חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסור

אסור.
למה אסור? אסור פירושו, ציווי ו/או כפיה, שנובע מתוך הצורך והנזקקות האמוציונלית לשלוט.
כלומר לאסור להגיד ו/או לעשות דבר מה מהנשלט.
איך האיסור משפיע על מערכת היחסים במשפחה?
עוד בהיותנו ילדים, רוב ההורים אסרו עלינו להגיד ו/או לעשות דברים בדרכנו שלנו, אם הדבר נעשה במודע או שהוא נעשה שלא במודע, גישה חינוכית זו אינה אפשרה לנו את החופש המוחלט שאותו היינו צריכים ושלו היינו זקוקים, וזאת כדי לחקור וללמוד על עצמנו ולהתפתח.
אומנם על ההורים לשמור ולהגן על ילדיהם, אבל חשוב להבין את ההבדל בין שמירה והגנה, לבין הסבר והדרכה שיאפשרו לילדים ללמוד ולהתפתח בדרכם שלהם.
למה? כיוון שהילדים מתבוננים, מסתכלים, חוקרים, לומדים, ומחקים את הוריהם, וזאת דרך הטבע שממנה התנתקנו, וככה הילדים פועלים באופן אינסטינקטיבי, ומתנהגים באופן אוטומטי ללא כל מודעות עצמית.
כלומר, הגישה של ההורים כלפי ילדיהם אינה מתפרשת, ואינה מבוצעת באופן הטבעי, ולכן ההדרכה לשם הלימוד שמאפשרת את ההתפתחות, לא נעשית באופן הרצוי והברור, מה שגורם לבלבול פחד ולהתנהגות סהרורית.
כתוצאה מכך, הדבר יוצר מערכת יחסים שהיא רגשית, אמוציונאלית, ושהיא אינה עניינית, במקום מערכת יחסים שאמורה להיות רגועה, רציונאלית, ועניינית, שזו גישה שונה מהיחס של ההורים השולטים כלפי הילדים הנשלטים.
עצם הגדרת אבא ואימא כדמויות שולטות, כבר יוצר אצל הילד את האנטגוניזם שהוא מפתח כלפי הוריו.
תנסו להימנע מלהשתמש במילה אסור, וגם תנסו להימנע מלהשתמש במילה לא, ותנסו אך ורק להדריך ולהסביר, וללמד, תיווכחו לדעת שלרוב אתם מתוכנתים לדפוס ההתנהגות של לאסור ו/או להגיד לא, וזאת כדי לשלוט.
לכן, דפוס ההתנהגות המקובע הזה, אינו מאפשר להורים להתנהג אחרת, כלומר הצורך והנזקקות הרגשית של ההורים הוא לשלוט, וזאת הם עושים מהפחד לאבד שליטה, מלהכתיב איך ומה להגיד ו/או לעשות כלפי ילדיהם הנשלטים, וככה זה עובר לו מדור לדור.
לאחר שאנחנו הילדים בגרנו ועברנו את המסע של ה"אסור" וה"לא" במסגרת המשפחתית, וקצת גדלנו והלכנו לגן, לבית הספר, לצבא, לאוניברסיטה, לעבודה או לכל מסגרת אחרת, והתחלנו לחיות את חיינו מבחינה חברתית דתית ו/או חילונית ו/או אחרת במדינה, החל השלב הבא במסע של האסור והלא שלנו, שבו החלו לאסור עלינו במסגרות, אם המעשה נעשה באמצעות כללים, חוקים, מצוות ופקודות וכו', ושוב האנשים שאחראים על המערכות שהזכרתי עושים זאת כדי לשלוט, לחנך, לתכנת ואף לאלף אותנו.
המצב הקיים כיום הוא כזה, שיש אנשים ששולטים ויש אנשים שנשלטים, מצב זה לא מאפשר לנו את החופש המוחלט שאותו אנחנו צריכים ושלו אנחנו זקוקים כדי לחקור, ללמוד ולהתפתח, אבל בעיקר ללמוד לקחת אחריות על דברינו ו/או מעשינו.
כלומר, אם אנחנו רוצים לתכנן לעצמנו אורח חיים שלא בתחום המסגרות שאוסרות עלינו, ולבצע את רצוננו ורעיונותינו, הדבר גורם לכך שהאסור מונע מאיתנו להגשים את שאיפותינו, ובכך לא מתאפשר לנו להתפתח בדרכנו שלנו, אלא אך ורק בדרכם של אחרים, מצב זה עוצר, ואף חוסם את הניסיון שלנו להתקדם ולהתפתח גם מבחינה חברתית, ואין דוגמה מוחשית יותר ממערכת החינוך.
כתוצאה מכך שאוסרים עלינו לממש את חיינו וללמוד ולהתפתח בדרכנו שלנו, אף הפכו את מי שמפר את האסור לעבריין, שמפר את הסדר החברתי הנורמלי, ואז העבריין נשפט ונענש.
לכן, כדי לשנות גישה רצוי להגיע להבנה והסכמה, מה שינטרל את הלא והאסור.
רצוי לזכור, כתוב בתורה שאלוהים אסר על אדם וחווה לגעת בעץ הדעת, והם לא צייתו לו.
מסקנה: האסור שכופים עלינו הורינו, והחברה שבה אנחנו חיים, גורם לכך שאין באפשרותנו לחקור, ללמוד, להבין ולהתפתח בדרכנו שלנו, ולכן אנחנו תקועים מבחינה התפתחותית.
אין לנו את החופש המוחלט שלו אנחנו זקוקים, כדי ללמוד מהטעויות של עצמנו.
ללא האפשרות לטעות, אנחנו תקועים מבחינה התפתחותית אישית וחברתית, כלומר נהפכנו להיות רובוטים ביולוגים מתוכנתים.
אין לנו את החופש המוחלט, בעיקר בגלל הפחד מהלא מובן ומהלא ידוע שנקרא החופש המוחלט.
כלומר, הלמידה וההתפתחות האישית והחברתית, ושדרוגה לשלב התפתחותי מתקדם יותר, לא מתאפשרת לנו בגלל תפיסה שגויה.
התפיסה השגויה נובעת מעצם האסור, מעצם ההגבלה לחופש המוחלט שאותו אנחנו צריכים ושלו אנחנו זקוקים.
סיכום: האסור הוא תוצאה ישירה של הפחד, החרדה, שמונע מאיתנו את החופש המוחלט, כתוצאה מכך נובע הצורך לשלוט, כי אחרת ישלטו בנו.
האסור גורם לאנשים לאנטגוניזם ולעקשנות.
ללא החופש המוחלט לא נוכל להתקדם מבחינה אישית וחברתית לשלב התפתחותי מתקדם יותר, שיאפשר לנו את מימוש מהות ומטרת חיינו מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית.
המסר במאמר: רצוי לאפשר לכל אחד ואחת לתכנן את החיים של עצמם בעצמם, ולאפשר את החופש המוחלט לבצע זאת, וזאת כדי שנחקור ושנלמד ונבין ונתפתח בדרכנו שלנו, ושניקח אחריות על מעשינו.
כשלוקחים אחריות, מבינים את הסבל הכרוך מאי לקיחת האחריות.
רצוי להבין, שהכלא האכזר ביותר הוא הכלא התודעתי, ולא הכלא החיצוני, לכן רצוי להעלות למודע את הנושא.
כיום אנחנו חיים כשמנווטים אותנו באמצעות חוקים, מצוות, פקודות, ולכן רצוי לשמור שלא לעבור על החוק.
אבל חשוב להבין שיש אפשרות אחרת, ושאפשר לישמה מתוך הסכמה חברתית לחיים בהרמוניה.
יוסי קרמר מייעץ לסכיזופרניה מניה דפרסיה מודעות עצמית.
לבלוג שלי http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון 048224276.

 



תגיות המאמר: אסור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161040 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141413 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141861 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא מדעי החברה - כללי

מאת: אדיר בנימינימדעי החברה - כללי25/06/231418 צפיות
עושר אינטלקטואלי, רוחני, ידע בלתי מוחשי, לא בא לידי ביטוי בשום דבר בעל ערך חומרני.

מאת: מאיר סוויסה מדעי החברה - כללי07/01/162696 צפיות
הובלות בנהריה כולנו זקוקים לחברת הובלות בנהריהמקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת הובלות בנהריה מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי17/06/149086 צפיות
גשמים בחום הקיץ היום ירחפו המים כרדודים יראו עיניים את המים נוטפים במרחבי ציון הקדושה . השירה אהובה לבני עמך ישראל היום על נהרותייך ציון היקרה שירת המים על תפיח על שדותייך ציון אור במלאות שרייך היפים שיר הארץ המאירים אפיים על שדותייך כמים ישיבו הצללים והמנגינות של בני הארץ ישורו רוח נדיבה ויפה לחבוק וחבור את כולם באהבה של דור המור היום כל השירים אשלנו הם אהובים אותנו יחד בדרכים מהלכים עם השבילים אל שדותיך ירבו השירים לארץ של מבואה ויקרה מהשירים של בני ציון תבוא ברכתה שב

מאת: משב מחקר יישומי בע"ממדעי החברה - כללי03/05/132803 צפיות
במאמרים הקודמים התייחסנו לגיבוש מטרות והגדרת תחומים ולחיבור נכון של שאלות (פריטים) במאמר זה נתייחס למבנה הכלי (השאלון).

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי31/01/132265 צפיות
אני רוצה להקדיש את מחרוזת שחיברתי "עד הדרך" לכבודו של איש יקר נאמן ללב עם ישראל חוזה המדינה תאודור בנימין זאב הרצל "עד הדרך" לעד הדרך בך ציון -לאיש חזון היה חלום עת אשובה על נרי, אשירה עלייך ציון שבי השירה בין שבילי הדרך איתך מולדת -עלי עטרת לאיש הדרך

מאת: מאירה וייסמדעי החברה - כללי25/12/128986 צפיות
מצגים של "אומנות" ו- "מדע" באבחון רפואי יכולים להיחשב כמערכות משלימות ודיסקורסיביות המשמשות רופאים על מנת לתת לגיטימימציה למניפולוציה שהם עושים באמצעות הכח המקצועי שלהם. מאמר זה בוחן את התיעוד הרפואי כהקשר ליחסי הגומלין של שני מצגים אלו.

מאת: יאיר זמדעי החברה - כללי11/10/129479 צפיות
ההבדל בין מקדונלד'ס למסעדת גורמה אינו מסתכם רק באוכל עצמו - תאורה ומוזיקה שונות, ואולי גם מערכת הגברה מאיכות שונה - כל אלו יוצרים אווירה מסוג אחר. אם האווירה במקום מעודדת את הסועדים לאכול מהר יותר, היא עלולה לגרום להם לאכול יותר מדי - ו"מצד שני", אווירה נינוחה תגרום להם לשהות זמן רב ויתכן שהם יזמינו קינוח לא מתוכנן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica