חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התרבות בארגון- איך להבין מה זה אומר ולהשתמש בזה לטובת העסק

מאת: אפי להבניהול29/06/2012919 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
תרבות ארגונית- העסק שלך במרחב היתרונות של הבנת התרבות הארגונית היא היכולת ליישר קו גם בין כל העובדים וגם בין העסק ללקוחות, למתחרים ולשוק הפוטנציאלי.

הבנת התרבות הארגונית הפנימית של ארגון יכולה לסייע בצמצום אי ההבנות, אמנם רצוי לעשות "ישור קו" מול כל עובד בנפרד אך לפעמים האינטראקציה בין העובדים לאורך זמן יוצרת דפוסי התנהגות. הבנת הדפוסים האלה תאפשר למנהלים בארגון להחליט אם הם רצויים או לא ואם לא- איך ניתן לנתב אותם אחרת, כך שהתוצאה של האינטראקציה תהיה הגדלת רווחיות הארגון.

למשל, מהי הדינמיקה החברתית בין העובדים? האם לכולם יש את אותו משקל בקבלת החלטות (או לפחות בקבלת ההחלטות בתוך קבוצת המטלה שלהם) והאם כך העסק מתפקד טוב? האם יש דמות דומיננטית אשר משפיעה והאם השפעתה חיובית לפעילות העסקית של הארגון? דוגמא בולטת היא יושבת ראש ועד עובדי הרכבת, לעתים ראש ועד משפר את התקשורת בין ההנהלה לארגון ומוודא כי העובדים מרוצים ולא על חשבון הכנסות הארגון או צמיחתו, ולעתים למנהיג (גם אם אינו מוגדר, לפעמים דומיננטיות של עובד אחד הופכת אותו למנהיג גם אם אינו מוגדר ככזה מתוקף תפקידו) עשוי לעורר מחלוקות בין העובדים להנהלה, גם במקום שאלה לא היו קיימות קודם לכן. זיהוי מוקדי ההנהגה הבלתי-פורמאליים והבנה האם אפשר לרתום אותם לקידום הארגון תסייע לצמיחת העבדים ופריון העבודה כתוצאה משביעות רצון בצוות.

מהם מקורות הכוח בארגון? מה מקורות הסמכות וההשפעה? לעתים סמכות וכוח הם תוצאה של הגדרה ולעתים הם תוצאה של נסיבות- בצוות עובדים בו יש אחד ותיק במיוחד עשוי להפוך למנהיג על פני אלו שבאו אחריו .צריך לוודא כי הוא אינו חוסם שינויים בארגון או התקדמות טכנולוגית. למשל בארגון שעובד עם תוכנה מסוימת העובד הוותיק (שנהנה מכבוד עקב בקיאותו בשימוש בתוכנה) יתנגד להחלפתה בחדשה שכן אז הוא יפסיק ליהנות מהיתרון שנותנים הידע והניסיון שצבר בתוכנה הישנה.

דוגמאות לתרבות בהתאם לאופי הארגון

  • תרבות עסקית הירארכית מאפשרת יציבות, תכנון לטווח ארוך ויעילות. קווים ברורים מגדירים קבלת החלטות, חוקים, תהליכים ואיך יש לבצע את המטלות באופן אחיד- אבל תרבות כזו מוגבלת למקומות בהם יש מנהל בקיא וותיק וצוות צעיר- במקום כזה אפשר לנהל באופן יעיל את הסגל הצעיר ולהבטיח כי התוצאות העסקיות הרצויות יושגו.
  • אם חדשנות היא חלק חשוב מהמטרות בארגון יש להתאים אליה את התרבות (בכל מקרה צריך להתאים תרבות ארגונית למטרות עסקיות ולהשפיע בכך על התנהגות עובדים בכיוון הרצוי , אבל בעסקים עתירי חדשנות זה חשוב במיוחד) צריך לאפשר חופש פעולה ומרחב קבלת החלטות כדי להבטיח מקסימום תפוקה יצירתית מהעובדים וכדי שזו תוכל לצמוח לטובת הארגון. לכן בסטארט -אפ שעון נוכחות הוא לא בהכרח הדרך הנכונה לעקוב אחרי תפוקה או להבטיח אותה, אם אתם מחפשים עובדים אשר יעזו, יהיו רחבי אופקים והרפתקניים עבורכם.
  • בחברות אשר מתמודדות עם תחרות עזה צריך להבטיח כי הערך ללקוח הוא בראש סדרי העדיפויות של כולם. צריך לוודא כי כל העובדים הבינו את הנקודה הזו כ"מטרת על" בארגון, כולל תגמול בהתאם ויצירת תמריצים כדי לרתום את כל העובדים למקד אתעבודתם באופן ששם את הלקוח במרכז.שימו לב גם בחברה הירארכית לאפשר לעובדים להשמיע את דעתם- משוב מכל דרגי הארגון חשוב להצלחת הארגון. לפעמים מה שיודעים טכנאי השטח ממפגש עם הלקוחות, פנים מול פנים, יכול להיות כלי יעיל יותר מכל יועץ חיצוני או משוב לקוחות.
  • בחברה שעובדת בצוותים צריך לשים דגש על מה שדומה ומשותף, לתגמל השתתפות ולעודד הדדיות ורוח צוות, כמו ביחידות צבא שמקפידות על ערבי גיבוש כמו שהן מקפידות על הקניית תורת לחימה, לפעמים הגיבוש חשוב לא פחות להצלחת המשימה מאשר עבודת כל יחיד בצוות על חלקו בנפרד.
  • אתם יודעים מה המטרה שלכם, מה המטרה של העסק ומתוך כך יכולים לדעת איזו סוג חברה ותרבות ארגונית צריך לקדם כדי לתמוך בכך. התאמה בין המטרה והתרבות יסייעו לעובדים שלכם לעבוד טוב יותר, להיות יעילים יותר ולארגון להשיג את מטרתו בקלות רבה יותר.

ולמרות כל ההגדרות לעיל, הן טובות כקווים מנחים-בכל ארגון יש אנשים אחרים ולכן צריך לבחון את המציאות בתוך צוות העובדים שלכם, ולהבין שגם אם תנסו לשנות את התרבות הארגונית לא תוכלו לשנות את העובדים מעבר לנקודה מסוימת, תלמדו לעבוד עם מה שיש ולבחור את העובדים הבאים באופן שיתאים לסוג התרבות שאתם שואפים להנחיל.


שינוי תרבות צריך להיעשות בעדינות ולא בבת אחת אחרת הוא יוצר התנגדות, אי הבנה וחוסר הסכמה ואתם עשויים להפסיד בדרך גם חלקים בתרבות הארגונית בתוך העסק שלכם אותם הייתם בוחרים לשמר.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131290 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131161 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13862 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13875 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/12980 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121045 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12903 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica