חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקירת יתרונות וחסרונות – מערכת אזעקה אלחוטית לעומת מערכת אזעקה קווית

מאת: רועי שניידראבטחת הבית07/05/2012872 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתחילת הדברים, ברצוני להבהיר שגם אם מותקנת אצלכם מערכת קווית וגם אם אלחוטית שתיהן מגינות על ביתכם או העסק שלכם, ושתיהן תפעלנה כאשר נכנסים פורצים לנכס. יחד עם זאת, מומחים בתחום סוברים שלמערכות אלחוטיות יש יותר סיכוי לייצר אזעקות שווא. אפשר לציין דוגמא מאזורנו שתמחיש חסרון זה של המערכות האלחוטיות. בשנת 2006 במהלך מלחמת לבנון השניה, צה"ל (עפ"י הערכות) הפעיל מערכות לוחמה אלקטרוניות לצורך שיבוש תדרים, דבר ששיבש גם המון מערכות אזעקה אלחוטיות וגרם לאזעקות שווא. יחד עם זאת, בשיגרה, חיסרון זה של מערכות אלחוטיות ניתן לצמצום על-ידי התקנה מקצועית, אך לעולם אמינותה של מערכת קווית תהיה עדיפה.

האם לבחור אזעקה אלחוטית בכל זאת?

מערכות אזעקה אלחוטיות בדרך כלל מעט יקרות יותר מאשר מערכות חוטיות, אבל אם אתם מתקינים את המערכת במבנה שלא הוכנו בו תשתיות למערכת קווית מראש, אזי מערכת אלחוטית תהיה הבחירה הכי פחות פולשנית במונחים של חציבה בקירות והתקנת רכיבים נוספים. מערכת אלחוטית גם קלה יותר ללקוח הפרטי הבוחר להתקינה באופן עצמאי.

יש מספר נושאים שחשוב להיות ערים להם כאשר בוחרים בכל זאת להתקין מערכת אזעקה אלחוטית. הנושא הראשון הוא שאין כיום מערכת אלחוטית שהיא 100% אלחוטית. לכל מערכת אלחוטית  יש לוח מקשים, לוח בקרה, חייגן טלפון, שתפקידם לתת שליטה על המערכת ולחייג לגורמים שנבחרו בשעת אזעקה. רכיבים אלה דורשים קדיחות בקירות לצורך חיבור לוח המקשים ללוח הבקרה, כמו כך חיבור קו טלפון ללוח הבקרה. קיימות בשוק מערכות עם לוח מקשים מובנה על לוח הבקרה, אך אלו אינן מומלצות כלל, כיוון שבמצב זה על לוח הבקרה להיות במקום גלוי המאפשר גישה ללוח המקשים, דבר שמקל מאוד על ניטרול ( ריסוק ) המערכת על ידי פורצים. בנוסף המרכיבים במערכת אלחוטית מקבלים מתח מסוללות ליתיום שיש צורך להחליפן אחת לתקופה.

מתי לבחור מערכת אזעקה קווית?

אם הנכס שלכם עדיין בשלב בניה או בשלב של שיפוץ, בחירת מערכת אזעקה קווית היא הבחירה הטובה ביותר וגם הזולה ביותר. תכנון מיקום הרכיבים, רצוי שיקבע על ידי המתקין בשלב בנית השלד. במקרה כזה, לאחר התקנה, נדיר שיהיה צורך להחליפם, אם בכל זאת רכיב יתקלקל, יהיה גם קל יותר להחליפו כאשר יש תשתית מוקפדת. כאמור, מערכות קוויות מספקות את האמינות המקסמילית שאפשר לקבל ממערכת אזעקה. דבר נוסף וחשוב, התקנה על ידי מתקין מקצועי יכולה להסוות 99% מהחוטים המחברים את הרכיבים. לא פעם הגענו ללקוח שדרש רק מערכת אלחוטית ולאחר סקירה וניתוח של המבנה הראנו לו דרך שבה לא יראו חוטים גלויים בסוף העבודה. כך הלקוח ואנחנו מרוצים, הוא קיבל מערכת אמינה ביותר בעלות מינימלית, ואנחנו סמוכים ובטוחים שהיא תספק לו הגנה מקסימלית לאורך זמן.

אם מערכת קווית עדיפה, מדוע סוכן המכירות ניסה למכור לי מערכת אלחוטית ?

כמו בכל תחום עסקי אחר, אנשי מכירות בענף מערכות האזעקה רוצים להרוויח יותר כסף ורצוי בכמה שפחות זמן ועבודה. סוכן מכירות ינסה להפעיל את כל כישוריו ומרצו כדי לשכנע אתכם שאתם צריכים מערכת מורכבת יותר, מסובכת יותר, וכזו שגם תצריך הכי פחות עבודה מצדו – המערכת האלחוטית. לפני התקנת מערכת אזעקה חשוב לעשות סקירה של הציפיות ממערכת האזעקה, כדי לדעת מה לדרוש ועל מה לוותר. תופתעו כמה תכונות אפשר לכלול במערכת – לא כל מה שסוכן המכירות יציע רלוונטי לצרכים שלכם. לא פעם לקוח מציג בפנינו הצעת מחיר שקיבל ממתחרים, הצעות עם המון גלאים ורכיבים נוספים, וקורה לא אחת, שעל ידי סקירת המבנה מחדש, אנחנו מוצאים דרכים יעילות ומתוחכמות יותר הכוללות פחות רכיבים או לחילופין רכיבים שונים ובעלות נמוכה יותר. לסיכום, המלצה חמה: כמו בכל דבר, תשמעו כמה דעות, תקבלו כמה הצעות לפני שתחליטו איזה מערכת להתקין ועל ידי איזה מתקין.

הכותב:רועי שניידר, מנהל תחום תקשורת, מחשוב וטמ"ס ב"ה.ש טכנולוגיות".

כל הזכויות שמורות © ה.ש טכנולוגיות 2012 www.alarms-il.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי שניידר

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201619 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201314 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201185 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191536 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191962 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181791 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181441 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica