חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צילום מנות

מאת: s. avitovצילום19/04/2012959 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צילום מנות

צילום מנות הוא אחד התחומים המאתגרים בצילום. להבדיל מדוגמניות שאפשר לרענן אותם, מהרגע שהמנה מוכנה, יש לנו זמן קצוב לצלם אותה לפני שהיא משנה את מראה לרעה.

צילום מנות למתחילים:

חובה, חובה, חובה להכיר את כל הפונקציות במצלמה. כמובן שעדיף לצלם מנות במצלמה מקצועית אך היום, כל מצלמה יכולה להתאים , אם אנחנו מכירים את כל הפונקציות ויודעים להשתמש בהם לטובתנו. שימוש נכון באופציות האיזון הלבן, צמצם ותריס יכולים להניב תוצאות יפות יותר מצילום על אוטומט.

אם יש לכם חצובה, תשתמשו בה. לרוב, צילומי מנות המצולמות בתאורה חלשה יצאו מטושטשות (אנחנו לא משתמשים בפלאש של הצלמה אף פעם. תנסו פעם אחת ותבינו, ולמי שרוצה לשמוע הסבר, אז פלאש ישיר גורם לתאורה חזקה מדי, הצללות לא מחמיאות והשטחת המנה בצורה דו-מימדית, שעושה רע לאוכל)

אוכל אוהב להצטלם ומצטלם יפה. אז למה לא להתקרב?  כמה שהמנה שלכם גדולה היא עדיין בגודל צלחת, ואם לא נתקרב אז לא נוכל להבחין בטקסטורות הנהדרות שיש במנה, ובצבעים החיים שלה. נסו למלא את כל פריים צילום המנות במנה שלכם. כך תקבלו גם תמונה גדולה צבעונית וחייה, וגם תבליטו את כל המרכיבים בצלחת.  למי שלא יכול לצלם מקרוב מאוד (מאקרו), שימו לב לפריים שלכם וכמה מקום ריק נשאר לכם, ומלאו אותו באביזרים מהמטבח הקשורים למנה. סכו"ם, כלי בישול, פירות וירקות, עשבי תיבול ועוד.

ואם אנחנו בענייני מאקרו למי שיכול, שימו לב לצמצם שלכם. כדי לקבל עומק שדה רדוד, ולהתפקס על מרכיב אחד במנה וכל השאר בטשטוש, כדאי לצלם על עדיפות צמצם ולפתוח אותו כמה שאפשר (5.6 ומטה). אלו צילומי המנות המעוררות את התיאבון בצורה הכי טובה. בכל מנה יש לפחות מרכיב אחד שהוא הדומיננטי במנה. מצאו אותו ותנו לו את הפוקוס הראוי בצילום שלכם, שיגנוב את תשומת הלב של הצופה.

האביזר הכי חשוב בצילום בכלל ובצילום מנות בפרט הוא התאורה. התאורה המושלמת לצילום מנות היא תאורה טבעית רכה. תאורה זו היא הכי מתאימה והכי מחמיאה למנה ומרכיביה. אוכל אוהב אור, אז שימו לב שהמנה שלכם תהיה מוארת כמו שצריך. למי שרוצה לשדרג, אפשר להשתמש במחזירי אור קטנים (מראות או נייר כסף), כדי ללכוד ולכוון את האור לטובת המנה.

אם אנחנו רוצים קצת לשדרג את צילום המנות שלנו, בהנחה שלא אנחנו הטבחים, אפשר לצלם את הכנת המנה. צילומי ההכנה יכולים להיות מאוד מעניינים. שטיפת הירקות, בישול המרכיבים, גריל, טיגון, תיבלון. הכל הולך והכל מצטלם יפה. רצוי להשתמש בחצובה כדי לקבל אפקט של תנועה במטבח. הפוקוס יהיה על הסיר או המחבת הסטאטית, וכל השאר יהיה טיפה מרוח. לצילום זה אנחנו נפתח את התריס במצלמה כדי שיקלוט את התנועה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביטוב שובל

תאווה לעיניים - צילום אוכל מגרה חושים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת s. avitov

מאת: s. avitovצילום23/04/12779 צפיות
צילום נוף הוא תחום צילום מעניין כיפי ולא כל כך פשוט כמו שזה נראה. יש צילומי נוף ויש צילומי נוף מקצועיים עם מחשבה מאחוריהם.

מאת: s. avitovצילום23/04/12787 צפיות
צילום יין מקצועי הוא צורך שיווקי לפרסום ומיתוג יקבים וחברות המשווקות ומייבאות יין ומוצריו. לתחום היין היסטוריה רבת שנים הבאה לביטוי בצילומים מרהיבים ומעוררי תיאבון.

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182960 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172922 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172217 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172082 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173798 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174055 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171779 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica