חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאורה בריאותית במאה ה-21

מאת: Joe Saldanבית חכם03/05/2012936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקרים שהתבצעו לאחרונה, מגלים כי הימצאותה של תאורה בחדר השינה מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן השד בקרב נשים. המחקר האחרון שבוצע באוניברסיטת חיפה, מצטרף לשורת מחקרים המוכיחים כי תאורה מלאכותית הדולקת בחדר השינה בשעות הלילה היא בין הגורמים המעלים את הסבירות לחלות בסרטן השד, גם כאשר מדובר באור המגיע מחדרים אחרים. למעשה, זהו אינו המחקר הראשון הבודק את הקשר שבין תאורה הדולקת בשעות הלילה לבין התפרצות מחלת סרטן השד אצל נשים.

נתגלה קשר הדוק בין עבודה בשעות הלילה המאוחרות תוך חשיפה לתאורה דולקת לבין התפרצות המחלה, ואילו המחקר האחרון שנערך באוניברסיטת חיפה מבקש לבדוק את הקשר הקיים בין תאורה לילית בחדר השינה הביתי לבין האפשרות לחלות בסרטן השד. סוגי התאורה שנבדקו היו מסוגים שונים, בין אם מדובר בתאורת לילה או באור החודר מבעד החלון, תאורה המגיעה מחדרים אחרים בבית ואף תאורה הבוקעת מטלוויזיה דולקת, בדירוג רמות שונות של חוזק האור בחדר: מואר לחלוטין, מואר מאוד, מואר באופן מועט או לא מואר כלל. ממצאי המחקר העידו על דך כי ככל שחוזק האור היה גבוה יותר, כך עלתה הסבירות לחלות בסרטן השד.

בפי הצוות הרפואי, נקראת התאורה המלאכותית 'מזהם סביבתי', לא פחות ולא יותר. אולם בניגוד למזהמים אחרים בסביבתנו, התאורה הינה חלק בחיינו שניתן לשלוט בו ולהפחית את רמת הסיכון אליו אנו נחשפים.על אף הצורך להתמודד עם ההשלכות המסוכנות של התאורה המלאכותית, המליץ עוד בעבר משרד התשתיות על שימוש בתאורה חסכונית על סוגיה השונים, כגון תאורת הפלורסצנט, אולם אלו הן המתגלות כמסוכנות ביותר.

סוגי תאורה הפולטים גלים קצרים גורמים, למעשה, להפסקת ייצור המלטוניו בגוף, הוא ההורמון האחראי על תחושת העייפות ועל השינה. ישנן כיום סוגים שונים של תאורה דקורטיבית בעיצובים שונים בעלי אורכי גל ארוכים, שאינם פוגעים במערכת ייצור המלוטונין בגוף. כמו כן, השימוש בסוגים השונים של תאורה חסכונית עלול גם הוא, לפגוע בהפרשת מלוטונין תקינה בגוף האישה בפרט וגוף האדם בכלל.

ואמנם, יוצרו לאחרונה סוגים שונים של תאורה דקורטיבית אשר אינה מכילה כספית ואורכי הגל שלה הינם ארוכים דיים, ויחד עם זאת, הם אף חסכוניים בחשמל. בין סוגי התאורה הללו נמצא את נורות ה LED היפהפיות, המשרות אווירה רכה ונעימה בחדר, זאת, תוך פגיעה מינימלית בפעילות התקינה של הפרשת המלוטונין במח.

תאורה דקורטיבית נוספת המעניקה ערך מוסף בהיותה חסכונית מחד, ונעדרת פגיעה בייצור המלוטונין מאידך, הינן נורות ה CFL. נורות אלו פולטות פחות חום מנורות אחרות נפוצות יותר, ובעלות אורך חיים גדול יותר. על שני סוגי תאורה אלו ניתן לומר כי עלותם הראשונית גבוהה, אמנם, אולם יחד עם זאת עלות השימוש בהם לאורך השנים זולה הרבה יותר מכל נורה אחרת, עד כדי כך שניתן לומר כי נורת LED או נורת CFL הדולקות במשך שנה, לאורך 5 שעות מדי יום, תסתכם בצריכה שנתית של 60 ש"ח.

 



תגיות המאמר: תאורה, תאורה דקורטיבית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אולם זרתוסטרא הסתכל באנשים והשתומם. וכה אמר: האדם הוא חבל המתוח בין חיה ועל-אדם – חבל על פני תהום. והוא חצייה מסוכנת, והימצאות בדרך מסוכנת, והבטה-אחורנית מסוכנת, וחלחלה ועצירה מסוכנת. גדלותו של אדם בזה, שהוא גשר ולא מטרה: מה שאפשר לאהוב בו, באדם, הוא זה שמעבר הוא ושקיעה. אהבתי את אלה אשר אינם יודעים לחיות אלא כשוקעים, כי המה המתעלים. אהבתי את אנשי הבוז הגדול, כי המה אנשי ההערצה הגדולה וחיצי הערגה אל החוף השני. אהבתי את אלה אשר אינם מוצאים להם טעם לשקוע ולהקריב עצמם מעבר לכוכבים, כי אם את המעלים עצמם קורבן לארץ, למען תיעשה ביום מן הימים ארצו של העל-אדם.

- פרידריך ניטשה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Joe Saldan

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181699 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181562 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181430 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181494 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181660 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181505 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171633 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica