חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לסריקת שקופיות

לרבים מאתנו יש בבית ארגזים ישנים עם שקופיות , חלקן מהשנים האחרונות וחלקן בנות עשרות שנים. מקרני שקופיות כבר קשה למצוא היום וכל יום שעובר על שקופיות אלו מוריד מאיכותן.

הפתרון המתבקש הוא המרה של שקופיות אלו לקבצים דיגיטליים בהן ניתן יהיה לצפות במחשב, בטלוויזיה או במכשיר הסלולארי.

השלב הראשוני בדרך לפרויקט זה הוא למצוא סורק שקופיות טוב. קיימים כל מיני פתרונות בשוק המציעים סריקת שקופיות לקבצים דיגיטליים ע"י שימוש בגאדג'טים כאלו או אחרים, אך הניסיון הוכיח כי רק סורקי שקופיות ייעודיים (לא כאלו המיועדים לסריקת מסמכים) יבצעו את העבודה בזמן סביר ובאיכות טובה.

אז לאחר שבחרנו סורק מחברה אמינה שיודע לקבל שקופיות ולסרוק אותם ברזולוציה גבוהה עלינו להקפיד על מספר דברים:

ניקיון השקופיות והסורק

כדי לקבל קבצי תמונה שנוכל ליהנות מהם ואף להדפיס אותם עלינו לנקות היטב את השקופיות ואת הסורק לפני ביצוע הסריקה. כל שקופיות צריכה להיות נקייה משני צדדיה, ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בספריי לחץ אויר, באמצעות מפוח או מטלית אנטי סטטית.

מחשב חזק

יש לוודא כי המחשב בו מבצעים את הסריקות הוא בעל מעבד חזק וזיכרון עבודה גדול שיוכל לקבל כמות גדולה של קבצי תמונה ברזולוציה גבוהה ולא יאט את תהליך הסריקה.

רזולוציה מתאימה

רזולוציית תמונה נמדדת ב DPI (dots per inch), ככל שה DPI יותר גבוה, כך גם הקובץ המתקבל יהיה גדול יותר. מכיוון ששקופיות הן קטנות בגודלן הפיזי, נדרש לסרוק אותן ברזולוציה גבוהה (בשונה מתמונות מודפסות) כדי שנוכל לקבל קובץ שניתן לצפות בו על מסך מלא או להדפיס אותו בגודל סביר. לכן, כדאי לסרוק ברזולוציה של לפחות 1200 DPI כדי שניתן יהיה גם להדפיס את הקובץ לגודל תמונה סטנדרטי (15X10 ס"מ). תהליך זהה מבצעים גם בהמרת נגטיב לדיגיטלי ע"י סורק נגטיבים ייעודי.

סוג הקובץ

בחירת סוג הקובץ חשובה מאד לצורך שמירה על איכות התמונה. הקובץ הנפוץ ביותר לשימוש בתמונות הוא JPEG, קובץ זה נתמך ע"י כל חנויות הצילום, בתי הדפוס ותוכנות המדיה השונות. חשוב לוודא שהוא נשמר ברמת דחיסה מינימאלית.
במידה ומדובר בקבצים המיועדים לעריכה עתידית כדאי לשמור את התמונות כקבציי TIFF, אך כדאי לקחת בחשבון כי הם מאד גדולים במשקלם יחסית לסוג הקודם ולא כל תוכנה תתמוך באופן מלא בקבצים אלו.

תוכנת עריכה

מכיוון שלעיתים קרובות נדרש לעשות תיקונים לאחר סריקת תמונות ישנות מומלץ לחפש תוכנת עריכת תמונות שתהיה נוחה לעבודה, הפעולות שנדרשות ממנה הן יחסית פשוטות: חיתוך, סיבוב, תיקון צבעים וכו'. ישנן תוכנות המאפשרות סריקה ישירות אליהן, כך נוכל לחסוך את תהליך ייבוא הקבצים שאורך לעיתים זמן רב.

לאחר הסריקה מומלץ לגבות במקביל את כל הקבצים שנסרקו גם על גבי DVD או באמצעות כונן נייד.
עתה כל שנותר הוא ליהנות ולשתף את התמונות עם המשפחה והחברים.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעליו של זכרון צילומי - מיזם שירותי סריקה והמרה למדיה דיגיטלית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביעד

מאת: אביעדצילום10/04/129057 צפיות
מאמר זה בא להציג את פתרונות סריקת השקופיות השונים הקיימות בשוק. באמצעות תהליך הסריקה ניתן להעביר את המידע הטמון בשקופיות לקבצים דיגיטליים בהן ניתן לצפות במחשב או בטלוויזיה וכמובן גם לצורך הדפסה.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195895 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189100 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183056 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181955 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171660 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171764 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171774 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica