חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"אותו הים"-תערוכה סביבתית הבוחנת את הווית החוף הים תיכוני וחתירה לצלילותו

פתיחה: 7.6.2012 שעה : 20:00

בסטודיו של רחל טימור, רח' שבזי 32 (פינת נווה צדק 16 ) ת"א

התערוכה הקבוצתית שאוצרות מלי לנגוצקי וורה דוביצקי, בוחנת את ההוויה התרבותית הישראלית כפי שהיא מוצאת את ביטויה על שפת הים. אוצרות התערוכה מדגישות את הצורך לשמור על הים למען הדורות הבאים למען יוכלו להינות ממנו ולכן התחברו עם עמותת "צלול" כדי לתת זרקור על נושא חשוב זה.

עמוס עוז בספרו "על אהבה וחושך" כותב: "מעבר להרי החושך הייתה העיר תל אביב של אותם ימים, מקום מסעיר... תיאטרון, אופרה, בלט וקברט... והיה שם ים! וכל הים שם מלא ביהודים שזופים שיודעים לשחות... מי בכלל שמע פעם על יהודים שוחים? אלה היו גנים אחרים, לגמרי מוטציה!"

שם, על שפת הים, בימים אחרים, בא לידי ביטוי הנרטיב הציוני של "שלילת הגלות"- ניסיון לעצב ישראליות חדשה. הישראלי החדש מבקש ליצור קשר עם כוחות החיים במובן הפסיכולוגי יצרי, ופורק מעליו איסורים דתיים. דמותו ה- "נימרודית", שזופה, שרירית, הדוניסטית ונהנתנית.

ההוויה התרבותית, בעיקר האומנות והספרות, ניזונו משינוי ערכים זה. בציור, ההתפתחות לא הייתה מיידית. לטענתו של פרופ' גדעון עופרת, הציור הארצישראלי בתחילת דרכו היה עם "הגב אל הים". לשיטתו, זריצקי צייר על גג ביתו ברח' מאפו כשגבו פונה אל הים. אולם, משחלחל הים לאומנות ,היה זה פרץ אדיר, פרובוקטיבי, ייצרי וצבעוני.

בתערוכה זו נבחנת הוויית החוף הים תיכוני הארצישראלי מכמה היבטים, כאשר השילוב הרעיוני של עמותת "צלול",השמה לעצמה למטרה, את החתירה לים צלול ולנחלים נקיים באמצעות העלאת נושאים אלה לסדר היום הפוליטי והציבורי, הוא מושלם.

האמנים המשתתפים:

רחל טימור - הולכת בעקבות "הזמן האבוד" ומחפשת את חוף ימה של העיר הלבנה. ד"ר ורדית קנר מגדירה זאת כ- "מסע אל מחוזות הזיכרון". רחל טימור מקבלת השראתה מצילומים ישנים ומשיטוטים אינסופיים ברחובות העיר הסמוכים לים. עבודותיה נקיות, בשחור ולבן ומאופיינות בהקפדה על ציור של המוני פרטים, הנותנים את האווירה הסואנת ורוגשת של חוף תוסס. חרף העדר הצבעוניות, ניתן להבחין בנקל במשחקי האור והמים, אם כי הדגש הוא על הנוף האנושי.

רבקה ססובר פלד - לדידה, החוף איננו מסתיים בתל אביב, אלא מגיע עד לעזה. רבקה מציירת קייטנת קיץ של ילדי עזה. ציוריה נלקחו מתוך צילומים של צלם העיתונות ניר כפרי. החוף העזתי, משקף סיטואציה דומה ועם זאת כ"כ שונה. לדבריה: "הילדים הם אותם ילדים שקועים בעולמם, טובלים בשמש אלכסונית... בתמונה הזויה של הקייטנה בעזה אי אפשר שלא לראות משל לטראגיות של המצב הפלסטיני". ואם בחופי הארץ באותו ים תכול ותחת אותה שמש מסנוורת נראה מעגן יאכטות, זוג אוהבים עם כלב, שם בעזה נראה בינות לילדים הצוהלים, חמור משכשך במים, דבר המבטא, לדברי הציירת, את "הגרוטסקיות של מצבם הקיומי". ואנו לא יכולים שלא להיזכר באמירתו האומללה של רוה"מ לשעבר, יצחק שמיר: "הערבים הם אותם ערבים והים הוא אותו ים...".

עודד פיינגרש – האמן, שהוא "תבנית נוף מולדתו" סבור, שלאמן יש כוח של אלוהים לברוא עולם משלו וליצור דמויות ונופים הקיימים במציאות, או שלא. זו הסיבה שהים נצבע בטורקיז  האופייני לים הקריבי ולא לים התיכון. ציוריו מתאפיינים בצבעוניות מתפרצת נאיבית משהו. עגן הסירות עם תרניי היאכטות הינו ניגוד משווע לחמור המדשדש בחופי עזה. החופים של עודד עשירים וקוסמופוליטיים, אך נשארים ים תיכוניים.

פנקס מורנו - פוגש את החוף התל אביבי הומה אדם, מתרחצים, משתזפים וממנגלים. במבט משועשע משהו ובראייה שאיננה נטולת גרוטסקיות, הוא מגחך אך אינו בז. החוף אצל מורנו  הוא מקום מערטל במובנים רבים. פה ניתקל בישראלי המצוי נטול ה- "הפוזה". מורנו יושב מרבית זמנו בפריס ומבטו הוא מבט של "אורח נטה ללון".

לא פונקנו במשאבים, אך פוצינו בחוף ים מהנפלאים בעולם. בשנים האחרונות, ליבנו גס בחוף זה, ואנו עדים לשימוש מזיק במימיו וניצול מזלזל את חופיו. עמותת "צלול" שמה לה למטרה להיות שומר הסף בנושא, ואנו שמחים לשתף עימה פעולה בהקמת תערוכה זו.

נעילת התערוכה 30.6.2012

לראיון ועיתונאים: מיכל סדן 054-8820293

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהלת מרכז תרבות חשוב בירושלים. נושמת ומובילת הפקת תערוכות אמנות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים . יחצנית,  מקושרת, מעורה תרבותית, בעלת ניסיון בהפקת כ-160 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ.
מתמקדת באמן עצמו, אישיותו , הביוגרפיה שלו וכיצד הוא יוצר.
מלווה את האמן/נית החל מבחירת חלל התצוגה, בחירת האוצרת, עיצוב ההזמנה, פירסום התערוכה ויחסי ציבור מאסיביים וממוקדים לקראת הפתיחה ,כמו כן מנחה את אירועי האמנות באופן קליל וקולח
מתמחית ביודאיקה ואמנות נאיבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל סדן

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית15/02/132224 צפיות
גלריה קטנה, בצלם של מוזיאונים, מציגה אמנות מקורית ייחודית של אמנים היוצרים במיוחד לתערוכת נושא. אתגרים רבים מציבה בפניהם , שרה רז, אוצרת התערוכות בגלריית "הציפור הכחולה". היא מניעה את אמני פתח תקוה ליצירה בנושאים אקטואליים ומגוונים . הפעם נושאי הקיימות, איכות הסביבה והמחזור ייצרו פרויקט רב תחומי.

מאת: מיכל סדןצילום12/11/121608 צפיות
בצילומים של שלומית הייט מתקיימות זו בצד זו, מציאות בתוך פנטזיה ופנטזיה בתוך מציאות. היא יוצרת תעתוע בין דימוי חי לדומם, ונדמה כי פסלוני החיות התעשייתיים שניתן למצוא בכל בית, מתעוררים לחיים בעבודותיה.

מאת: מיכל סדןציור14/10/121188 צפיות
הסצנה העירונית של האמנית איריס וינטראוב אינטנסיבית ועזה, מאופיינת בצבעוניות חזקה, בגרפיות פופ-ארטית ובדמויות מרשימות. זוויות הראיה שלה ייחודיות והקומפוזיציות מפתיעות בקריצה הומוריסטית. כל עבודה היא מיקרוקוסמוס המשלב ריאליזם עירוני עד כדי גרוטסקיות יחד עם יופי ואפילו חמלה. הסצנות משתנות בהתאם למצב הרוח ומשקפות את הלך הנפש של הגיבורים האלמוניים שלה.

מאת: מיכל סדןציור13/10/121121 צפיות
"חגי תשרי עבר הווה ו...עתיד" אוצרת : רחל זיו במרכז לאמנויות הבמה,שוהם התערוכה "חגי תשרי עבר הווה ו..עתיד" מביאה ביטוי אומנותי ויצירתי למסורות עתיקות יומין המושרשות בחיי המשפחה היהודית ובתודעה היהודית מזה אלפי שנים. אין כמו חגי תשרי המביאים אלינו מניחוחות הטבע ומסיפורי דורות שעברו מפה לאוזן ומתקיימים על פי משנת ההלכה היהודית וכתבי הקודש.

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית12/09/121266 צפיות
מעל 40 אמנים , ציירים, פסלים, צלמים, מוסיקאים ומשוררים, יוצרים שביססו עבודתם כיוצרים לצד יוצרי העתיד יציגו בחלל התעשייתי הענק מצבים נפשיים, סצנות, חללים בלתי מזוהים, שחזורים של הזיה, הצגת המציאות, שבירת צורות, שילוב אובייקטים שונים, כשהנושא המאחד הוא המטרה לחשוף את האמן המסתתר מאחורי היצירה: הדמות האמורפית, אליטיסט, חייזר, ריאקציונר בעל תשוקה, כמיהה, עוצמה יצרית יוצרת, מנסה לחדש וליצור ומעלה את החומר הגולמי אל רמה תרבותית בעלת ערך, פטור ממתן פרשנות לעבודתו אבל תוהה לגבי הנסיבות אשר יתרחשו בסט עצמו או יוצר על מנת לייצר תסריט מוכן מראש, מול צופים שונים שרואים דברים שונים ביצירה מוצגת, שמרגע הצבתה מקבלת חיים ודינאמיקה משל עצמה, ואין לו, לאמן, שום שליטה על התסריט.

מאת: מיכל סדןציור03/05/121605 צפיות
אורה שחף, אם שכולה שבנה יגאל שחף נרצח ב-11.10.1987 בדרכו חזרה מן הכותל המערבי ברובע המוסלמי, מקדישה תערוכה זו לבן שכל כך אהבה ושהיה מטייל בכל פינות ירושלים והדביק באהבתו זו את כולם.

מאת: מיכל סדןתרבות ובידור14/04/121477 צפיות
"כל אחד יכול להשתמש במצלמה. חלקנו עושים בה שימוש מתוחכם יותר וחלקנו עושים בה שימוש מתוחכם פחות, אך מה שמבדיל בין האמנות לאומנות היא עינו של הצלם ויכולתו לתפוש דברים לעומקם. אהוד מכניס את כל זה לתצלומיו ועוד הרבה יותר עד שתמונותיו הופכות חגיגה לעיניים וצרי לנשימה"

מאמרים נוספים בנושא הודעות לעיתונות - כללי

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222505 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222449 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222593 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/222282 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוביל לזכויות משקיעים, מעודד את המשקיעים בקבוצת ארגו אינטרנשיונל הולדינגס בע"מ להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ARGO

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22587 צפיות
Tusk Inc. Limited (www.tusklimited.com) חברה שהחלה ב-2012 כחברת ניהול הון בבריטניה וקואלה לומפור עם משרדים ברחבי העולם, וכיום היא אחת מחברות פתרונות החשמל המובילות המתמקדות בייצור עבור משתמשים של ציוד כרייה, אנרגיה סולארית ומתאמים מכריזה על מוצרים משולבים חדשים. קו המוצרים מיועד בעיקר למטרות חשמל. כל כורה שנקנה מגיע עם פאנל סולארי כדי להפחית את צריכת החשמל.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22585 צפיות
רוזן, חברה מכובדת ומובילה, מעודדת את המשקיעים ב- Core Scientific, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CORZ

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי23/11/22567 צפיות
נובמבר 2022 – בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד , התוכנית הורחבה לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica