חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גני ילדים בתל אביב

מאת: גיא אברהםגני ילדים16/04/20121550 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המאמר "גני ילדים בתל אביב" מנסה לתאר מהו גן ילדים, אילו סוגים של גני ילדים קיימים ומהי הבחירה הטובה ביותר בבחירת גן ילדים.

מה זה גני ילדים? למעשה גן ילדים זוהי מסגרת פורמאלית יומית עבור הילדים. עבור הגיל הרך גן ילדים נקרא פעוטון או גנון תלוי בקבוצת הגיל. מעט היסטוריה: גן ילדים ראשון הוקם לראשונה בגרמניה בבאד בלנקנבורג ע"י המחנך פרידריך וילהלם אוגוסט פרובל ב 1837. בישראל גן הילדים הראשון הוקם בראשון לציון ב 1898 ע"י אסתר שפירא. עבור ילדים שבילו לפני כן את רוב שעות היום בבית הוריהם, גן הילדים הוא המפגש המשמעותי הראשון עם אנשים שאינם בני משפחה ולא מבוגרים, אלא ילדים בני אותו גיל. גן הילדים מאפשר אינטראקציה חברתית בין הילדים ומאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתיות שונות כמו שיתוף, משחק קבוצתי הקשבה ועזרה לזולת.

לרוב תוכניות הלימוד בגני הילדים מספקות תכנים לימודיים חיוביים כמו גם למידה אודות הכישורים החברתיים וההתנהגותיים. החוקרים אף טוענים כי תוכן הפעילויות בגן הילדים חשוב יותר משאלת אורך יום הלימודים בגן. כמו כן גני ילדים שבהם הילדים הצעירים שוהים יום שלם (בניגוד לגנים בהם שוהים הילדים רק חצי יום) מקבלים יותר הזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות בקבוצות קטנות ביוזמת הילדים עצמם.

גני ילדים בתל אביב פועלים על פי עקרונות המבוססים על תפיסה חינוכית, כגון: לתת לכל ילד הזדמנות להתפתח ולמצות את הפוטנציאל הטמון בו. כל ילד הוא יחיד ומיוחד ויש לתת מענה לשונות ולצרכים המיוחדים של כל ילד וילדה בגן.

רשת גנים זו מספקת לילדי הגן סביבה בטוחה ומאתגרת אשר תאפשר להם לממש את היכולות שלהם. כמו כן אנו מציידים את הילדים בכלים שיסייעו להם להתמודד ולהשתלב בחברה מתוך תחושת ביטחון ותחושת שייכות.

הדגש בגנים אלה הוא על טיפוח היכולות של הילדים ולאו דווקא על הביצועים של הילדים. הצוות המקצועי בגני ילדים בתל אביב רואה חשיבות גדולה לדאגה להתפתחותם של הילדים ופועל לבשלותם הרגשית של הילדים, אשר מובילה להתפתחות בריאה.

מערך החינוך הרחב מכיל היום סוגים של מסגרות המספקות מענה לבני השלוש ומעלה: גנים פרטיים וגנים עירוניים. גן הילדים הפרטי הינו מסגרת פרטית המופעלת על ידי גננת ובדרך כלל הוא ממוקם במבנים מסוגים שונים כגון: בית פרטי עם חצר, דירת גן, ועוד. מטרתו של גן זה היא לתת מענה אישי לילד ולהורה.

בגנים מסוג זה שעות הפעילות ארוכות יותר, לוח חופשות גמיש ואינו כפוף לשינויים מדיניים כגון שביתות וכו'.

העשרה ענפה במתכונת של מספר חוגים, תזונת הילדים מוגשת על ידי הגן ולרוב מתחלקת לפחות לארבע ארוחות מגוונות ביום, אפשרות לשעת שינה גם לילדים שהם מעבר לגיל שלוש, רצף של הדמות החינוכית המובילה לאורך היום ללא תחלופה.

גנים עירוניים - שייכים למשרד החינוך ועל כן הם מכילים את חוק הפיקוח, לגנים אילו מגיעות המפקחות אחת לכמה זמן. כל צוות הגן הינו בעל הכשרה מקצועית גבוהה, כלומר גננות מוסמכות ומטפלות מוסמכות.

בשונה מרישום לגן ילדים פרטי, שבו יש להורים בחירה מלאה של הגן, בהרשמה לגן הילדים העירוני ההורים בדרך כלל מתבקשים לבחור בין מספר גנים הסמוכים למקום המגורים (ההחלטה הסופית איננה של ההורים).

הנה מספר דרכים שעשויות לעזור לכם, לבחור את הגן המתאים לילדכם. סיור - ישנה האפשרות לסייר בגני העירייה, בגנים פרטיים ולהתרשם מהם. דעו לכם שחשוב מאוד לראות את ארגון הסביבה החינוכית באותו המקום. על הסביבה החינוכית להיראות כי הושקעו בה כוונה, תכנון, מחשבה. תקינותם של חפצים בגן חשובה מאוד היות שמדובר בילדים צעירים מאוד ובביטחונם.

חשוב למצוא גן שיהווה מסגרת שבה יוכל הילד להתפתח ולגדול בביטחון. האווירה הנעימה בגן מאפשרת לילד הצעיר, לשחק, ללמוד וליהנות וכמובן להרגיש בנוח. גן ילדים אשר שם דגש על פיתוח עצמאות בילד ופועל למען התפתחותו הרגשית, יוכל לסייע לילד להתקדם בהמשך חייו. בשלות רגשית מהווה מרכיב משמעותי בהתפתחותו של ילד ולכן חשוב לפעול למענה.

לסיכום, אני מאמינה כי מאמר זה סייע לכם לבחור בגן ילדים מתאים עבור הילד שלכם. אצל גני ילדים בתל אביב, קיימת היכולת להעניק לילד הזדמנויות רבות ליהנות ממגוון פעילויות שונות ולהעשיר את הידע שלו. הדגש בגנים אלה הוא על טיפוח היכולות של הילדים ולאו דווקא על הביצועים של הילדים.

 



תגיות המאמר: גני ילדים בתל אביב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלו הוסט ישראל - אירוח אתרים ללא הגבלה בין החברות המשתלמות ביותר בקטגוריית אחסון אתרים - bluehost

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אברהם

מאת: גיא אברהםתיירות ונופש - כללי28/08/1610252 צפיות
לפני שאתם מחליטים באיזה כלי תחבורה להשתמש הוא לעשות השוואה בין כלי תחבורה שונים בנסיעה לנתב"ג. השימוש במוניות עולה על השימוש בתחבורה ציבורית או בכלי רכב פרטי. אמנם הנסיעה בתחבורה ציבורית זולה יותר מהנסיעה במוניות, אך היא "סוחפת" אחריה חוויות לא נעימות

מאת: גיא אברהםרהיטים12/06/131033 צפיות
שימון הרהיט יסייע לשמור על טיבו כיוון שהוא יגרום לאטימת רהיט העץ מפני חדירת מים ויסייע להתגברות השומן הטבעי של העץ שמתייבש עם השנים וגורם לסדקים.ניתן להשתמש בלכה שקופה חזקה לצביעת העץ ובכך לשמור על הצבע המקורי שלו ומצד שני למנוע פגיעות בו כגון שריטות וחבטות

מאת: גיא אברהםרהיטים30/05/131194 צפיות
טיפים על איך לטפל בריהוט המחודש שלך: בכל פעם שאתה רוצה לנקות את הרהיטים עליך לנגב אותם עם מטלית רכה ויבשה בלבד. אל תניח אותם במקומות לחים או חשופים ישירות לאור שמש. הימנע משימוש בכלים חדים כדי להסיר כתמי לכלוך דביקים. אף פעם אל תנסה ללטש את הרהיטים בעצמך בבית, אתה לא תשיג תוצאות טובות ויותר מכך אתה עלול בסופו של דבר לפגוע ברהיטים.

מאת: גיא אברהםריהוט 23/05/131006 צפיות
כידוע, מרבית הרהיטים אינם זולים, כך על ידי חידוש רהיטים ניתן יהיה גם לשמור על ההרגל שלנו וגם ליצור עבורו מראה חדש. היתרון הוא שלרהיט יישאר אותו המראה ונוכל אפילו לבחור ולעצב לטעמנו.

מאת: גיא אברהםדיני עבודה16/09/121797 צפיות
הבטיחות היא חלק חשוב ובלתי נפרד מפעילותו של כל עסק. לכן, אל תזניחו את שלומם ובריאותם של עובדיכם ולקוחותיכם. היעזרו בשירותיו של יועץ בטיחות. יועץ בטיחות הוא איש המפתח שלכם!

מאת: גיא אברהםחוק ומשפט - כללי12/08/121625 צפיות
לתושבי הצפון ישנה אפשרות לבחור מתוך רשימה ארוכה מאוד של עורכי דין בחיפה בהתאם לסוג המקרה. למרות שכל עו"ד מוסמך לעסוק בתחומים שונים הרי שכדאי יותר לחפש עו"ד בחיפה שמתמחה בתחום שרלוונטי לכם, לדוגמא עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי לעומת כאלו שעיקר עיסוקם הוא תביעות רשלנות רפואית ועוד. הקשר האישי עם עורך הדין הוא חשוב מאוד ועלול להיות קריטי לתוצאות ההליך המשפטי.

מאת: גיא אברהםבריאות ורפואה כללי11/08/121968 צפיות
במאמר זה נתמקד ברכיבה טיפולית רכיבה על סוסים, רכיבה טיפולית לכל אדם באשר הוא אם זה רכיבה טיפולית לילדים או למבוגרים או רכיבה טיפולית לנכים ועוד. טיפול שמתבצע בעזרת רכיבה טיפולית מתרחשים בו תהליכים בשלושת הרמות: הגוף, הנפש והרוח.

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152761 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151933 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142759 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132169 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131987 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138494 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138685 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica