חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היתרונות של הדברה אלקטרונית של עטלפים

מאת: מיכאל רומנסקיהדברה27/03/2012872 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם בעלי חיים אשר נוכחותם בביתנו או בסביבותינו הקרובה מעוררת בנו אי נוחות, מהווה סכנה ואנו מעוניינים להרחיק אותם בכל דרך מהירה ואפשרית בלי להקדיש לעניין תשומת לב מיוחדת. בעלי חיים אלו הם: פרעושים, כינים, ג'וקים, חלזונות וכיו"ב. האינסטינקט הטבעי שלנו מורה לנו כי יש באותם זוחלים ורמשים סכנה, ואכן בעלי חיים אלו מעבירים מחלות למשפחתנו ולחיות המחמד שלנו.

יחד עם מקרים אלו, ישנם מקרים מורכבים יותר היוצרים אמביוולנטיות רגשית ואף מוסרית, כמו למשל בקרב חולדות. הקשיבו לסיפור אמיתי : לוטרינרית חיפה הגיע לפני זמן מה בחור (משכיל ורגיל בכל המובנים) אשר ביקש טיפול רפואי לחולדת המחמד שלו, ואכן מחקרים מראים שחולדות אשר גודלו בתנאים ביתיים (ולא כאלו שאספנו במקרה בבית או בחוץ) הן חיות מחמד נפלאות, חכמות, נאמנות וחברותיות.

לא לפגוע בעטלפים

העטלף הוכרז בסוף שנות ה-90 כחית בר מוגנת שאסור לפגוע בה, הוא אוכל חרקים מזיקים הפוגעים בגידולים חקלאיים ומהווים מטרד לא קטן, הוא מפיץ זרעים של פירות, וסוגים מסוימים של צמחים תלויים בו שיפיץ את אבקתם או את הזרעים שלהם.

מסיבות אקולוגיות אלו ואף מסיבות רבות אחרות אסור לפגוע בעטלפים ולגרום באופן ישיר למותם. אך מה לעשות שעל אף היתרונות הרבים בעל חיים מרתק זה עלול לגרום גם לנזק לא קטן? העטלפים יוצרים כתמים חומים מכוערים וקשים מאד לניקוי על קירות מבנים. מקורם של כתמים אלו הוא בשאריות הפרי – נוזל חום חומצי ודביק, ומי שמעוניין לראות זאת במו עיניו יכול לטייל בקרבת הבתים הנמצאים בסמוך לפיקוסים ברחובות העיר תל-אביב. העטלפים אוהבים מאד את פירות הפיקוסים ומשאירים לכלוך אחריהם...

יש פיתרון ידידותי

בשנים האחרונות נמצא כי הדרך היעילה ביותר ליהנות משני העולמות- גם לאפשר לעטלפים לחיות את חייהם בשלווה וגם להימנע מהנזק שהם גורמים, היא באמצעות הדברה אלקטרונית של עטלפים. הרעיון הבסיסי הוא שלעטלף חוש שמיעה רגיש במיוחד והוא קולט בעצמה רבה צלילים אשר הם מחוץ לטווח האוזן האנושית כמו גם האוזן של בעלי החיים שלנו (כלבים, חתולים) כך שמכשיר אלקטרוני המפעיל את אותם תדרים ירחיק את העטלף. מדובר בפיתרון ידידותי במיוחד שכן בשונה מחומרי הדברה הגורמים לנזק עצום לסביבה, מזהמים את האדמה והמים ופוגעים בבעלי חיים שאשר אין שום כוונה או צורך לפגוע בהם, מכשיר זה משפיע אך ורק על העטלפים עצמם,

יתרון נוסף הוא קלות השימוש, שכמו הרבה המצאות מתוחכמות שעומד רעיון גאוני מאחוריהן, כל אחד גם אם הוא לא איש מקצוע יכול להיעזר בהן. בשונה מהדברה כימית המחייבת מינונים מדויקים של חומרים, עמידה בתקנים ואחריות רבה מצד איש המקצוע, במקרה זה רק על המכשיר עצמו לעמוד בתקן והוא קל נוח לתפעול ואינו דורש ידע טכני מורכב מצד המשתמש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144858 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144846 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147860 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144893 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144904 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144988 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148404 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191752 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181672 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181258 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181380 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181386 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181362 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181277 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica