חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לבחור סורק שקופיות לצורך סריקת שקופיות

מאת: אביעדצילום10/04/20129057 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טרם העידן הדיגיטלי ולפני שהחל השימוש בסרטי נגטיב לצילום תמונות, צלמים רבים צילמו על גבי שקופיות. את שקופיות הללו ניתן היה להקרין באמצעות מקרן שקופיות, כך שכל המשפחה היתה יכולה להתאגד ולשבת לצפות יחדיו בתמונות.

במהלך השנים שקופיות אלו איבדו את צבעיהן המקוריים ונדרש כיום ציוד מתקדם שיוכל לשחזר ולהחיות את התמונות הללו.

החיסרון הגדול בשימוש בשקופיות היה שכמעט ולא ניתן היה להדפיס את התמונות, מה גם שצלמים לא הרגישו צורך בכך מכיוון שהייתה תחושה שמקרני השקופיות יישארו לעד. כיום ידוע כי מקרנים אלו לא החזיקו שנים רבות ונוצר מצב שלהרבה צלמים נותרו ערימות גדולות של שקופיות, שלא ניתן לצפות בהן כיום. בשנים האחרונות קמו מספר פתרונות המאפשרים המרה של השקופיות הללו. באמצעות סריקת שקופיות ניתן להעביר את המידע הטמון בשקופיות לקבצים דיגיטליים בהן ניתן לצפות במחשב או במסך הטלוויזיה. עם קבצים אלו ניתן גם לבצע הדפסה של התמונה בגדלים שונים, דבר שלא היה נפוץ כל כך בעבר.

במאמר זה נסקור את האמצעים השונים לסריקת שקופיות:

אופציה א' – קניית סורק שקופיות

סורקי השקופיות מתחלקים לשניים, סורקי שקופיות המשולבים בסורקים שולחניים פשוטים יחסית המבצעים בעיקר סריקת תמונות וסורקי שקופיות ייעודיים. הכלל של "מה שזול עולה ביוקר" תופס גם בתחום זה, הסורקים הפשוטים מיועדים לסריקות יותר פשוטות ולכן יתנו תוצאה בינונית, מה גם שזמני הסריקה שלהם יהיו גדולים. במידה ומדובר בכמות של כמה עשרות שקופיות אין צורך להשקיע בסורק יקר וניתן להסתפק בהם, אך סריקת כמות גדולה בסורקים אלו עלולה לגזול זמן רב. בקרב הסורקים היעודיים ניתן למצוא סורקים המותאמים לקבל כמות גדולה של שקופיות וקיימות בהן אופציות נוספות המקצרות את זמני העבודה, כמו כן, ניתן להגיע איתם לאיכויות מאד גבוהות וכן גם לרמת הדפסה גבוהה.

אופציה ב' – מסירת השקופיות לשירות סריקה

במידה ומדובר בכמות גדולה של שקופיות או במידה ומעוניינים באיכות סריקה גבוהה ניתן למצוא חברות שמספקות שירותים כגון סריקת נגטיבים ושקופיות. לפני שפונים לחברות אלו כדאי לברר מי מבצע את העבודה, האם מתבצעים תיקוני עיבוד תמונה, לשאול על זמני אספקת העבודה, על ניקוי השקופיות ותהליך הסריקה. כמו בתחומים אחרים, לא כדאי לבחור את השירות הכי זול, כי קיים חשש שזה יבוא על חשבון איכות העבודה והשמירה על החומרים היקרים לכם.

אופציה ג' – גאדג'ט המבצע צילום שקופיות

נמכרים כיום מכשירים יחסית זולים המאפשרים הכנסת שקופית או מספר שקופיות בודדות. מכשירים אלו מבצעים צילום של השקופיות באמצעות בחיישן המאפשר את העברת תוכן השקופית לקובץ תמונה דיגיטלי. מדובר בד"כ במכשירים המיועדים לסריקת כמות קטנה של שקופיות או למטרת בדיקה מה קיים בשקופיות, הסיבה לכך היא שהאיכות המתקבלת ממכשירים אלו אינה גבוהה יחסית לאופציות האחרות הקיימות בשוק. האיכות הנמוכה נגרמת מכיוון שמכשירים אלו לא סורקים את התמונה אלא מצלמים אותה באמצעות חיישן הדומה לזה שיש במצלמה, לכן לא ניתן לעשות שינויי צבע ובהירות טרם פעולת ההמרה והתמונה מתקבלת לפי מצב השקופית בפועל.

נסקרו כאן מספר אופציות לביצוע סריקת שקופיות ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך בסופו של דבר לא משנה איזו אופציה תבחרו, תקבלו תמונות דיגיטליות מהם תוכלו ליהנות ולשתף אותם עם המשפחה והחברים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעליו של זכרון צילומי - מיזם שירותי סריקה והמרה למדיה דיגיטלית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביעד

מאת: אביעדמחשבים וטכנולגיה - כללי03/06/127585 צפיות
המאמר מספק לגולש הביתי רשימת טיפים מועילים לסריקת שקופיות לקבצים דיגיטליים באמצעות אמצעים טכנולוגיים ביתיים.

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182950 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172903 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172209 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172073 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173792 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174041 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171771 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica