חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיפה ושווק למגזר החרדי "דע היימישע קיכע" (המטבח הביתי היהודי)

מאת: FRUMAשיווק מגזרים23/08/20098998 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בס"ד

 חשיפה ושיווק למגזר החרדי

פרומה ו.   www.haimishefood.com

הקדמה  קצרה

במאמרי כאן אני רוצה לסטות מהנושא של "מתכונים" שאני עוסקת בה בחיי היום יום, ובאם תקראו את מאמרי עד תום תבינו  היטב את הסיבה לכך.  ובסוף המאמר בכלל יתברר לכם כי למאמר יש לינקג' חזק מאד לנושא של האתר.

בקשריי עם הציבור הכללי הנני נתקלת בשאלות ותהיות רבות בהקשר לציבור החרדי שהנני נמנית עליו, ובמיוחד  מטריד הדבר את אלו שעוסקים בשיווק, ואז השאלות אצלם מתחדדות ביותר. אני חייבת לציין (אולי בהומור ? ) כי גם לי מטריד הדבר, אבל מהאספקט ההפוך ממה שאתם חושבים עליו ועלינו.

ככלל ציבור זה שיש לי הכבוד להיות חלק בשר מבשריו ושנולדתי וגדלתי מנעורי בו, הוא ציבור -  אינטליגנטי מאד / חושב ומחושב /  בעל עקרונות / וצרכן מכובד מאד, וזאת בניגוד ל-מה שאולי שמעתם עליו שכל קשר למציאות הוא מיקרי בלבד. על מוסר התשלומים שלו בכלל אין צורך אפילו להוסיף מילה. זה נכון מאד כי יש מוצרים שהם מבחינתו  ב-בל יראה ו-בל ימצא אצלו , אבל באופן כללי יש מוצרים שהוא צורך מעל ומעבר למשקלו באוכלוסי'ה הכללית ויש דברים שהוא נמצא בו מתחת לרף הממוצע, אך מה – יש לו גדרים וסייגים, ומכיוון שהוא ציבור גם עם עקרונות חזקים מאד הוא לא יסטה מהדברים שהוא אמון עליו, ואני לא מדברת על מקרים חריגים שתמצאו בכל חברה.

יכולתי להרחיב על נושא זה, אבל מכיוון שלא זאת מטרתנו בכתבה זו, אלא המטרה כאן הוא כלכלי צרכני טהור בלבד אתמקד בכיוון הזה כדלהלן :

לאחר ההקדמה אפשר להמשיך למטרה העיקרית :

לידיעתכם !  כדאי להיות מודעים לעובדה כי זהו ציבור המונה כ-22% מכלל אוכלוסיית המדינה, ולפי חלק ממכוני הסקרים הוא מגיע עד ל-28% ובנושא של שיווק אינטרנטי כמעט אף אחד עדיין לא הגיע אליו, ולפי דעתי גם י'הי'ה קשה מאד להגיע אליו לאלו שלא באים מתוך ציבור זה.

 ואסביר בהרחבה ל-מה הכוונה.

רוב החברות הגדולות (דרך חברות הפרסום הגדולות שלהם) כגון חברות תקשורת/בנקים/יצרני מזון/הלבשה ושירותים כו', הבינו בשלב מסוים שאי אפשר להתעלם מציבור כה גדול, ופתחו בזמנו בקמפיין פרסומי אשר הי'ה מיועד (כאילו) לציבור החרדי, בהתחלה נחלו כשלון חרוץ- ומדוע ? כי הם לא הבינו את השפה של ציבור זה וגם לא הכירו את המדיה שלו, לדוגמה קטנה אקח את הנתון  שאין כלל טלוויזיה בציבור החרדי ו-מה הואלת אם תלביש כיפה לתינוק לפרסום שתפרסם אותו כשאף אחד מציבור זה לא נחשף אליו, גם צורת הגישה איך מדברים אליו לא הי'ה מוכר להם.  מה הם עשו  ? פתחו מחלקות מיוחדות למגזרים וניסו ללמוד את הנושא של המגזרים כמו : ערבים / עולי בריה"מ / וגם את הציבור החרדי בתוכם. ושוב נחלו כשלון לגבי הציבור החרדי, אבל מ-זה כשלון ?  הם התביישו מעצמם - ואני מדברת אתכם ממשהו שאני קרובה לו, רק דבר אחד הם לא לקחו בחשבון כי המציאה או האבידה מונחת להם מתחת לפנס הרחוב שלהם. עד שבא להם אחד ממשרדי הפרסום של הציבור החרדי (במקרה הוא ידיד קרוב שלי וכך נודע לי כל הסיפור) והסביר להם ופתח להם את העיניים - וכך אמר להם אותו מפרסם, כל זמן שלא תפתחו מחלוקות מיוחדות לציבור זה ואשר בראש המחלקה יעמוד איש אשר בא מתוכו וגדל בתוכו לא תהי'ה לכם תקומה. וכאן צריכים להגיד אולי ??? מילה טובה על החברות הגדולות - הם קלטו את המסר – אבל, עוד איך שהם קלטו ? נו ! בטח - אחרי שהם שפכו טונות של כסף  ל-ים הגדול-בטח שיבינו. כך כולם - אבל ממש כולם עשו את הצעד המתבקש, וכאן, ועכשיו הם הצליחו ... אני יכולה למנות לכם שורה ארוכה כמו הרכבת הטרנס סיבירית של חברות ענקיות במשק, שעשו את הצעד הנכון והבינו אמנם במאוחר ובצורה הקשה שכאשר מדובר בשיווק לציבור החרדי הנך חייב איש שיווק משל אותו ציבור אשר הוא שיעמוד בראש הפירמידה של השיווק שלך לציבור זה .

 יש לקחת בחשבון כי ציבור זה שהנני מדברת עליו הוא ציבור צרכני גדול מאד ובניגוד  ל-22% שהזכרתי לעיל שהוא מהאוכלסיה הכללית, יש דברים שהוא בכלל מגיע לאחוזים בלתי נתפסים, בענף המזון הוא מגיע כמעט ל-30% מהצריכה ובמוצר  של טיטולים הוא הגיע ל..........אל תיבהלו ....... עד ל-35% מהצריכה. נכון מאד שישנם מוצרים ושירותים מסוימים שהוא מגיע מתחת לסף של האחוזים שלו, ויש מוצרים שאינני רוצה אפילו לפרטם שהצריכה שלו שואפת לאפס, וד"ל. אבל זהו המצב פחות או יותר.  עכשיו אתם מתחילם לקלוט  את זה ? מי מוכן לוותר על ציבור כזה ?  התשובה החותכת, אך אחד לא, בין אם הוא י'הי'ה מצד ימין הקיצוני של הקשת הפוליטית ובין אם י'הי'ה מצד השמאלי הקיצוני של הקשת הפוליטית, ובתנאי שהוא חושב כלכלית. וכעת - הדברים מתחילים להיות מובנים וברורים מאד.                                                                   

כל הנתונים שנתתי למעלה הם אינם נתונים שנולדו לאי מי במוחו הקודח, הם אחוזים מבוססי סקרים מעמיקים מאד שבוצעו ע"י חברות סקרים מהגדולים בארץ ואשר פורסמו בעיתונות גם הכללית וגם החרדית.

בנוסף - זה ציבור מאד אינטליגנטי עם תודעת צרכנית מאד מתוחכמת, ואלי הוא נחשב לפעמים לנודניק, כי מכיוון שהוא אינו משופע באמצעיים כלכליים הוא נאלץ לכלכל את צעדיו בתבונה יתרה, וכבר אמר חז"ל "צדיקים ממונם חביב עליהם יותר מגופם" ופירשו - ולמה ? כי אינם פושטים ידיהם בגזל, ע"כ.   רק מה ?  זה ציבור מאד קשה לפיצוח, זה ציבור לא רדוד ואי אפשר להאכיל אותו סתם ככה, זה גם ציבור שיש לו סייגים וגדרים מאד קשוחים ובמיוחד בנושא של האינטרנט, וצריך לדעת איך לדבר איתו, ומה ואיך להגיש לו את זה, מה הם הדברים המותרים ומה הדברים האסורים אצלו, ואיפה עובר קו הגבול הדק האדום. כמו"כ יתכן שצריך לתת לו אפילו יותר שירות מאחרים, וזאת הסיבה כי עדיין בנושא שיווק האינטרנטי כמעט לא הגיעו אליו, כי זה בלתי אפשרי להגיע אליו רק ע"י מי שבא מתוכו. 

וכאן אני מגלה בצער רב – כי ניסיתי להתקשר למספר חברות שותפים, ומתוך מאות מפרסמים לא הייתי יכול לדלות אפילו תריסר חברות המתאימים לעת עתה לציבור החרדי. וכל זאת למה ? כי חברות אלו אפילו לא מבינים מה לא בסדר אצלם. וזה עוד מחזקת בי את הטיעון כי לפי המצב הרשת כיום, אין כמעט אפשרות ליהודי חרדי להשתמש בו, על אף שהוא כלי עזר מצוין להקלת החיים, וכמו שציינתי לעיל כי על העקרונות שלו הוא אינו מוכן לוותר. וחבל מאד לשני הצדדים.

מאידך – ישנם כאלו  ש-בלי ה-אי-מייל אינם מסוגלים כיום להתפרנס, לצורך זה קמו כבר מספר חברות שנותנות שירות "תיבת אי-מייל" ללא אפשרות גלישה כלל. וציבור החרדי הוא בין המשתמשים החשובים בשירות זה.

אי לכך החליטו אנשים ביוזמה עצמית שחושבים כלכלית גרידא, ושבאים מתוך הציבור החרדי, ללא שום שייכות פוליטית וללא שעומדים אחריו גופים אינטרסנטיים כי ינסו להמציא את הגלגל, ויקומו אתרים לציבור זה, של צרכנות וכלכלה נטו בלבד, כמו"כ יקומו שרות שליחה אי-מייל לצרכנות וכלכלה והודעות המעניין את הציבור החרדי לאלו שלא משתמשים ולא רוצים להשתמש בשירותי גלישה. ואתר שלי  www.haimishefood.com שהוקם זה לא מכבר הוא למעשה רק הפרומו לאתרים ושירותי רשת נוספים שיבואו בעז"ה בהמשך.

עכשיו – כמו שהבטחתי בהתחלה, אתם יכולים להבין כבר איזה שייכות יש למאמרי זה עם הנושא של האתר שלי.

וכאן הנני מציעה ל-מפרסמים / לרשתות שותפים / או לכל מי שמעוניין לשווק משהו / דרך הרשת או לכל מי שיש לו אפילו רעיון מעניין שמתאים לציבור החרדי  הצטרפו עכשיו לפרוייקט.  זה מעניין,  זה כדאי מאד, ובמיוחד לאור הראשוניות בדבר. וכמו שמציינים כל אלו שעשו עסקים עם ציבור זה שלא התחרטו.

אפשר להשאיר הודעה בתיבת ה-צור קשר שבאתר שלי.

למאמר בהרחבה נוספת לחצו על הלינק  

  www.haimishefood.com/119390/marketingorthodoxsector

בידידות

פרומה ו.   

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת FRUMA

מאת: FRUMAמתכוני מרקים06/09/098452 צפיות
מאמר המסביר בהרחבה את חשיבת המרק כמנה בתוך הארוחה, הן כמנה מזינה ומשביעה, והן כמנה חשובה לבריאות הגוף,

מאת: FRUMAבישול ואפיה09/08/091275 צפיות
כדאי להשקיע את המוח והלב במאמרים שלי ובמתכונים שלי

מאמרים נוספים בנושא שיווק מגזרים

מאת: ורה ריףשיווק מגזרים21/04/152321 צפיות
שיווק ופרסום ברוסית: מתי יש לקדם את העסק ברוסית בישראל. מה הדרכים לשיווק ברוסית בארץ. מאח החברה שמתמחה בפרסום ברוסית.

מאת: ערן רותם שיווק מגזרים07/09/129278 צפיות
על מנת לשווק יעיל ובצורה אפקטיבית שמניבה תוצאות, עלינו להתאים את המוצר/שירות לקהל מטרה, ואת המסר וערוץ/תמהיל השיווק - ללקוח היעד. בין השלבים הראשונים והקריטיים ביעוץ ותכנון שיווקי ואסטרטגי, נמצא זיהוי ואיפיון קהל היעד. מענה על השאלה מי הם הלקוחות שלנו? "מגזר", "סקטור", "נישה", "סגמנט", "ציבור", "קהל" - הם כולן מילים של פילוח. נשים או גברים, דתיים או חילוניים, תושבי גוש דן או פריפרייה, צרכני מחיר לעומת מותי מותגים - הינם פילוחים. אז למה כל כך חשוב לבצע פילוח שוק? ואיך זה תורם לשיווק יעיל?

מאת: אבי בנטובשיווק מגזרים04/06/118438 צפיות
מי שמחפש חברים בעבודה שיקום, ויצעק בקול אני, לעבוד באים לעבוד, כך לאיש המכירות עם הלקוח, אני יעשה לך סדר בראש, מי חבר של מי, תאום ציפיות

מאת: רפי פליצרשיווק מגזרים04/04/119616 צפיות
מהי התמכרות לחיי סקס?מהו פורנו...מידע כאן

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica