חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"סמרטוט מחפש משמעות" -תערוכת קיימות בגלריית "הציפור הכחולה" בפ"ת

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית15/02/20132220 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם ויתרו האמנים על הסמכות באמנות ,בהיותם סמרטוט לאוצרות?

אמני פתח תקוה מוכיחים  כי כל מצע הוא טוב לאמנות ה"קיימות"

הצעירים -מתמודדים עם סטריאוטיפים

הותיקים -רומנטיים  נוסטלגיים ופרקטים

והתוצאה :סמרטוט מצא משמעות!

Smart-tut סמרטוט מחפש משמעות באמנות - תערוכת קונספט חדשה בגלריית "הציפור הכחולה"

אוצרת : שרה רז

גלריה קטנה, בצלם של מוזיאונים, מציגה אמנות מקורית ייחודית של אמנים היוצרים במיוחד לתערוכת נושא. אתגרים רבים מציבה בפניהם , שרה רז, אוצרת התערוכות בגלריית "הציפור הכחולה".  היא מניעה את אמני פתח תקוה ליצירה בנושאים אקטואליים  ומגוונים . הפעם נושאי הקיימות, איכות הסביבה והמחזור ייצרו פרויקט רב תחומי. אחרי תערוכת "הולכים ירוק" ,שיצאה מגבולות העיר והוצגה במקומות אחרים ,האמנים שמעו הרצאות על שימור אורבאני,על אקו ארט  מקומי  ועולמי ,יצאו לסיור  לימודי בשריגים ליאון אצל שי זכאי הצלמת ,ויצרו תערוכה קבוצתית בנושא המים . כעת קיבלו  האמנים מצע של סמרטוטי רצפה מהם יצרו עבודות בציור פיסול . מפעל עופרטקס בברקן, ממחזר פסולת טקסטיל ויוצר ממנה חוטים חדשים ,טווה ואורג אותם מחדש תהליך מופלא שהעיניים רואות והמח אינו מבין הכיצד? חוויה מדהימה להכיר את האנשים בעלי החזון ובעלי יכולת טכנולוגית לעשייה שכזו. עופר תרם את הסמרטוטים וכל אמן קיבל את החומר המיוחד -אריג רך, בתול , בגודל מטר על 80 ס"מ.  האמנים מצאו דרכים שונות כיצד ליצור את עבודותיהם בצבעים שונים, דבקים שונים ,בחוט רקמה, בשימוש מלווה בבדים אחרים לאפליקציה, בשימוש בעץ ומתכת חרוזים וזכוכית .

האמנים הותיקים השתעשעו ביצירת פסלים הומוריסטיים כשהסמרט -תות מהווה השראה לחשיבה מתוחכמת. נוצרו יצירות בצבע -תמונות מרהיבות של נופים פרחים ודמויות .  יצירות הקשורות בהערות והארות בנושא שימור  כדור הארץ ומתחת ידם וכישרונותיהם נוצרו יצירות פרקטיות של תיקים, כריות ,צעצועים ,מתלים לחדרי ילדים.

בנוסף לחברי עמותת אמני פתח תקוה נוצר קשר עם תלמידי מגמת אמנות העיצוב בבית ספר  הרב תחומי עמל א'  בהדרכתו של עמי סרפוס. בהנחייתו התמודדו התלמידים עם סטריאוטיפים הקשורים לסמרטוט ולדימויים הנשיים והגבריים "שיוויון עכשיו" "עובדות בכביש" "אבולוציה" . בנוסף הועלה הרעיון של סמרטוט המנגב ומוחק זיכרונות. נושא שהניע אותם ליצור מספר עבודות קשות לצפייה.

גלריה כמו "הציפור הכחולה", מאפשרת לאמנים ליצור את האמנות המקורית, החוויתית , האסטטית ,המובנת, ללא מתווה מעיק ודורש של סצנת האמנית העכשווית  הדורשת לווי של מדריך צמוד המפרש את כוונותיו של האמן. הטרנד הבא באמנות  שניצניו נראים ובוקעים אט אט ,להאדיר את אותן גלריות בפריפריה , בדרך כלל עם מטען של נוסטלגיה במקום של אתרים מיוחדים כדוגמת הציפור הכחולה ,הנותנות מקום לאמנים ללא אמנות ה"נבוט" הקשוחה שמכוונת את האמנים להיות פרובוקטיביים לא מובנים ,אניגמאטיים.כאן אנו פוגשים בקהל שוחר אמנות שמגיע מכל רחבי הארץ לצפות באמנות שאינה זקוקה לפירושים.

עמותת אמני פתח תקוה ששמה לה למטרה לקדם אמנות ואמנים בעיר ומצליחה לעשות חיבור של גורמים שונים בקהילה: מהמערכת המוניציפאלית ,התרבות והחינוך, בתי ספר  יסודיים ותיכוניים ,בית ספר למוסיקה, סופרים, ומשוררים המלווים את העשייה באמנות פלסטית  ועל כך גאוותה.

נעילת התערוכה :12.3.2013

שעות פתיחת הגלריה:

שעות פתיחה:, ג‘, ה‘ בין השעות 19:00-17:00 ב‘, ו‘ ושבת 13:00-11:00

* כל העבודות עשויות מאותם סמרטוטי רצפה בסיסים שנתרמו על ידי עופרטקס מפעל מיחזור  בברקן המייצר סמרטוטים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהלת מרכז תרבות חשוב בירושלים. נושמת ומובילת הפקת תערוכות אמנות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים . יחצנית,  מקושרת, מעורה תרבותית, בעלת ניסיון בהפקת כ-160 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ.
מתמקדת באמן עצמו, אישיותו , הביוגרפיה שלו וכיצד הוא יוצר.
מלווה את האמן/נית החל מבחירת חלל התצוגה, בחירת האוצרת, עיצוב ההזמנה, פירסום התערוכה ויחסי ציבור מאסיביים וממוקדים לקראת הפתיחה ,כמו כן מנחה את אירועי האמנות באופן קליל וקולח
מתמחית ביודאיקה ואמנות נאיבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל סדן

מאת: מיכל סדןצילום12/11/121607 צפיות
בצילומים של שלומית הייט מתקיימות זו בצד זו, מציאות בתוך פנטזיה ופנטזיה בתוך מציאות. היא יוצרת תעתוע בין דימוי חי לדומם, ונדמה כי פסלוני החיות התעשייתיים שניתן למצוא בכל בית, מתעוררים לחיים בעבודותיה.

מאת: מיכל סדןציור14/10/121186 צפיות
הסצנה העירונית של האמנית איריס וינטראוב אינטנסיבית ועזה, מאופיינת בצבעוניות חזקה, בגרפיות פופ-ארטית ובדמויות מרשימות. זוויות הראיה שלה ייחודיות והקומפוזיציות מפתיעות בקריצה הומוריסטית. כל עבודה היא מיקרוקוסמוס המשלב ריאליזם עירוני עד כדי גרוטסקיות יחד עם יופי ואפילו חמלה. הסצנות משתנות בהתאם למצב הרוח ומשקפות את הלך הנפש של הגיבורים האלמוניים שלה.

מאת: מיכל סדןציור13/10/121121 צפיות
"חגי תשרי עבר הווה ו...עתיד" אוצרת : רחל זיו במרכז לאמנויות הבמה,שוהם התערוכה "חגי תשרי עבר הווה ו..עתיד" מביאה ביטוי אומנותי ויצירתי למסורות עתיקות יומין המושרשות בחיי המשפחה היהודית ובתודעה היהודית מזה אלפי שנים. אין כמו חגי תשרי המביאים אלינו מניחוחות הטבע ומסיפורי דורות שעברו מפה לאוזן ומתקיימים על פי משנת ההלכה היהודית וכתבי הקודש.

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית12/09/121265 צפיות
מעל 40 אמנים , ציירים, פסלים, צלמים, מוסיקאים ומשוררים, יוצרים שביססו עבודתם כיוצרים לצד יוצרי העתיד יציגו בחלל התעשייתי הענק מצבים נפשיים, סצנות, חללים בלתי מזוהים, שחזורים של הזיה, הצגת המציאות, שבירת צורות, שילוב אובייקטים שונים, כשהנושא המאחד הוא המטרה לחשוף את האמן המסתתר מאחורי היצירה: הדמות האמורפית, אליטיסט, חייזר, ריאקציונר בעל תשוקה, כמיהה, עוצמה יצרית יוצרת, מנסה לחדש וליצור ומעלה את החומר הגולמי אל רמה תרבותית בעלת ערך, פטור ממתן פרשנות לעבודתו אבל תוהה לגבי הנסיבות אשר יתרחשו בסט עצמו או יוצר על מנת לייצר תסריט מוכן מראש, מול צופים שונים שרואים דברים שונים ביצירה מוצגת, שמרגע הצבתה מקבלת חיים ודינאמיקה משל עצמה, ואין לו, לאמן, שום שליטה על התסריט.

מאת: מיכל סדןהודעות לעיתונות - כללי01/06/121380 צפיות
התערוכה הקבוצתית שאוצרות מלי לנגוצקי וורה דוביצקי, בוחנת את ההוויה התרבותית הישראלית כפי שהיא מוצאת את ביטויה על שפת הים. אוצרות התערוכה מדגישות את הצורך לשמור על הים למען הדורות הבאים למען יוכלו להינות ממנו ולכן התחברו עם עמותת "צלול" כדי לתת זרקור על נושא חשוב זה.

מאת: מיכל סדןציור03/05/121605 צפיות
אורה שחף, אם שכולה שבנה יגאל שחף נרצח ב-11.10.1987 בדרכו חזרה מן הכותל המערבי ברובע המוסלמי, מקדישה תערוכה זו לבן שכל כך אהבה ושהיה מטייל בכל פינות ירושלים והדביק באהבתו זו את כולם.

מאת: מיכל סדןתרבות ובידור14/04/121477 צפיות
"כל אחד יכול להשתמש במצלמה. חלקנו עושים בה שימוש מתוחכם יותר וחלקנו עושים בה שימוש מתוחכם פחות, אך מה שמבדיל בין האמנות לאומנות היא עינו של הצלם ויכולתו לתפוש דברים לעומקם. אהוד מכניס את כל זה לתצלומיו ועוד הרבה יותר עד שתמונותיו הופכות חגיגה לעיניים וצרי לנשימה"

מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית

מאת: ענת עין גדיאמנות פלסטית25/01/154055 צפיות
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.

מאת: גיל שושיאמנות פלסטית17/11/138428 צפיות
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות

מאת: דיבאני סנטראמנות פלסטית04/08/132369 צפיות
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/132226 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132235 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132351 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: הילה אמנות פלסטית02/06/132118 צפיות
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica