חפש מאמרים:
שלום אורח
13.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרויקט התמ"א 38

מאת: אילהשיפוצים12/06/2012722 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרויקט התמ"א 38

אפשר לשפץ ולתקן בית ללא תשלום?

במהלך שנת 2005 התקבל בכנסת אישור על חוק התמ"א 38, מטרתו המרכזית הינה לחזק בניינים מפני רעידות אדמה או גם מפני פגעי טבע.

כפי שהדברים נראים, מטרתה  של התוכנית הזאת היא נתינת אפשרות חוקית של אפשרוית בנייה אחרות עבור בעלי הדירות בבניין המגורים בתמורת בדיקה ותיקון מקיף של הבניין.

התוכנית הנ''ל היא מסועפת ומורכבת, ומיכוון שכך צריך להיעזר  בייעוץ וליווי משפטי וזה כתנאי לביצוע  פרוייקט תמ''א 38.

בעת שרוצים לחפש את ארגון המתמחה בתוכנית זו יש לדרוש מהם לבחון תוכניות שהם עשו וכמו כן לדרוש מאותם משרדים שיתנו לכם המלצות מפרויקטים אחרים שבצעו בעבר.

אם ההחלטה היא תהיה אכן בחירה נכונה כך יהיה אפשר להשתמש בכל הזכויות שאתם זכאים להם.

מה הם הזכויות?

האם קיימת אופציה לנצלן או רק בחלק מהן?

הזכויות שאפשר לקבל הן כך: תיקון ושיפוץ חדר המדרגות, בנייתה של עוד קומה מעל הגג, הוספת מעלית, תוספת של מרפסת ואפילו גם תוספת של ממ"ד לכל דירת מגורים, ומה שחשוב הוא, חיזוקו של הבניין נגד אסונות טבע.

מספר פרטים על ה-תמ"א 38:

אותן זכויות הינן חלות רק על  בניינים שהקמתם היתה לפני שנת 1980.

קיים צורך   לבדוק את היקף הסכמה בין כל השכנים לביצוע התוכנית.

(אמנם החוק אומר שצריך לבקש הסכמה של שני שליש מאותם דיירים במצב זה קבלני הבניין דורשים אישור מכל  אותם דיירים)

יש צורך לבקש חתימה מכל הדיירים בבניין על טופס הסכמה לקבלת רעיונות ובנוסף ניהול של מו''מ יחד עם הקבלנים.

גובה התשלום שקשור לפרוייקט התמ''א הוא יחול על קבלן הדירות בעצמו בלבד! כולל מיסים.

מומלץ לסכם מראש את ההטבות והבונוסים שלהם זכאים בעלי הדירות, רצוי לזכור שכמות המענקים הינה מורכבת ממספר פרמטרים: מיקומו של איזור המבנה, תשתיות שקיימות כמו,חשמל, תחבורה וכו', ואיך לא, את הרווח שצפוי לקבלן מפרסום בתקשורת הכללית.

כדאי להגדיר לוחות הזמנים להוצאה לפועל של הפרויקט , יש את האופציה אף לפעול בצעד משפטי אם קבלני הבניין אינם עומדים בהתחייבות שלהם.

הקבלנים צריכים לתת ערבות בנקאית – (התחייבות של בנק לפרוע חוב אם בעליו לא יעמוד בכך) בטוחה או ערבות בנקאית אוטומטית לטובתם של הדרים בבניין, למקרה שאותו קבלן לא יסיים את הפרויקט שהתחייב.

אחרי העבודה והשיפוצים, הקבלן צריך לתקן את הרישום של הדירה או גם הנכס בלשכת רישום מקרקעין, וע"י כך ידווח על כל התוספות והשינויים שהתבצעו בבניין.

אחד מיתרונותיו של 38 הוא בעצם קיצור של תהליכים, בתוכנית בינוי רגיל יש צורך בהוצאה של היתר בנייה שיכולה לקחת כחמש שנים לכל הפחות, ולעומת זה הפרוצדורה של הוצאת רשיון בניה עבור תוכנית התמ"א 38 לוקחת שנה.

עוד יתרון בתוכנית תמ''א 38 הינו יכול לפתור בעיית הצפיפות באזור המרכז.

כל האנשים שעושים עבודות עפ"י התוכנית הנ''ל יש להם רווח מכמה בונוסים:

שווי הנכס צומח ב30% הבניין מתחדש, וכל דירה מקבלת כמה תוספות כגון חדר מוגן, מרפסת שירות ואף מקומות חנייה.

באזורי ביקוש ניתן לבקש גם דיור חלופי באופן זמני במשך כל אורך תקופת הבנייה.


 



תגיות המאמר: תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה

מאת: אילהבריאות הנפש13/06/12962 צפיות
טיפול פסיכולוגי בילדים - בשביל מה ובשביל מי מסיבה כלשהי ישנה תפיסה שרק כאב פיזי של ילד אמור לקבל ולעבור טיפול מקצועי. אבל מה אם נפשם של הילדים כואבת? טיפול פסיכולוגי לילדים זה הפיתרון.

מאת: אילהבריאות ילדים13/06/12820 צפיות
אם הילד סובל מסיוטים או יש לו דאגות שהם לא מובנות בד''כ מעדיפים הרבה הורים לעזוב את הילד והם מניחים כי הזמן יעשה את שלו אבל צריך להבין כי המתנה עשויה לדרדר את המצב . מה אפשר לעשות ? טיפול פסיכולוגי לילדים הוא המענה הנכון אותו צריכים ההורים לתת לילדם.

מאת: אילהבריאות הנפש13/06/12791 צפיות
טיפול פסיכולוגי בילדים - מדוע ולמי בדרך כלל רוב האנשים חושבים שרק כאב גופני של ילד הוא צריך לקבל סיוע של איש מקצוע. אבל מה עושים כאשר הנפש של הילדים כואבת?

מאת: אילהשיפוצים13/06/12738 צפיות
יש אפשרות לתקן את הנכס ללא תמורת תשלום? בשנת 2005 התקבל בכנסת אישור על חוק התמ"א 38, מטרתו העיקרית היא לחזק בניינים בנויים נגד רעש אדמה או מפני אסונות טבע. כפי שהדברים נראים, מטרתה של תוכנית זו הינה בעצם קבלת אפשרוית בנייה אחרות לבעלי הנכס בבניין המגורים בתמורת בדיקה ותיקון כללי באותו בניין.

מאת: אילהשיפוצים12/06/12811 צפיות
האם) {ניתן לשפץ את הנכס ללא תמורת תשלום? במהלך שנת 2005 התקבל אישור בעניין חוק התמ"א 38, מטרתו העיקרית הינה חיזוק של דירות נגד רעידות אדמה או מפני סכנות קריסה. כל המטרה של תוכנית התמ''א הינה נתינת אפשרות חוקית של אפשרוית בנייה נוספות לבעלי הנכס בבניין המגורים בתמורת בדיקה ותיקון מקיף של הבניין.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232693 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223335 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212895 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211357 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211236 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201410 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201141 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica