חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לניהול אפקטיבי של עובדים

מאת: אפי להבניהול30/05/2012944 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניהול עובדים

1. הטיפ הראשון בניהול קל של עובדים מתחיל בכלל לפני שהם נהיים עובדים: גייסו נכון- גייסו אנשים בזכות הגישה שלהם, זכרו כי ידע הוא נרכש. עדיף עובד עם הגישה הנכונה מאשר עובד עם תעודה נוספת.

2. אל תניחו כי עובדים יודעים מה המשימה, איך היא צריכה להתבצע ותוך כמה זמן. הגדירו לעובדים- באופן מפורש וברור מה המטרות, היעדים, מה יחשב הצלחה, מה התמריצים וכן מה ההשלכות של תוצאות שליליות. מה הגדרת התפקידים האישית, מה הסמכות של כל תפקיד ומה האחריות האישית.

3. תקשורת עם העובדים -  וודאו כי העברתם באופן ברור לעובדים סטנדרטים ברורים בעבודה מה הציפיות מהם בכל תחום, מהמקצועי ועד קוד לבוש ושימוש פרטי באינטרנט המשרדי. בנוסף ודאו כי אתם מעבירים להם כל מידע חדש הנחוץ להצלחתם, החל מלוחות זמנים של פרויקטים, ועד שינויים בשעות עבודה, בשיטות דיווח או בדרישות לקוח.

4. העניקו לעובדים הזדמנויות- קורסי הכשרה והעשרה, קידום אופקי, הרחבת סמכויות ועוד כלים אשר יעצימו את המוטיבציה של העובדים ואת יכולתם ורצונם להצליח בתפקידם

5. למרות שנהלים הם חשובים, צריך להימנע מלכפות על עובדים לבצע מטלה רק כפי שאתם הייתם מבצעים אותה. אל תחשבו כי אתם כמנהלים צריכים לפתור כל בעיה שעולה, הרשו לעובדים לתרום הצעות ויוזמות בכדי לפתור אותה. הפגינו הערכה כשהם מצליחים.

6. תנו פידבק חיובי- לא רק על עבודה, על הכל, לאנשים נוח יותר בחברת אנשים חברותיים. תגמלו עמידה ביעדים ובסטנדרטים בארגוניים המוכתבים, בנוסף לכך זהו את המצטיינים שכן אלה מסייעים להצלחת הארגון והתקדמותו, ותגמלו אותם בתגמול שהוא לאו דווקא כספי- תעודת הוקרה או מתן שי בפומבי יקנו להם מעמד בקרב חבריהם לעבודה. במקביל דעו לקחת אחריות ולנפות מהארגון עשבים שוטים, פיטורים זה רע הכרחי ולאורך זמן התמודדות מול עובד שאינו מתאים גוזלת משאבי ארגון ומקשה על מילוי המטלות ועמידה ביעדים. זכרו כי שאר העובדים יודעים אם יש עובד שברור שאינו מתאים ואת השתהותכם עם פיטוריו – עובד כזה יכול להזיק הרבה מעבר לאי מילוי המשימות המוקצות לו, גם לסמכותכם הניהולית וגם למוטיבציה בקרב שאר העובדים. מחמיאים ברבים ומבקרים באחד על אחד.

7. תשאלו את העובדים לשלומם. לא במסדרון, אלא בחדר באווירה בה יוכלו לדבר. זה לא יקרה אם לא תיקחו את הזמן להכיר אותם ואם לא תתנו להם תנאים בהם יוכלו להרגיש בנוח לדבר. היעזרו בקשר עם העובדים להעברת שאלוני משוב בין העובדים, או כל דרך אחרת בה מידע ימצא את דרכו אליכם. אבל הקשבה לא נגמרת שם- אם הבטחתם לטפל, לשנות, לבצע עשו כך כי אי עמידה בהבטחות מבטיחה רק דבר אחד- שלא תזכו לשיתוף פעולה ופתיחות מצד העובדים בעתיד.

8. מהרו לפתור בעיות – בעיות לא פתורות שואבות אליהן אנרגיה הנחוצה במקומות אחרים, העיכוב בטיפול גורר מרירות, תסכול וכעס אשר גם עליהם עדיף לוותר בכדי לקבל אינטראקציה טובה יותר עם העובדים. אינטראקציה טובה יותר משמעה ניהול פשוט יותר.

9. הכשירו עובדים למלא מספר תפקידים כך שלכל אחד יהיה תחליף. מצד שני התייחסו לכל אחד בהתאם לייחודו וקדמו ייחוד זה. גם אם התפקיד יכול להתבצע על ידי מספר אנשים בהצלחה לכל אדם יש השפעה ייחודית ואם תבחינו בה תוכלו לרתום אותה לטובת הצלחת התפקיד והארגון.

10. מנהיגים בעזרת דוגמא אישית- ביחס, בעמידה בזמנים, בקשת סליחה כשאתם טועים- להודות על טעות ולתקן אותה, לקיחת יוזמה. היו עקביים בהתנהגות מול העובדים, אפילו ליזום ספר נהלים זה לא רעיון רע. כך כל עובד יוכל לדעת אם החופשה תאושר לו, מתי יהיה זכאי לקורס, השתלמות או דיון שכר.

11. היו נגישים, אם תאפשרו לעובדים לבוא אליכם תגלו שיש פחות מקרים בהם אתם הולכים אליהם. חשוב לעובדים לדעת שיש זמן קבוע בו אתם זמינים ונגישים- במיוחד לעובדים חדשים.

12. נמקו שינויים. זכותכם לעשות אותם אבל העובדים יעריכו את ההסבר (גם אם לא תמצא חן בעיניהם ההחלטה).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131290 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131161 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13862 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13875 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/12980 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121045 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12902 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201617 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201338 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica