חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בנו של אילן רמון נהרג בהתרסקות מטוס F-16

מאת: אביצבא וביטחון13/09/20091681 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סגן אסף רמון, בנו של האסטרונאוט המנוח אילן רמון, נהרג בהתרסקות מטוס F-16 שאותו הטיס במסגרת אימון באיזור הר חברון. המטוס נעלם בצהריים (א') מעל מסכי הראדר, ורק כעת הותר לפרסם את פרטי התאונה. לוחמי יחידת החילוץ 669 גילו את שרידי המטוס באיזור ההתנחלות כרמל, וזמן קצר לאחר מכן זיהו את גופתו של רמון.

רמון, סיים קורס טיס לפני כחודשיים וחצי. ההודעה על מותו של רמון נמסרה לאמו, רונה, ולבני משפחתה.

מדובר במטוס קרב חד מושבי שיצא לטיסת אימון במסגרת רביעיית מטוסים בשעות הצהריים, כשבשלב מסויים אבד עמו הקשר והוא נעלם ממסכי הראדר.

מטוס ה-F-16 ("נץ") הוא מטוס קרב רב משימתי, המשמש את חיל האוויר למשימות תקיפה ויירוט. הוא נכנס לשירות ב-1980 ומהווה עד היום את עמוד השדרה של החיל, שמשתמש בו למגוון רחב של משימות מורכבות, החל מתקיפות בעומק שטח האויב וכלה בהשגת עליונות אווירית.

בשל היותו מטוס קרב רב משימתי, הותאם ה-F-16 נץ במהלך השנים לנשיאת מגוון עצום של טילים, פצצות ותותחים, במשקל של קרוב לשבעה טון.

התחקיר קבע: התרסקות הצוקית - בשל טעות אנוש

ההתרסקות היום מגיעה לאחר שלפני לפני כעשרה ימים נאלץ הצוות האווירי של מטוס F-16 מסוג סופה לבצע נחיתת חירום בבסיס חיל האוויר בדרום. המטוס המריא מבסיס חצרים אל כיוון מצפה רמון במסגרת טיסת אימונים, כשלפתע איתרו הטייס והנווט תקלה טכנית שאילצה אותם לכבות את המנוע והנחית את המטוס בדאייה, פעולה הנחשבת מורכבת ומסוכנת. למרבה המזל הסתיים האירוע ללא נפגעים. בחיל האוויר השביתו בעקבות האירוע את כל מערך מטוסי האף-16.

לפני שלושה ימים פורסמו מסקנות תחקיר התרסקות מטוס הצוקית בעת טיסת אימון לפני כשנה, מעל נחל הבשור בדרום, בה נהרגו מדריך וחניך בקורס טיס. התחקיר קבע כי ההתרסקות, שהייתה התאונה הקטלנית האחרונה בחיל האוויר, נגרמה בשל טעות אנוש.

התרסקות הצוקית התרחשה ב-22 באוקטובר אשתקד בשעות הצהריים. המטוס שהיה במהלך טיסת הדרכה במסגרת פעילות בית ספר לטיסה של חיל האוויר התרסק

מטוס הצוקית התרסק באיזור נחל הבשור, סמוך לפארק אשכול, ואותר באיזור חולי במרחק של כ-200 מטרים מצפון לכביש צאלים-רביבים. בהתרסקות נהרגו מדריך הטיס מתן אסא ופרח הטיס סגן משנה אילן כרמי.

מקור המאמר NRG

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: בנימין קלינגרצבא וביטחון29/05/22647 צפיות
פיקוד העורף מחלקת מיגון לשכת רע"ן הנדסה ורגולציה 80-8703088 :'טל 80-8703850 :פקס כ"ה אייר תשפ"ב 0800 מאי 02

מאת: moraleצבא וביטחון21/08/175338 צפיות
מדי שבוע אנחנו שומעים, בין אם בחדשות ובין אם זה מאנשים קרובים אלינו, על מקרי תקיפה והטרדה. מרבית הסיפורים מגיעים כמובן מנשים אשר מצאו את עצמן מתמודדים עם גברים שביקשו להטריד ולהתקיף אותן, אך אנחנו מכירים גם לא מעט סיפורים על גברים אשר מצאו את עצמם מתמודדים עם מתקיפים ומטרידים מסוגים שונים, בין אם במועדונים, פארקים, גינות ציבוריות, חניונים ועוד.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139079 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132039 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132273 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131922 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131985 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica