חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב – המדריך המלא

מאת: שלום כהןביטוח רכב08/03/2012779 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טרם רכישת ביטוח רכב ישנם פרטים חשובים מאד שכדאי לדעת. הכיסוי הביטוחי המוצע כל ידי חברות ביטוח רכב בישראל, משתנה מחברה לחברה. כמו כן, ישנן דרכים שונות להגשת תביעה. למעשה, כל נהג ונוסע חשופים לסיכונים. גם כלי הרכב אותם אנו מחזיקים, עלולים להיפגע. תנאי הביטוח הבסיסיים דומים מאד, אך הניסוח שלהן מורכב וקשה להבנה על ידי האדם הממוצע שאינו מגיע מתחום הביטוח. לחברות הביטוח השונות יש הזכות להוסיף נדבכים לתנאי הביטוח, אך אינן רשאיות לגרוע ממנו.

על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל נהג רכב המתנייע בנתיבי התחבורה הישראלים, חייב ברכישת ביטוח חובה. ההסכם הנחתם בין החברה המבטחת לבין המבוטח ניתנת תמורת פרמיה או דמי ביטוח. לעיתים, על בעל הרכב ליטול אחוז מהביטוח על אחריותו הפרטית, חלק זה של הביטוח נקרא בעגה הביטוחית סעיף "השתתפות עצמית". לעיתים, ניתן להוזיל את עלות הביטוח על ידי השתתפות עצמית באחוז מסוים, על פי הצעת חברת הביטוח. לחברת הביטוח הזכות לבחור באם, במידה ונגרם נזק לרכבך, לתקן את הנזק, לתת רכב אחר תמורת הרכב שנפגע או לשלם למבוטח את מחיר התיקון.

המקרים בהם מגנה על המבוטח חברת הביטוח:

כאשר הנזק הינו נזק שנגרם לרכב המבוטח- התשלום על הרכב הניזוק משולם על ידי חברת הביטוח. זאת, על פי מחירון מוסכם. באם המבוטח מכוסה בפוליסה צד ג', או שיש לו ביטוח מקיף, אזי משלמת חברת הביטוח את עלות הנזק לצד ג'. במידה ומדובר בפגיעה גופנית – חברות הביטוח מפצות על נזקים לא כספיים, כגון תרופות וביטוחים, בסכום של עד כ- 150,000 ש"ח. כמו כן, חברות הביטוח נושאות בהפסדי כספיים עקב אבדן ימי עבודה, בסכום של עד פי שלושה מהשכר הממוצע במשק.

ישנן מספר דרכים עיקריות לרכישת פוליסה:

  • סוכן ביטוח- סוכן ביטוח יכול להתאים את הפוליסה הטובה והמתאימה ביותר למבוטח על פי צרכיו, בייחוד כאשר יש צורך בסוג ביטוח מקיף. הסוכן חייב להיות בעל רישיון שניתן לו מטעם המפקח על הביטוח, ומותר לו לעסוק בתיווך מסוג זה.
  • רשת מקוונת- ניתן לערוך סקירה מפורטת ויסודית בדבר סוגי הביטוח השונים על פרטיהם, בין האתרים השונים באינטרנט. ישנם מנועי חיפוש המציעים שירות של השוואת מחירים, כמו גם אפשרות לרשום פרטים ליצירת קשר, ובכך לאפשר לחברות הביטוח להתקשר אל האדם, ללא טרחה מצדו.
  • יצירת קשר טלפוני- ניתן להתקשר לחברות עצמן ולבקש הצעות מחיר בדבר הביטוחים השונים.

את הפרמיות שמציעות החברות עימן יצרתם קשר, ניתן להשוות באתרים שונים, דוגמת אתר משרד האוצר, או דרך מחשבון תעריפי ביטוח ועוד. בדיקות אלו תקפות כשהביטוח המבוקש הינו ביטוח חובה. במסגרת ביצוע סקר שוק- הפרמטרים העיקריים אותם חשוב לבדוק הינם-

  • התאמת הפרמיה לנהג- על פי ניסיון, ותק, וגיל.
  • גובה הפרמיה- משתנה בין החברות. יש לבדוק את הפערים, תנאי התשלום, פריסת תשלומים וכיו"ב.
  • הנחות באם קיימות- ישנן לא מעט עילות לקבלת הנחה בעת רכישת ביטוח רכב. לדוגמא, בגין מיגון הרכב, אזור מגורים וכיו"ב.
  • תוספות- בין אם בתשלום ובין אם לאו- חברות הביטוח השונות מציעות מגוון תוספות המגנות על חיי ורכוש המבוטח, דוגמת ביטוח צד ג', ביטוח מקיף, ביטוח גרר, ביטוח שמשות ועוד.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20929 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201001 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191091 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191387 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191128 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191434 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195855 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171739 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164128 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163370 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163092 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163073 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143615 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147853 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica