חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחינת חוזה פסול בהתאם לחוק החוזים

מאת: Efratדיני חוזים08/02/20094735 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק החוזים חלק כללי,( תשל"ג( 1973- , סעיף 30 קובע כדלקמן:
"חוזה שכריתתו, תוכנו או מטרתו הם בלתי חוקיים, בלתי מוסריים או סותרים את תקנת הציבור-בטל".
סעיף זה מתייחס להשלכות של חוזה שנכרת באופן לא תקין, תוך השפעות גורמים הנוגדים את סעיף 12 לחוק החוזים חלק כללי- תום לב במשא ומתן שלפיו חייב אדם לנהוג בדרך מקובלת בעת כריתת חוזה.

ביטול החוזה יתקיים באם יוכיחו הצדדים כי מתקיימים התנאים המצוינים בסעיף 30 לחוק (חוק החוזים חלק כללי):
• תוכנו או מטרתו בלתי חוקיים
• חוזה בלתי מוסרי
• חוזה הסותר את תקנת הציבור.

בבואנו לדון בסוגית תוקף החוזה, נבחן את הדברים משני צידי המתרס –
מצידו של בעל אולם האירועים- אשר יטען לקיום מלא של החוזה, זאת אומרת שבני הזוג ישלמו את מלוא הסכום כי כבר הוציא סכומים רבים על מנת לארגן את האירוע.
ומנגד בני הזוג- דני ודינה אשר יטענו לביטול החוזה עקב הטעיה מכוח סעיף 30 לחוק החוזים חלק כללי, ומכך להחזר הסכום ששולם כמקדמה, בנוסף תשלום עבור הוצאות נלוות שהוציאו בני הזוג עבור הזמנות לאירוע שמלת כלה וכו..

כעת נדון בזכיות הצדדים:

מצידו של בעל האולם אירועים- חברת מנגינות בע"מ:
בעל אולם האירועים- חברת מנגינות בע"מ יטען לקיום מלא של החוזה , שכן הוא עצמו עמד בכל תנאי החוזה –דאג לאירוע בעל אופי צעיר לדרישתם, רכש חומרי גלם, התקשר עם ספקים וכו...
והיה מוכן ומזומן לאירוע ביום למחרת.
כיוון שהחוזה לא התייחס לתאריך מקסימאלי לביטול האירוע, וכיוון שבני הזוג ביקשו לבטל את האירוע יום לפני קיומו המתוכנן אין ביכולתה של חברת מנגינות לבוא בהסכם עם לקוחות אחרים, דבר אשר יגרום להם הפסדים כספיים כבדים ולכן ידרשו לקבל את מלוא הסכום הנקוב בחוזה,( 80.000 שח+מע"מ הנותרים).
בעל אולם האירועים אשר עימו באו בחוזה בני בזוג לאחר שביצעו תחקיר מעמיק בקרב גני אירועים שונים העונים לצרכיהם, ענה על כל שאלותיהם נכונה ואף עזר להם לתכנן ולארגן את חתונתם לפרטי פרטים החל באופי האירוע ( צעיר ורענן), מחיר האירוע ,אופן התשלום וכמן כן, בשרותי ההסעדה שמספק גן האירועים, בעל האולם לא הסתיר מהם דבר ששאלו והתיחסו אליו.
לגבי סוגיית רישיון העסק בני הזוג לא שאלו ולא התייחסו לנושא ולכן גם בעל האולם לא ציין זאת . הוא יטען כי הוא אינו הטעה את בני בזוג שכן אילה לא שאלו לגבי סוגיה זאת, וכי סעיף 15 לחוק החוזים חלק כללי,  אינו רלוונטי לגביו שכן בסעיף זה נאמר- "מי שהתקשר בחוזה עקב טעות שהיא תוצאת הטעיה שהטעהו הצד השני...." וכאמור הם לא שאלו אותו ולכן הוא לא הטעה אותם, בנוסף לכך שהייתה לבני הזוג את האפשרות לבדוק ולבחון את הדברים בעצמם ברשויות המתאימות לכך.
עוד יטען בעל האולם שנושא רישיון העסק של בעלי גני אירועים לוקה בחסר וכי לבעלי גני אירועים רבים מאוד לא קיים רישיון עסק מסיבות טכניות של רישומים ברשויות או שאינם עומדים בתנאים של מכבי אש וכו.., וכי הדבר לא מונע מהם לקיים אירועים באופן תקין.
ולבסוף יטען בעל האולם כי עצם ביטול האירוע נבע מהסכסוך שפרץ בין בני הזוג וללא קשר לחוסר ברישיון העסק של גן האירועים, ומשום כך דרישת בני הזוג לביטול החוזה לחלוטין מהסיבה של רישיון העסק נוגדת את עקרון תום הלב.


מצידם של בני הזוג-דני ודינה
משהחליטו בני הזוג להינשא בדקו וחקרו לעומק גני אירועים רבים , עד שהגיעו ל"מנגינות על המים",   שם חתמו על חוזה עם בעלי חברת מנגינות בע"מ כחצי שנה לפני מועד האירוע.
למרות שאלותיהם הרבות והעניין הרב שגילו בעת חתימת החוזה בעל האולם לא ציין כי אין ברשותו רישיון עסק, דבר אשר מבחינתם היה מובן מאליו, והם הניחו שאם דבר כמו רישיון עסק שהוא כה משמעותי, חסר , בעל האולם יציין זאת.
מכוח סעיף 15 לחוק ".... הטעיה-לרבות אי גילוין של עובדות אשר לפי דין, לפי נוהג או לפי הנסיבות היה על הצד השני לגלותן", יטענו שעל בעל האולם הייתה החובה לציין את נושא רישיון העסק מפורשות, ומשזה לא עשה זאת הוא בעצם הפר את האמור בסעיף זה.
בנוסף, על פי סעיף 6 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה ), המדבר על "הפרה יסודית" , ומציין כי "... אדם סביר לא היה מתקשר באותו חוזה אילו ראה מראש את ההפרה ותוצאותיה"
סעיף זה מחזק את הטענה שבני הזוג לא היו מתקשרים בחוזה עם חברה זאת אילו ידעו על אי קיום רישיון העסק.
ומכוח סעיף 30 לחוק , יטענו שישנה הפרה יסודית של החוק שכן הפעלת גן אירועים ללא רישיון עסק הינו עברה על החוק, עצם אי גילוי הדבר לבני הזוג אשר חתמו עימם על הסכם לקיום אירוע מהווה פגיעה מוסרית, ומטעמים אילה ישנה פגיעה באופן ישיר בתקנות הציבור, פס"ד חיימון נ' חמיד, ניתן פרוש נרחב לתקנת הציבור מעבר לפירוש המצומצם לפיו דבר סותר את תקנת הציבור:תנאים מגבילים את חופש העיסוק, תניות פטור לנזקי גוף וחוזה לא מוסרי(דיני אישות). בפס"ד זה הפך את הנורמה לנורמה פתוחה שבית המשפט יכול לעצב לפי השקפת עולמו ומדיניותו. כיום עושה בית המשפט צדק יחסי באמצאות נורמה פתוחה זו.
עוד יטענו בני הזוג כי נגרמה להם עוגמת נפש בכך שאם היו מקיימים אם האירוע כמתוכנן, וחלילה היה נגרם אסון כלשהו , הייתה יכולה הנהלת האולם להביא לנזק בלתי הפיך , וכדוגמא למקרה כזה ניתן לבחון את המקרה שארע באולמות ורסאי בירושלים בשנת 2001.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137897 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137965 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138046 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137889 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137224 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181320 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181606 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171598 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161726 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162058 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153311 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152371 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica