חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוח פסק הדין ברק ערן ואח' נ' "קרן אור"

מאת: דנה דגןדיני חוזים08/02/20092673 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

.פסק דין- 1511/08 ברק ערן ואח' נ' "קרן אור" פרויקטים לתאורה בע"מ

ניתוח פסק הדין בהיבט הצורני-טכני:
*כותרת פסק הדין- ת"ק נתניה 1511/08 -בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות נתניה, התיק נדון בשנת 2008 , מספר התיק הינו 1511.
*מותב- בית משפט השלום, לתביעות קטנות .שופט דן יחיד בפני כב' השופטת, יעל קלוגמן.
*חקיקה ופסיקה המאוזכרים-
- חוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981, סעיף 31 א , סעיף 14 ג' (עסקת מכר מרחוק), סעיף 32 א' (ביטול עסקת מכר)
- חוק כרטיסי החיוב סעיף 10 א'.
*גלגולי הפרשה בהכרעות קודמות- התיק נידון בבית משפט השלום בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות, ושם נתקבלה ההכרעה. (לתובעים לקיימת האפשרות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי).
ניתוח פסק הדין בהיבט המהותי-תכני:
*שאלה משפטית- האם על פי סעיפי החוק הנ"ל רשאי התובע לבטל את העיסקה? והאם מחויבת חברת מנפיק כרטיס האשראי לבטל את העסקה בהסתמך על סעיפי החוק הנ"ל?
* נימוקי השופטים-במחלוקת לגבי "קרן אור" פרויקטים לתאורה בע"מ:
לטענת התובעים אשר ביקשו להיסתמך על סעיף 14 ג' "עסקת סחר מרחוק", טוענת כב' השופטת כי התובעים מתעלמים מיסוד נוסף המוגדר בסעיף זה – יסוד "שיווק מרחוק", לדברי השופטת-"חייב להתקיים קשר סיבתי בין אותו "שיווק מרחוק" לבין העסקה שנקשרה "ללא נוכחות משותפת של הצדדים" ללא "שיווק מרחוק" בבסיס העסקה, אין מדובר ב"עסקת מכר מרחוק".
בנוסף, לטענת התובעים כי מוקנת להם זכות כללית לביטול עסקה ככל הנראה על פי סעיף 32 לחוק הגנת הצרכן- לגבי טענת זאת מנמקת השופטת " ביטול המכר מותנה בכך שנעשה לגבי נכס שנמכר "מעשה או מחדל שיש בו משום הטעיה או ניצול מצוקה כאמור בחוק זה, והם מהותיים בנסיבות העניין...". התובעים לא הראה כי נעשה כלפיהם הטעייה או ניצול של מצוקה."
עוד מוסיפה השופטת וטוענת כי "זו הייתה בחירתם החופשית של התובעים..." ובכך מדגישה את
אחריות הבלעדית של התובעים בביצוע ההזמנה.
במחלוקת לגבי לאומי קארד בע"מ:
באשר להתבססותם של התובעים על סעיף 10 א' לחוק כרטיסי החיוב – מצדיקה כב' השוטטת את טענת הנתבעים כך, "התובעים "התחכמו" בטענה כי, כעובדה, הסחורה לא סופקה להם..."
בנוסף טוענת כב' השופטת, כי "אין להם (לתובעים) טענה של ממש כנגד תכולת ההוראה שבו, רק בנסיבות שבהן הספק אינו מספק את הסחורה שהוזמנה".
*הכרעה-
במחלוקת לגבי "קרן אור" פרויקטים לתאורה בע"מ- דוחה כב' השופטת את תביעת התובעים.
במחלוקת לגבי לאומי קארד בע"מ -דוחה כב' השופטת את תביעת התובעים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה דגן

מאת: דנה דגןביקורות מוצרים08/03/111279 צפיות
השוק הישראלי לנורות מגלגל 100 מיליון שקלים בשנה ואף יותר, מדובר בשוק מכובד ומתפתח תודות להשמת דגש על עניין איכות הסביבה, ועמידה בתקנים משתנים שנקבעים על ידי משרד איכות הסביבה הישראלי ותקנים בין- לאומיים. יכולת העמידה בתקנים נבדקת במעבדה, כאשר החישוב נעשה בתנאים אופטימליים ונלקח בחשבון שחלק מהנורות נפגעות באורך החיים שלהן עקב הדלקה וכיבוי.

מאת: דנה דגןביטוח בריאות07/06/1017157 צפיות
העולם הגדול מלא בביטוחי בריאות מסוגים שונים, חלקם טובים, חלקם טובים פחות חלקם אפילו מצוינים. אבל אם אתה ישראלי שעבר לגור בחו"ל יש רק ביטוח רפואי אחד שהוא המושלם בשבילך –ולא בשביל אף אחד אחר. DavidShield הוא הביטוח הרפואי לישראלים בחו"ל, היחיד בעולם שתוכנן ועוצב להיות הפיתרון הטוב ביותר כביטוח בריאות לישראלים הגרים בחו"ל. הביטוח שמעניק לך יתרונות ששום ביטוח בעולם לא יוכל לתת לך ולא משנה באיזה מחיר. לדבר בשפה שלך, לאפשר לך לבקר בארץ בלי חשש, לענות לך בכל שעה, להבין אותך באמת ומעל לכל להעניק לך

מאת: דנה דגןצרכנות10/03/101343 צפיות
אתר המכירה תותי הינו אתר המתמחה במכירת מוצרי איכות לתינוקות, החל מביגוד בסיסי לילד, דרך צעצועים איכותיים ובטיחותיים ועד לעגלות יוקרה. לכבוד חג הפסח הממשמש ובא עלינו לטובה מציעה תותי במושב מגוון עשיר של מבצעים ומתנות, אותם כל פעוט ישמח לקבל. רק אצל תותי תוכלו למצוא שפע של מתנות, עגלות תינוקות, בגדי תינוקות ומוצרי תינוקות אותם תוכלו למצוא בחנות הבית שלנו במושב רשפון, או לחילופין לרכוש אונליין באתר והמוצרים יגיעו אליכם הביתה.

מאת: דנה דגןטיולים משפחתיים12/10/091814 צפיות
טיסה בשמי הארץ מתאימה לכל הגילאים, לכל אירוע ואפילו אין צורך באירוע מיוחד לשם כך, אפשר סתם לטוס בשמי הארץ בשביל החוויה. אז פעם הבאה במקום להזמין טיסות ללונדון פשוט הזמינו טיסות בשמי הארץ

מאת: דנה דגןמחשבים ניידים22/04/092062 צפיות
מחשב נייד הוא דבר שימושי לכל אדם, אנו יכולים בעזרתו לעבוד גם מחוץ למשרד, לגלוש באינטרנט בזמן שיעור לא מעניין במיוחד או סתם לראות סרטים בנסיעה וכך להעסיק את הילדים במושב האחורי. רוב האנשים רוצים מחשב נייד אך לא רובם יודעים כיצד לבחור אותו, יש חברות רבות הפועלות בשוק וכן יש מגוון רחב מאוד של מחשבים ניידים אז כיצד ניתן לדעת איך לבחור?

מאת: דנה דגןאתיקה11/02/093393 צפיות
בסעיפי המקרה שלפנינו עולות דילמות בנוגע לנכונות פרסום הממצאים, כפי שניתן לראותם ולנמקם על פי תקנון האתיקה העיתונאית. הדילמה הראשונה נוגעת לפסקה הראשונה בעבודה. בפסקה זאת מדובר על עיתונאי שחדר לביה"ס במסווה והציץ לתיקים אישיים של תלמידים בבית הספר ובהם מצא פרטים שעלולים להיות קשורים לרצח. אם נשפוט על כף המאזניים, אז לפי סעיף 4 ב בתקנון האומר שלא יימנע עיתונאי מלפרסם מידע שקיים עניין ציבורי בפרסומו, כמובן שבתור עורך יש להוציא את המידע לאור. אולם, ישנם מספר סעיפים בתקנון האתיקה אשר מצביעים אחרת.

מאת: דנה דגןדמוקרטיה ושלטון07/01/092489 צפיות
הדמוקרטיה הישירה הקלאסית של יוון- כאשר ההחלטות מתקבלות בכיכר על ידי כל התושבים, כיום השיטה אינה אפשרית, כאשר מדובר במדינות ענק. (שוויץ לדוג' אימצה את שיטת 'משאל העם' וכך העם מחליט בפועל ולא ע"י נציגיו). האם משטר דמוקרטי הוא גם טוטליטארי? במידה מסוימת כן מאחר שאינו מקבל חלופות, אך בפועל השיטה מאפשרת דיון חופשי אמיתי בין בני האסכולות השונות וחופש דיבור בכל עניין (אף שהיא אינה נוחה למי שרוצה להשמיד אותה) כמו כן ניתן לומר שבשלטון טוטליטארי ליחיד מוכתבת דרך החיים בעוד בדמוקרטיה יש לו חופש נרחב.

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181313 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181600 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171589 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161717 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162054 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153307 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152367 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica