חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטווח – לא מה שחשבת

מאת: מיכל כהןחברה ומדינה - כללי29/04/20121067 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

אז מה הוא בעצם מטווח בכלל?

מטווח הוא שם כולל למתקן הכולל בתוכו תרגולים של יריות. בתוך המתקן יש מדריכים בעלי ידע וניסיון (בדרך כלל בעלי רקע צבאי עשיר) אשר תפקידם להסביר על סוגי הנשק, אופן הפעלתם, כיצד יורים באופן מדויק ואיך האדם צריך לנהוג בעת הירי. כמו כן, ישנם מתקני מטווח אשר בהם נערכים אף סימולציות אקטיביות של מצבים בהם יש לנקוט באופן מהיר ויעיל בירי.


סוגי מתקני מטווח

רוב המתקנים בהם נערכים אימוני מטווח הם מתקני מטווח מקורים אך לעיתים יש אף מתקני מטווח פתוחים. בדרך כלל מתקני מטווח פתוחים נמצאים מחוץ לערים, וזאת בשל שיקולי בטיחות. בישראל רוב מתקני מטווח הינם מתקני מטווח מקורים. במתקן מטווח מקורה נערכים למידה ואימוני ירי בכלי הירי הבאים: רובים ואקדחים (אקדחים ידניים ואקדחים שהם חצי אוטומטיים). המתקן מטווח מקורה לרוב יערך ירי לטווח של עשרות מטרים בניגוד למתקן מטווח פתוח אשר מאפשר ירי לטווחים ארוכים.


סכנות במתקני מטווח

הרעש והעופרת הם שתי הסכנות העיקריות הקיימות בפני האנשים שעוברים מטווח ובפני העובדים במתקני מטווח.העופרת נפלטת בעת הירי וכאשר אין מקפידים על אוורור המתקן, העובדים והמתאמנים נמצאים בסכנה. שהרי, אפשר לקבל "הרעלת עופרת". לכן יש חשיבות גדולה על אוורור המתקן לעיתים תכופות ומבוקרות. בנוסף, קיימת סכנה לפגיעה בשמיעה (במתקני מטווח היריות גורמות לרעש גבוה הנמדד בדציבלים גבוהים של מעל 120 דציבלים) מכיוון שהיחשפות ממושכת לרעש בדציבלים כאלה גורמת לפגיעה בשמיעה.


היתרונות של אימוני מטווח

אימוני מטווח מעניקים למידה של פיזיקה, כימיה וביולוגיה. מעבר להתמודדות פסיכולוגית עם כלי שעלול להרוג, אימוני מטווח מעניקים התבוננות של האינדיבידואל בעצמו – במנח גופו, בנשימותיו, בקשר שבין הגוף והנפש, ברמת הדיוק והזריזות – האדם לומד על ריכוז ועל הקשר שבין מתח ולחץ לאי הצלחה. כמו כן, האדם לומד להתמודד עם הצלחות ועם "כישלונות" ולקבל פרופורציות על חיים, מוות והצלחה.


 



תגיות המאמר: נשק, מטווחים, מטווח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל כהן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל כהן

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222259 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221859 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211651 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206036 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181888 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172119 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica