חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אחוזת בית-ת"א הקטנה-ביקורת-חגיגות ה100-תיאטרון הקאמרי

555אחוזת בית-תל אביב הקטנה-תיאטרון הקאמרי100 שנהת"א555 בשני באפריל השנה חגגה העיר תל אביב בככר ביאליקברחבת בנין העיריה הישן את פתיחת חגיגות 100 שנה לעיר. באירוע הושמעו שירים קשורים לעיר שליוו אתהתפתחותה. זה היה היסוד למופע "אחוזת בית"-תל אביב הקטנה "המוצגכעת בתיאטרון הקאמרי במסגרת הרפרטואר ההצגות הרגיל. מופע זה מצטרף לעוד כמה מופעים מוסיקליים המוצגיםכעת בתיאטראות אחרים והמציינים תאריכים שונים עם הבדל אחד,המופעים האחרים הופקו ע"ימוסדות תרבות אחרים והתיאטרון המציג רכש אותם מוכנים ומעלה אותםבאולמו. הקאמרי לעומת זאת הפיק את המופע "אחוזת בית" בעצמוכמחווה לעיר וחגיגותיה. ערך וביים את המופע אבי גז. הוא בחר את השירים, את דברי הקישור שכתבה אדוה בולהושיתף במופע דורות רבים של זמרים כיאה להתפתחות העיר הגדלה כל הזמן ואינה מזדקנתלמרות שנתה ה100. שמענו נציגים מהדור הצעיר ביותר בדמות מקהלת הילדותשרונית בניצוח תמר חתוכה,את  תשעת חברי צעירי הקאמרי -עתודת התיאטרון ,את דורהביניים שכלל את עדי כהן,מומי לוי,גלית גיאת,בועז מעודה,מירה עווד,ענת סלונים וגילקפטן. דור אחר יצגו אבי טולדנו וחנה מרון שהתקבלו בהערצהומחיאות כפיים רמות. העורך ערך את המופע כך ששיתף בו לא רק שחקני וזמריהקאמרי אלא מסר את ביצוע חלק מהשירים לזמרים אורחים. כל הביצועים עמדו על רמה גבוהה ביותר. התכנית כולה היתה מורכבת משירים ידועים ומפורסמיםבעיבודים חדשים נאים וכמעט עכשוויים שעשה יוסי בן נון שהיה גם המנהלהמוסיקלי. ריח טוב של נוסטלגיה ריחף באויר ונעים היה להזכרבשירים שחנם לא נס עדיין. התרשמתי במיוחד מקולו הצלול החם והשמור היטב ,שלאשמעתי זמן רב,של אבי טולדנו. הוא הצליח לרגש את הקהל בשירים ששר וביחוד ב"זוהייפו" ובפרפרזה אומר-"יש משהו נפלא בשיר הזה ובזמר הזה"... התפאורה עוצבה ע'י אבי פחימה והיא כללה שלטים שלמוסדות תרבות של אז על רקע תמונות של מגדלי עזריאלי ומסך עליו הוקרנו תמונותהיטוריות מעברה של תל אביב כגון בנין גמניסה הרצליה,שיט סירות על הירקון,הנחת אבןהפינה,הקיוסק הראשון וכו'. ליותה את המופע תזמורת בת 5 נגנים. כאמור כל התכנית היתה  בזמר וצליל פרט למנחה הערב נתןדטנר שהגיש את קטעי הקישור בנימה הומוריסטית קלה ,בחן,בקצב הנכון ובקסמו האישיהרב. מדברי הקישור יכולנו ללמוד שאבן היסוד לת"א הונחהב11.4.1909 וש66 משפחות הקימו את אחוזת בית ושהקיוסק הראשון הוקם בפינת הרחובותהרצל רוטשילד.בנוסף למדנו שקיוסק זו בעצם מילה פרסית ושאז אסור היה למכור בופיצוחים וגרעינים כדי לא למשוך אליו סוסים וחמורים. עוד נאמר כי המאפינים אתהבאוהאוס-סיגנון בניה שבגללו קרן אונסקו הכריזה על תל אביב כעיר מורשת תרבות עולמיתהם האסימטריה,הפונקציונליות והפשטות. ביאליק אהב את העיר וכאשר הציעו לו לעבור לירושלייםאמר שירושליים היא הלב אך תל אביב היא הדם. מענין היה לראות קטע מיומן כרמל בו הופיעה חנה מרוןבשיר כמוכר תימני קטן של שרוכי נעליים . לאחר מכן היא הקריאה קטעים מפרי עטו של חנוךלוין. טוב שיש מופעים לכבוד אירועים,חגיגות,יובל,ציוןתאריכים מהעבר וכו' כדי להזכר בשירים היפים של פעם. שירים נוסטלגיים, בעליתוכן,מנגינות יפות וחן. הכל במקובץ,בעיבוד חדש ובהגשה יפה שנעים היה להאזין להןמחדש והמרעננות לנו את ההסטוריה. לראות או לא לראות:מופע נוסטלגי,יפה,מוגש ומבוצע היטב.הזדמנות נוספת לשמוע שירים ישנים ויפים בביצוע מחודש וטוב. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 6/9/2009 11:30
 



תגיות המאמר: ELYBIKORET, שירים, הקאמרי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131361 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13960 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121285 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121471 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121252 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111319 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111248 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223292 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223578 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223319 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205175 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205216 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206153 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192338 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica