חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדברה ירוקה

מאת: רחליהדברה11/07/2012836 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש גם הדברה ירוקה

יש משהו מרגיז באנשים אשר קנאים לאיכות הסביבה בצורה הקיצונית הזו שהם מעדיפים לא לצחצח שיניים ר לא לבזבז מים בכדור הארץ, תודו, הירוקים קצת מכעיסים אותנו לא? מצד שני, כל התיעוש המופרז, הבזבוז האין סופי של משאבי טבע וההתייחסות אל כדור הארץ כאילו הוא פח אשפה ציבורי, גם היא כבר עולה לנו במחיר יקר (יקר מידי). המטרה, אליה מכוונות בעיקר מדינות העולם המתועשות הוא להנחיל מדיניות שתשמור על איכות הסביבה ועל ערכים ירוקים, תוך כפיה ואכיפתחוקים ירוקים, אך יחד עם זאת, מבלי להפסיק את התעשייה ובכלל - את הפיתוח.

המדביר המהיר הוא  פיתרון פשרני, סולידרי ואופטימלי למצב של מצד אחד הצורך של האדם הפרטי לחיות בסביבה סטרילית ללא חרקים מזיקים ובחלקם אף מסוכנים וכן של בעלי עסקים קולינריים או משקים כפריים ובעלי מפעלים אשר רוצים לשמור על התבואה והפרנסה שלהם מפני מזיקים. הדברה ירוקה נועדה לאפשר לנו להנות מהפריווילגיה של הדברה - ריסוס מזיקים בכדי להרחיק גורמים מזיקים (הדברה נגד חולדות, הדברה נגד תולעים, נגד יתושים וכיו"ב) אך יחד עם זאת הדברה ירוקה שונה מהדברה שהכרנו עד כה.

הדברה ירוקה - במה היא שונה ואיך היא באמת עובדת?

יש אנשים שמפקפקים בכלל ביכולתה של הדברה ירוקה לעבוד שכן זה נראה להם דבר והיפוכו. בתפישה הישנה, הדברה היא כמות מרוכזת של רעלים אשר קוטלת את החיידקים והזוחלים הבלתי רצוניים במקום בכל מחיר, משמע גם אם זה אומר שהחומרים הללו יהרסו את הדשא, הפרחים, יצרבו בעיניים ואולי אף יפגעו בזנים אחרים, חפים מכל פשע, המסתובבים בקרבת מקום. הדברה ירוקה איננה פועלת באותו אופן. הדברה ירוקה, המורכבת מחומרים אורגניים אשר אופן היצור שלהם הוא ידידותי לסביבה, מכילה את ריכוז החומרים הנדרש בכדי להרחיק מזיקים מסוג מסויים (נאמר הדברה ירוקה נגד נמלים וכו'). הדברה אורגנית מיוצרת כך שהיא תרחיק את הזוחלים מקרבת המקום תוך שהיר מתפוררת / מתפרקת ואינה מהווה כל סכנה לצמחיה, לאדמה, לבעלי החיים וכמובן שלא לאנשים. אם התרגלנו שבעת הדברה רגילה כל בני הבית צריכים לברוח למקלט מרוחק למשך יממה בכדי לשמור על בריאותם (כן כן, הדברה קונבנציונאלית היא עד כדי כך מזיקה), הרי שכשמדובר על הדברה אורגנית, לא נשקפת כל סכנה לבני האדם וזה מה שהופך אותה לפיתרון כל כך אופטימלי.

הדברה אורגנית נשמעת יותר יקרה כי למילה אורגני יש קונוטציות אליטיסטיות (ירקות אורגנים ופירות אורגניים... הכל עולה יותר) אבל כן, גם כשמדובר על הדברה אורגנית, מן הסתם תהליך היצור שלההוא מסובך יותר והחומרים נבדקים תחת עדשה מיקרוסקופית כך שאותה הדברה אורגנית היא במקרים רבים יקרה יותר (אם כי לא משמעותית) אבל היא חיונית מאחר והיא אפקטיבית לצורך עניין מסויים / מטפלת נקודתית אד הוק במזיק עצמו מבלי לפגוע בסביבה. הדברה אורגנית במקום העבודה משתלמת למרות שהיא יקרה יותר כי היא לא מאלצת את בעל המקום לסגור את העסק (לשתק אותו) לימים שלמים בכל פעם שהוא מבקש להדביר.

 



תגיות המאמר: הדברה ירוקה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי

מאת: רחליניקיון19/06/131078 צפיות
פוליש לרצפות הוא כלי יעיל מאין כמוהו אשר עוזר להפוך את הרצפות, גם אם הם ישנות ומהוהות, לנוצות, למבריקות ולבעלות מראה חדש ממש. כאשר אנחנו מנקים את הבית אנחנו אמנם מקרצפים ומנקים את הרצפות אך לא משנה עד כמה ננקה את הרצפה וכמה ספונג'ה נעשה לעתים קרובות הרצפות מאבדות את הברק ואת הזוהר הראשוני שלהן.

מאת: רחליריהוט 23/05/131001 צפיות
שולחנות לילדים צריכים להיות פונקציונאליים ככל האפשר ולמלא את הצרכים שלהם על הצד הטוב ביותר. אם ילדיכם למשל מכינים שיעורי בית ועבודות על מחשב, או משתמשים במחשב כדי לשחק בחדרם, חשוב שהשולחן שלהם יתאים למחשב נייח

מאת: רחלינדל"ן ומקרקעין22/05/131141 צפיות
תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית. המטרה של תמ"א 38 היא לחזק מבנים קיימים מפני סכנות של רעידת אדמה.

מאת: רחליריהוט 22/05/131326 צפיות
אם אנו בעלי גן או גינה בבית אנו נצטרך למצוא ריהוט גן מתאים. ריהוט גן כולל שולחן לגינה וכיסאות, יכול לכלול כיסא נדנדה או ערסל, תאורה לגינה, שמשייה לגינה, סכך או פרגולה

מאת: רחלישיפוצים14/05/131143 צפיות
איך בוחרים קבלן שיפוצים? קבלן השיפוצים אחראי על כל תהליך השיפוץ מא' ועד ת' על כל תחומיו- מבחירת החומרים לשיפוץ המיועד

מאת: רחלישיפוצים14/05/131104 צפיות
כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם מתחילים שיפוץ אמבטיה ולא היה לכם מושג מה לשאול וגם לא את מי לשאול. כאשר אנו מדברים על שיפוץ אמבטיה אנו בעצם מתכוונים לשיפוץ כללי של כל חדר השירותים

מאת: רחלירפואה09/05/131294 צפיות
כאבי כתפיים יכולים להיגרם ממגוון לא קטן של גורמים ונסיבות. הגיל למשל, הוא גורם מרכזי להיווצרותם של כאבי כתפיים אצל אנשים. ככל שהגיל מבוגר יותר,

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191750 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181670 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181255 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181376 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181383 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181358 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181274 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica