את קובץ קורות החיים ללא כל ביקורת והפניה אישית שכן, ברוב המקרים, מדובר בתהליך אשר פוגם יותר מאשר מועיל.

נכון יותר להכין קובץ קורות חיים המתאים לסוגים שונים של משרות ובכך בכל קובץ להדגיש את המיומנויות הרלונטיות ואף רצוי בתמצית קורות החיים לציין את ההתאמה.

דוגמא לקורות חיים של תוכניתן .NET  חשוב מאוד לציין את הפרויקטים בהם התנסיתם, כלים בהם השתמשתם, קורסים רלונטיים:

קורסים ופרויקטים

 ב XML, C#, HTML, ADO.NET,ASP.NET , C++, WCF,WPF

ידע בשאילתות  ,SQL

ידע מקצועי

שליטה ב  c# בסביבת visual studio 2010

שפות

C#,SQL,HTML, JavaScript, XML ,XAML ,C++

תוכנות

SQL SERVER 2008, visual studio 2010,WINDOWS FORM

מערכות הפעלה

Windows 7, Vista, XP, Linux(UBUNTU) 

כאשר מדובר בקורות חיים עבור משרות במכירות חשוב מאוד להדגיש את ההישגים בתחום זה ולציין אותם בקורות החיים:

העלאת המכירות של המוצר ב 23%

ניהול לקוחות של למעלה מ 10 מליון יורו

מכירה של 8 מיליון דולר

ניהול 4 אנשי מכירות

כמובן שככל שהניסיון עשיר יותר אין צורך לפרט יתר על המידה תפקידים שנעשו בעבר הרחוק, יש להתמקד בתפקידים האחרונים, בניסיון וההישגים שנצברו במהלך השנים האחרונות ורלונטיים לביצוע התפקיד הנוכחי.

רבות אנו נשאלים על הוספת תמונה לקובץ קורות החיים. מדובר בשאלה סוביקטיבית, השאלה היא האם התמונה תהווה יתרון בתהליך קבלת ההחלטה האם לזמן את המועמד לראיון. תמונה אשר משדרת סמכותיות, בטחון יכולה לשמש בצורה טובה במועמדות לתפקידים בכירים ותפקידים בתחום המכירות, כספים, יש לבחור תמונה ייצוגית בלבוש הולם ובאיכות גבוהה.

רצוי תמיד לצרף מכתב מקדים קצר ואישי אשר מסכם את ההתאמה של המועמד לתפקיד. המכתב האישי מהווה הזדמנות לנימה אישית וקבלת תשומת הלב מעבר למכלול הנתונים המצורף בקובץ קורות החיים.

כמו כן, חשוב להבין כי חברות משתמשות לעיתים בטכנולוגיות אשר סורקות את קורות החיים בחיפוש אחר מילות מפתח המתאימות לדרישות המשרה, יש לשם לב כי מילות המפתח מופיעות בקורות החיים ויעלו בפעולת הסריקה.

כאשר מדובר על קורות חיים של עובדים צעירים כגון מועמדים שרק השתחררו משירותם הצבאי, כמובן שבקורות החיים אין מקום למידע רב, ניתן במקרים אלה להשתמש בתבניות קורות חיים אשר מאפשרות למועמדים ליצור בקלות קבצי קורות חיים אשר מכילים פרטים אישיים, מידע על שירות צבאי, מעט ניסיון תעסוקתי אם קיים אשר יכול להיות ניסיון במשרות מזדמנות בחופשים או משרות של לפני גיוס וכמובן תחביבים אשר יכולים ללמד על אופיו של המועמד.

יש לזכור כי תהליך כתיבת קורות החיים הינו תהליך קריטי בדרך למציאת העבודה ונכון להשקיע בו זמן ומשאבים, רצוי לשלוח את הקובץ למספר אנשים לקבלת חוות דעת לפני השימוש בו, כמו כן, ניתן להשתמש בשירותים מקצועיים של בדיקה ושיפור קורות חיים, שהינם שירותים בתשלום של אנשי מקצוע מיומנים אשר יכולים לבצע שינויים משמעותיים בקורות החיים ולהגדיל במידה ניכרת את הסיכויים כי קורות החיים ימשכו את תשומת הלב המתאימה ויקדמו את המועמד בתהליך אל הזימון לראיון העבודה.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דנה גל

יועצת קריירה, אתר ג'ובסיטי

www.jobcity.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה גל

מאת: דנה גלקורות חיים27/02/121278 צפיות
מה המשמעות של קורות החיים, מה הם מספרים עלי?

מאת: דנה גלדרושים25/01/124311 צפיות
לא פשוט להשיג עבודה, אבל לאחר שהתחלתם לעבוד, קיים גם סיכוי שהמעסיק לא יהיה מרוצה ותפוטרו ממקום עבודתכם. לרוב אנו מכירים את הסיבות הנפוצות לפיטורים, אבל ישנם מקרים מוזרים המתרחשים ואינם כה צפויים. ביניהם מקרים מוזרים אשר עמדו למשפט ברחבי העולם וזיכו את המפוטרים וחלקם מקרים שיכולים לקרות גם לכם עם הקידמה והטכנולוגיה אשר מבלי משים חושפת הרבה יותר לקהל רחב ביותר דברים שלא אמורים להיאמר.

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310105 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129021 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128746 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128669 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128582 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128727 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128495 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica