חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירותים מתקדמים של שחזור דיסק וגיבוי

מאת: אבנר כהןאבטחת מידע03/06/20121234 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם העסקים, כאשר מידע הולך לאיבוד, אתם מבינים שאין לכם אף זמן לבזבז. נקודת המוצא היום היא שהידע, ולא משאבים חומריים - הוא שאוצר בתוכו את הכוח הכלכלי המרכזי של כל חברה. נוצר ממש שוק של סחר בידע, וברור שמי שמצליח לצבור יותר ידע בתחום מסוים - הוא המוביל. על כן, אף נוצרו היום תורות של ניהול המידע והידע, שכן נקודת המוצא היא שניהול נכון של מידע - הופך אותו לידע מקצועי, וידע מקצועי הוא נכס יקר ערך.

בשל כך, ומכיון שהיום רוב הידע נשמר על מחשבים או על מוצרים טכנולוגיים אחרים (כמו דיסק און קי, או תקליטור), ברור עד כמה שירותים מקצועיים של שחזור וגיבוי מידע הם שירותים קריטיים לכל חברה עסקית שמכבדת את עצמה. אף אחד לא רוצה להתמודד עם מצב שבו המידע כולו, או חלקו, אובד לעד, ואין שום דרך לשחזר אותו.

לכן, ברור שהפתרון הטוב ביותר, הוא לפנות לחברה בתחום הגיבוי, שתוכל לתת שירות מיוחד עבורכם, בכל יום ובכל שעה. אתם מוזמנים לקרוא כיצד השירות ניתן, מהם הסטנדרטים המקובלים כיום בעולם העסקים, ומה כולל למעשה השירות.

לקבל גיבוי תוך זמן קצר

נתחיל מכך, שהתהליך עצמו של גיבוי למחשב, הוא תהליך שראוי שיתבצע כל הזמן. למעשה, היום הגיבוי מתבצע בכל לילה, כאשר החברה עצמה מגבה מרחוק את המידע כולו שיושב על המחשב. גיבוי למחשב כולל היום לא רק את מה שיושב על הכונן הקשיח, אלא גם מידע שיושב על הרשת הפנימית של המחשבים שלכם.

עולה כמובן השאלה, האם התהליך של גיבוי למחשב, ובעקבותיו גם התהליך של שחזור דיסק, לא פוגמים בפרטיות המידע. הרי אתם מצפים שהמידע לא ידלוף החוצה, ואז חברה שעוסקת בשחזור וגיבוי מגבה אצלה את כל המידע - האם אין סכנה שהמידע יזלוג החוצה?

כאן בדיוק נכנס הקריטריון של אמינות ומקצועיות החברה. חברה אשר מבצעת שחזור דיסק ומגבה את המחשבים של גורמים עסקיים, חייבת לעבור עם פרוטוקולים מתקדמים מאד של אבטחה. על הפרוטוקול להיות גם מוצפן לחלוטין, על מנת למנוע אפשרויות שונות של פריצה אל תוך הרשת. במצב כזה, התהליך כולו מאובטח לחלוטין, ואין סכנה לזליגה של מידע.

ואיך מתבצע השחזור?

עניין נוסף שראוי לתת עליו את הדעת הוא, איך למעשה משחזרים את המידע אחרי שעושים גיבוי למחשב? היום שחזור דיסק יכול להתבצע במספר דרכים. כמובן שאם פניתם לחברה שעשתה מידי לילה גיבוי למחשב שלכם, ובבוקר המחשב הפסיק לעבוד או שהמידע נמחק אין שום בעיה. המידע יושב על שרתי החברה, אשר תוכל בתוך רגע להפעיל את השחזור, כך שאתם תוכלו לקבל תוך רגע את המידע שאבד.

אולם, יש מקרים שבהם צריך לבצע שחזור דיסק במובן המילולי ביותר - לשחזר מידע שהיה על דיסק פיזי, חיצוני למחשב. קיימים מקרים בהם היה לכם דיסק און קי שלפתע נהרס והמידע עליו נמחק, ולא חסרים מצבים שבהם תקליטורים נשרטו בצורה קשה, והגישה אל המידע שלהם אבדה. אם אתם עומדים בקשר עם חברה שגיבוי ושחזור מידע הוא תחום ההתמחות שלה, חשוב ליצור איתה קשר באופן מיידי. החברות הללו גם מפעילות "קו חם" לענייני שחזור דיסק, אשר פעיל לאורך כל שעות היממה. מומלץ בחום שלא תנסו להוציא את המידע בעצמכם מהדיסק, שכן אתם עלולים לפגוע בו עוד יותר. מומלץ במקום זאת להביא בבהילות את החומרה אל החברה, שבעזרת מומחים בתחום, תשחזר עבורכם את המידע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157218 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510989 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151252 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147541 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145777 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145780 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: אלעד סאעת אבטחת מידע31/07/161887 צפיות
במאמר הבא נסביר קצת על אבטחת מידע אישי ופרטי שלך ברשת. כיצד נגן על פרטיותינו באמצעות מספר צעדים פשוטים.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/02/161755 צפיות
תפקיד מנהל אבטחת מידע (CISO) שונה מארגון לארגון ואופי התפקיד משתנה בהתאם לסוג הארגון, גודלו, תחום עיסוקו, הרגולציה שאליה כפוף ומאפייני הנהלתו. אך יותר מכל משפיע מנהל אבטחת מידע עצמו על התפקיד אותו הוא ממלא. כישוריו האישיים, יכולותיו המקצועיות והניהוליות ואופן התנהלותו בארגון בונים את תפקיד מנהל אבטחת מידע בארגון ואת מידת השפעתו על התהליכים, על העובדים ועל ההנהלה.

מאת: יוני שוורץ אבטחת מידע02/07/152377 צפיות
תגי קרבה פועלים בטכנולוגיית RFID. זו טכנולוגיה ותיקה יחסית לזיהוי באמצעות תדרי רדיו, אך בשנים האחרונות היא חוזרת למרכז הבמה. הסיבה העיקרית לכך היא מידת ההתאמה של הטכנולוגיה לשימוש בתוך כרטיסי עובד. בנוסף, בעזרת הטכנולוגיה ניתן לאתר פריטים ולזהות חפצים בצורה אלחוטית וללא צורך בשדה ראייה או מגע ישיר

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/03/1510355 צפיות
עובדים בארגון מתוקף תפקידם נחשפים למידע מסווג כגון: מידע רפואי, מידע מסווג אישי ומידע עסקי ארגוני, נתוני כרטיסי אשראי, תשלומי לקוחות ועוד. בין אם ניתן להם אישור לגשת למידע או שמדובר בגישה לא מורשית, הדבר עלול להוות בסיס להוצאת המידע מתוך מערכות הארגון השונות למקורות שאינם מורשים. לחלופין, עובד עלול להעתיק תוכן מסמך מסווג למסמך אחר מבלי להיות מודע לכך שהתוכן מסווג ולהוצאת המידע מחוץ לארגון ביודעין או בעקיפין.

מאת: אלכסייאבטחת מידע18/01/153298 צפיות
מה זה אבטחת מידע? מי אחראי על אבטחת מידע? ATTGM Consulting חברת אבטחת מידע. www.attgm.com

מאת: אלכסייאבטחת מידע18/01/153283 צפיות
טיפים ליצירת סיסמאות חזקות, להגברת מודעות אבטחת מידע ומניעת זליגת מידע אישי ורגיש. ATTGM Consulting www.attgm.com חברת אבטחת מידע

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע19/07/143703 צפיות
לוחמת סייבר היא פעולה מלחמתית, הננקטת על ידי מדינה, ארגון טרור וכדומה, על מנת לחדור ולהסב נזק למערכת המחשוב של היריב או למערכות אחרות המסתמכות עליה. לאור הלחימה באזור הדרום במבצע "צוק איתן", בימים האחרונים מתקיימות מתקפות סייבר על ארגונים וחברות שונות במדינת ישראל. בין המתקפות ניתן לראות מתקפות כגון: DOS (Denial Of Service), Defacement (השחתת אתרים) ופישינג (דיוג).

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica