חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום פטנט עולמי

האם ניתן לרשום פטנט עולמי ? שאלה זו נשאלת על ידי ממציאים רבים, ממציאים חושבים שניתן לרשום פטנט עולמי ואינם מבדילים בין הגשת בקשת פטנט וקיבול הפטנט שהנו טריטוריאלי לעומת האמנות המקנות אופציה לשמירת תאריך הבכורה. ממציאים פונים אלינו לעיתים ואומרים שהם רוצים לרשום פטנטים עולמיים, הבעיה שאין פטנט עולמי, מושג זה הנו שגוי.

רישום פטנטים מתבצע על ידי הגשת בקשה לפטנט בכל מדינה בנפרד, כל מדינה תבחן את המסמכים שמוגשים לה במסגרת בקשת הפטנט, אין צורך להציג דגם כפי שיש ממציאים שחושבים שהדגם הוא זה שנבחן על ידי בוחן הפטנטים, כל שנדרש להגיש הוא תאור המפרט את ההמצאה הנקרא עריכה לבקשת הפטנט או פירוט אליהם בדרך כלל יצורפו שרטוטים.

המסמכים מוגשים לרשות המוסמכת באותה מדינה בכדי שתבחן האם יתקבל פטנט רשום על ההמצאה שהוגשה כבקשת פטנט, רישום פטנט עולמי שמעניק פטנט רשום אינו קיים, אך כן ניתן להגיש בקשה במסגרת אמנות שתאפשר לשמור את תאריך הבכורה.

כלומר פלוני מגיש בקשה לרישום פטנט בישראל לדוגמא, תאריך הבכורה או תאריך דין הקדימה יהיה התאריך בו יתקבלו המסמכים של בקשת הפטנט ברשות הפטנטים, לפי אמנת פאריס ניתן להגיש בקשת פטנט במדינות נוספות בטרם חלפו 12 חודשים עם תאריך דין הקדימה הישראלי בדוגמא שלנו, כלומר אותו פלוני יגיש בקשה לפטנט בארה"ב לפני שחלפו 12 החודשים מתאריך הבקשה הישראלי. פלוני יוכל להזמין מסמכי בכורה מרשות הפטנטים בישראל המעידים שהגיש בקשת פטנט באותו תאריך קדימה, מסמכים אלו יצורפו לבקשת הפטנט שתוגש בארה"ב וכך ישמר תאריך הבכורה הישראלי לבקשת הפטנט האמריקאי.

אמנה נוספת שקיימת הנה אמנת PCT, לעיתים טועים לחשוב ממציאים שמדובר ברישום פטנט עולמי, בקשה לפי אמנת ה-PCT אומנם מוגשת במשרד הפטנטים אך אין היא מקנה פטנט רשום, אומנם במסגרת בקשת PCT אכן בוחן פטנטים בודק את המסמכים שהוגשו אך אין הוא מעניק פטנט, ממציא יאלץ להגיש בקשות פטנטים במדינות היעד לדוגמא בקשת פטנט ישראלית או בקשת פטנט אמריקאי, אחד היתרונות הבולטים של אמנת PCT הוא שמירת תאריך הבכורה במשך כשנתיים וחצי, תלוי במדינה, מיום הגשת בקשת הפטנט הראשונה. אם נחזור לדוגמא, ממציא שהגיש פטנט ישראלי יכול להגיש בקשה לפי אמנת PCT בטרם חלפו 12 החודשים מאמנת פאריס, ואז לפי אמנת PCT יהיה לו עד כשנה וחצי (30/31 חודש מיום הגשת הפטנט הישראלי) בו ישמר לו במידה ויבקש תאריך הבכורה.

יש לבדוק כל מקרה ומקרה לגופו ולהתייעץ עם עורך פטנטים כיצד לפעול, תחום מורכב זה מובא לעיל על קצה המזלג ואין מובאים בו הפרטים במלואם.

חברתנו עוסקת בהמצאות ופטנטים משלב הרעיון, יש לבנות אסטרטגיה מתאימה לכל מקרה, כאשר היעד של הממציא צריך להנחות את הצוות הטכני, העסקי ואת עורכי הפטנטים על מנת לנהל נכון את המיזם העסקי בכדי למקסם את התמורות הפוטנציאליות להמצאה ואת התזרים והעלויות הכספיות הכרוכות במיזם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אב טיפוס פטנטים והמצאות

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותפטנטים10/06/127241 צפיות
האם ניתן לרשום פטנט זמני בישראל ? לעיתים פונים אלינו ממציאים שרוצים להגיש בקשה לרישום פטנט זמני בישראל, השאלה הראשונה האם ניתן להגיש פטנטים זמניים?

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותפטנטים10/06/125892 צפיות
פיתוח מוצר רפואי ופיתוח פטנטים רפואיים הנו תחום בהם ניתן לראות שמוגשות בקשות פטנטים רבות, פיתוח מוצר רפואי מלווה פעמים רבות ברישום פטנטים רפואיים.

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותפטנטים13/05/125980 צפיות
האם בחיפוש פטנטים ניתן לקבל תמיד תשובה חד משמעית שנמצאו פטנטים ושלא ניתן לקבל פטנט רשום? האם ניתן לומר שחיפוש פטנטים הסתיים? שאלות אלו עולות על ידי ממציאים רבים.

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותפטנטים21/04/121245 צפיות
עלויות רישום פטנטים משתנות לפי הנושא של ההמצאה, העלות מושפעת ממורכבות או פשטות ניסוח הבקשה לפטנט והשרטוטים המצורפים לה, כמו כן תלוי בתחום ובמידע המצוי בידי הממציא.

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותפטנטים21/04/121089 צפיות
ייצור פטנטים ורישום פטנטים הנם מושגים המשתלבים האחד בשני, ייצור פטנטים אינו יכול להיכנס תחת המושג ייצור פטנטים אם טרם תחילת הייצור לא התקבל פטנט רשום.

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותיזמות עסקית27/02/121095 צפיות
השלבים בתהליך פיתוח מוצרים

מאת: אב טיפוס פטנטים והמצאותיזמות עסקית07/09/111127 צפיות
התלבטויות של אנשים שונים בנושאים שונים ויומיומיים מביאים להעלאת רעיון או רעיונות לצורך פתרון בעיות ו/או קידום נושאים שונים.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171486 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171675 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161835 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152389 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151735 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151844 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142191 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica