חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בין הינשוף לדבורה... ולא מדובר על בעלי חיים!

בעוד למרבית האנשים "ינשוף" ו"דבורה" הם רק שמות של בעלי חיים, בעבור שוטרי תנועה ונהגים מדובר בשמות המוכרים בהקשרים אחרים. הן הינשוף והן הדבורה הם מכשירים משטרתיים המשמשים לאכיפת נהיגה שלא כחוק - נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה במהירות מופרזת. כמו כל מכשור אלקטרוני, גם למכשירים אלו מגבלות. מכיוון שמדובר במכשירים המשמשים כראיות בבית המשפט, חשוב מאוד להיות מודעים לאופן פעולתם ומשמעות תוצאותיהם על מנת להתנהל באופן ההולם את החוק.

הינשוף

הינשוף הוא מכשיר משטרתי המשמש לבדיקת ריכוז האלכוהול בנשימתם של נהגים החשודים בנהיגה בשיכרות. הבדיקה המהירה אורכת מספר דקות ומתבצעת באמצעות נשיפת אוויר אל תוך המכשיר. כל נהג עשוי להתבקש לבצע את הבדיקה, גם באם אין לשוטר סיבה מיוחדת או חשדות מבוססים, כי אכן הוא נהג תחת השפעת אלכוהול. תוצאה חיובית, מצביעה על כך שהנהג שתה כמות אלכוהול הגבוהה מהכמות המותרת בחוק ותשמש עדות כנגדו בבית המשפט. בנוסף, יפסל רישיונו של הנהג במקום למשך שלושים יום. נהג המסרב לבצע את הבדיקה יחשב כמודה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, רישיונו יפסל לתקופה דומה וגם הוא יתבקש להתייצב בבית המשפט. באם ימצא אשם גם בדיון שבבית המשפט, עשוי רישיון הנהיגה לו להיפסל לתקופה של שנתיים לפחות.

מכיוון שמספר רב של תאונות דרכים נגרמות מדי שבוע בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול, למכשיר הינשוף חשיבות רבה בצמצום תאונות הדרכים והנפגעים שבהן.

הדבורה

מכשיר הדבורה משמש כמכמונת למדידת מהירות רכבים על פי עקרון דופלר באמצעות שידור גלים אלקטרו-מגנטיים. המכמונת ממוקמת גל גג ניידות משטרה ומאפשרת מדידה מכל כיווני הניידת. בשל כך, היא מאפשרת אכיפת מהירות הן במהלך תנועה, כשהניידת בנסיעה והן כאשר הניידת עומדת בצד הכביש. מכשיר הדבורה נחשב כאמין במיוחד, פשוט להפעלה וניתן להפעלה אוטומאטית בשלט רחוק. בשל כך, הוא משמש כעדות אמינה בבתי המשפט. למרות זאת, למכשיר מספר מגבלות, הנובעות מכך שאין במכשיר מצלמה פנימית ועל כן הדוח נרשם באופן ידני על ידי השוטר העוצר את הרכב.

באם נמדדה מהירות רכבכם בעת נהיגה על ידי מכשיר הדבורה ונמצאתם נוהגים במהירות מופרזת, בדקו:

  • האם היה רכב נוסף הנסע בסמוך לכם ובכיוון דומה.
  • הימצאות נתיבי תחבורה מקבילים לכביש בו נסעתם.
  • מה היה הפרש הזמנים, אפילו בשניות, מהרגע בו נעצרתם על ידי השוטר ועד שהגיע למקום רכב נוסף.
  • הימצאותם של קווי מתח גבוה באזור או גורמים אחרים הפולטים קרינה אלקטרו-מגנטית.
  • קיומו של קשר עין רציף בין ניידת המשטרה לרכבכם.
 



תגיות המאמר: מכשיר הדבורה, הינשוף


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144861 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144848 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147868 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144895 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144909 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144991 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148406 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213632 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204223 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205145 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192552 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181368 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181326 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181532 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica