חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

IP-Centrex, עולם שירותי הטלפוניה במיקור חוץ

שירות IP-Centrex הוא השירות הבסיסי של טלפוניה מנוהלת מרחוק. מדובר בהתפתחות של שירותי ה- Centrex של ספקי התקשורת, שהיו בעבר ללא IP. כיום, מדובר בשירות מבוסס תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, שנותנים שירותי טלפוניה לעסקים (בניגוד ל- Hosted PBX, שנותנים שירותי IP כוללים לעסקים). רוב ספקי ה- IP-Centrex עדיין מחברים את הלקוחות ב- TDM (בחיבורי PRI) ומעטים נותנים חיבורים על אתרנט וחיבורים של All-IP.

יתרונות

מגבלות

אין עלויות של ציוד לעסק.

מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל. היקף התכונות קטן יותר מול מרכזיית IP שמותקנת בתוך העסק.

המחיר החודשי מאוד נוח וזול.

שיחות פנים ארגוניות, בכל אתר, סניף או ושלוחה, הן ללא עלות ותלות במרחק ובמיקום.

הקמת מערכת תקשורת VPN בינלאומית לעסק ומשולבת סלולר היא לא קלה.

הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת, לפי צרכיו.

אי יכולת להחליף במהירות ספק תקשורת.

יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.

תלות בספק שירות אחד.

עלויות שדרוגים ועדכונים על הספק של השירות.

שילוב לא תמיד מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם ה- IP.

לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור עם QoS (איכות שירות) מובטחת.

 

למי זה מתאים?

כיום מקובל לחשוב, ששירותי IP-Centrex מתאימים לעסקים ברמת ה- SMB. אולם, גישה זו היא נחלת העבר. שירותי IP-Centrex מתאימים לכל עסק וארגון, בכל סדר גודל. בארגונים גדולים, שרוצים לשמר את המרכזייה הקיימת אצלם בעסק מטעמים שונים, ניתן לספק שירותי IP-Centrex לשלוחות חיצוניות, לסניפים מרוחקים, ולשלב בין מרכזייה פנימית קיימת במטה הארגון ושירותי מיקור חוץ בסניפי הארגון ושלוחותיו בארץ ובעולם. היום, בפארקים עסקיים ותעשייתיים חדשים ובבניינים מרובים משרדים, הגישה המקובלת והמעודכנת היא לספק את שירותי הטלפוניה באמצעות IP-Centrex, תוך זניחת מרכזיות ה- TDM הוותיקות, עם תשתית המאפשרת לספק את מכלול השירותים בנקודת חיבור אחת.

על פי מחקר, שפרסמה Ronin Corp., בעקבות סקר, שערכה בקרב 900 לקוחות במגזר ה- SMB בארה"ב ומערב אירופה, נמצא, ש- 50% מהעסקים החזיקו אצלם מרכזיות טלפוניה בנות 3 שנים ומעלה, ורק 40% מהעסקים התקינו שירות IP כלשהו אצלם (VoIP או שירות IP אחר כמו אינטרנט). מכאן, שהפוטנציאל המרכזי לחדירת IP-Centrex כיום הוא מגזר ה- SMB, משום התיישנות הציוד במגזר זה, היעדר מנהל IT או מנהל רשת, והיעדר שירותי IP (כולל שירותי WiFi ו- FMC), שיכולים למנף את יכולת התחרות של העסק. כמובן, שיש צורך בציוד קצה תקני (כיום יש הסכמה על SIP), כדי שהלקוח העסקי לא יהיה כבול לספק אחד, ויוכל לחבר לרשת התקשורת שלו ללא כל קושי ציוד קצה מיצרנים שונים. ברור, שיש צורך לבחון, לקבל ייעוץ ולנתח את כל החלופות שיש בשוק, ולא ליפול למלכודת של "חתונה קתולית" עם ספק אחד, בשוק המצוי בתחרות, שהולכת וגוברת מידי יום.

מה כוללים שירותי ה- IP-Centrex?

למעשה, מדובר במרכזייה חכמה ומתקדמת בטכנולוגיית IP, שמהווה תחליף מלא למרכזייה בעסק, שמקנה יעילות עסקית ברמות שלא היו בעבר. שירות IP-Centrex מבטיח, שהמרכזייה והשירותים הנלווים סביבה יהיו תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם מגוון תכונות המתאים לדרישות המתפתחות של העסק, בעלות חודשית קבועה וידועה מראש.

זמינות השירות תלויה, כמובן, בקווי התקשורת. לכן, בחירת ספק שירות מלווה בצורך לקבל ייעוץ מקצועי לגבי היכולות ורמת השרידות של רשתות התקשורת של הספק, וכן יכולות התמיכה הטכנית והמקצוענות של הספק נותן השירות.

ציוד הקצה בעסק יכול לכלול:

א. טלפונים אנלוגיים רגילים (הטלפונים הפשוטים), שבחיבור החדש הופכים משלוחה רגילה לשלוחה חכמה.

ב. טלפוני IP (בפרוטוקול SIP): מגוון טלפונים שעונים על תקן SIP. היתרונות: יכולת שליטה טובה בממשק משתמש עם מסך הפעלה וחיווי על גבי הטלפון עצמו.

ג. טלפוני תוכנה (Software Phone): על גבי מחשב נייח, נייד או מחשב כף יד ואף מכשירי סלולר מתקדמים, שמתחברים לרשת ומקבלים את מגוון התכונות של טלפון IP רגיל בפרוטוקול SIP.

ד. טלפונים משולבי מצלמת וידיאו: לשיחות ועידה.

ה. מוצרי רשת ייעודיים לפי צרכי העסק: שלוחות, מתאמים סלולאריים, עמדות מוקדן \ מרכזן, שרתים שונים, מתגים, נתבים, ספקי כוח, חומת-אש ומערכת אבטחה, אל-פסק, מוצרי אלחוט המשלבים טלפוניה כמו WiFi ובעתיד WiMAX, ועוד.

את המרכזייה עצמה הלקוח העסקי לא רואה. היא מצויה במרכזייה של ספק התקשורת, אי שם ברשת של ספק התקשורת. מדובר בציוד תקשורת ממיטב היצרנים המובילים בעולם, ברמת Telco Grade. הלקוח יכול לקבל גישה למרכזייה הזו דרך ממשק Web, לבצע שינויים ברמת השירותים, בהרכב השירותים, לשנות שלוחות או לשנות פרמטרים, שהוא מוצא לנכון לשנות בעצמו מרחוק.

יש הבדלים משמעותיים בין הספקים מבחינת המחירים. לא ניתן להציג בטבלה אחת השוואה של מחירים, שכן יש ספקים הנותנים למשל זיכוי על דקות נכנסות, ספקים שמעודדים שיחות פנים ארגוניות בקידומת של הספק, ספקים שמעודדים העברת שיחות לסלולר וכיו"ב. כל אלו מרכיבי תחשיב כלכלי, שדורשים ניתוח מקצועי מקיף כדי להשוות נכון בין ההצעות השונות. הערכת ה- TCO של המעבר של עסק ל- IP-Centrex, כוללת עלויות התקנה ועלויות נסתרות (כגון שדרוגי רשת, תוספת מרכיבי רשת, התאמות רשת, תוספת מרכיבי אבטחה ושרידות, ועוד). לכן, יש צורך בניתוח מקצועי ומקיף של כל העלויות, הגלויות והנסתרות.

תחום ה- IP-Centrex הוא תחום חדש ודי מורכב, הדורש הבנה, ניסיון וידע. לכן מומלץ להיעזר במומחים ולקבל ייעוץ לאורך כל התהליך: מבחירת האסטרטגיה של המעבר ל- IP-Centrex, דרך בחירת ספק השירותים המתאים ביותר לצרכי הארגון וכלה במעקב שוטף אחרי הוצאות התקשורת ורמת השירות של הספק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לאחר 20 שנה של ייעוץ לעסקים גדולים במשק ביניהם משרדי ממשלה, משרד הביטחון, צה"ל, בנקים, חברות תעשייה ושירותים בכל המגזרים במשק בתחומי מערכות התקשורת והמחשוב, החלטנו מספר מהנדסי תקשורת בעלי ניסיון רב לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לשדרג את מערך התקשורת והמחשוב של העסק שלכם תוך חיסכון בהוצאות השוטפות ובפרט בשוק התקשורת הסלולרית שנהפך להיות מרכיב משמעותי בהוצאות התקשורת של כל עסק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מערכת Telecom Experts

מאת: מערכת Telecom Expertsטלפונים סלולריים16/08/121125 צפיות
מאת: מערכת Telecom Experts - המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב מכשירי סלולר דוגמת אייפון 4s מבית אפל, הופכים את המשתמש לבעל יכולת מחשוב ותקשורת שעולה על מה שיש במחשב נייד.

מאת: מערכת Telecom Expertsייעוץ עסקי25/07/121596 צפיות
שוק ספקי האינטרנט למגזר הפרטי חווה שינוי דרמטי. במגזר העסקי המהפך נמצא ממש מעבר לפינה. איך לא מפסידים את ההתפתחות המדהימה הזו ובוחרים בספק שירותי האינטרנט המתאים והחסכוני ביותר למגזר העסקי?

מאת: מערכת Telecom Expertsמחשבים וטכנולגיה - כללי12/06/121398 צפיות
עולם המרכזיות העסקיות נמצא בתזזית של מעבר לשירותים מנוהלים מרחוק ובענן. איך לא מפסידים את ההתפתחות הזו ובוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית לעסק?

מאת: מערכת Telecom Expertsטכנולוגיות חדשות28/02/121218 צפיות
מרכזיה וירטואלית בענן אינה גימיק. מדובר בפתרון זמין, יעיל וזול. איך בוחרים ספק שירות ובוחרים בשירות המתאים?

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195921 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189126 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183060 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181965 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171670 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171770 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171780 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica