חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתיחת סתימות

מאת: שלומי הרץשיפוצים26/07/2012874 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פתיחת סתימה

היווצרות סתימה הינה אחת מהתופעות השכיחות בתחום האינסטלציה ועל כן פתיחת סתימה הינה חלק מתחזוקה של מתקני מים זורמים. ניתן להבחין שיש סתימה כאשר הצנרת אינה מזרימה מים בכיוון הנכון והמים נשארים "עומדים" ולא מחלחלים מאיזור הניקוז אל הביוב.

במידה ונוסיף מים אל מקור הסתימה, תהיה הצפה גדולה יותר של מים כלפי מעלה.

חומרים העלולים לגרום לסתימה בביוב: מגבונים לחים, קסמי אוזניים, שמנים, שערות וכו'.

אינסטלטור חסר ניסיון וללא הציוד הדרוש, עלול לבצע פתיחת סתימה בצורה לא יסודית ומקצועית ולגרום לכך שהסתימה תחזור שוב ושוב ואף לגרום לנזק גדול יותר כגון שבירה של צינור ביוב ושבירת ציוד ואביזרים.

http://www.hertech.co.il/

גורמים ודרכי הימנעות להיווצרות סתימה?

הגורמים לסתימה כוללים בין היתר:

§         חיבור לא חוקי של בורות קיבול של מי גשמים/שלגים או מרזבים לביוב, הגורם להצפות בהם כאשר יורדים    גשמים.                                                                                                                            

§         חיבור שגוי בין הצינור בביוב הראשי לבין הצינור הפרטי.                                                                

§         השלכת חומרים ומוצרים מסויימים לכיור, אסלה וכו'                                                                         

§         שורשי עצים החודרים אל תוך צינורות ניקוז לא תקניים                                                                     

§         צינורות ביוב סדוקים                                                                                                              

הימנעות:

במהלך הזמן נוצר תהליך של הסתיידות בעקבות הצטברות של משקעים מהמים. שיפועים לא תקינים של הצנרת הפוגעים בלחץ המים והדחה של עצמים מסוימים, גורמים לסתימה. על-כן, יש להמנע ככל האפשר מהשלכת עצמים גדולים מדי לאסלה וכמו כן עצמים הסופגים מים.

ישנן סתימות פשוטות שלא צורכות זמן רב של עבודה, ולעומתן ישנן סתימות יותר מסובכות שנגרמו כתוצאה מעצמים החוסמים את מעבר המים.

פתיחת סתימה-אבחון ומידת החומרה

בכדי להעריך את חומרת הסתימה ואת מקורה, יש לבדוק את תפקוד שאר מערכות הביוב בבית, מלבד הסתימה שנגלת לענייכם. המידה והסתימה מתמקדת רק במקור אחד (כגון בשירותים, כיור וכו') סבי ר להניח כי הסתימה הינה מקומית, לעומת זאת אם מערכות ביוב נוספות לא מתפקדות בבית כשורה, ייתכן וישנה בעיה בכלל מערכות הביוב בבית ואף גם אצל השכנים.

פתיחת סתימה- כיצד מתבצע?

השיטות לפתיחת סתימות הן רבות, חלקן פיזיות (דחיקת צינור קפיץ, לחץ מים, פתיחת סיפון או נקודת ביוב וניקוי ישיר, חיתוך שורשים וכו') ואחרות כימיות

פתיחת סתימה בכיור

אבחון הסתימה: המים בכיור מתנקזים באיטיות או לא מתנקזים בכלל את איזור הביוב וכתוצאה מכך הכיור מתמלא.

ראשית, יש לוודא שהמסננת לא סתומה, במידה ואין לכם מסננת, מומלץ מאוד לרכוש ולהניח בניקוז הכיור.

אחת הסתימות השכיחות הינן בכיור המטבח ובכיור האמבטיה, זאת מאחר והן נוצרות כתוצאה מלכלוך כמו שערות ושאריות מזון היורדים אל צנרת הביוב, גם כאשר מפנים את הפסולת מניקוז הכיור, עדיין מסתננים שאריות קטנות לביוב וכתוצאה מכך יגרמו לצורך בפתיחת סתימה.                                                                                                                                                                                       גורמים נוספים להיווצרות סתימה בכיור הינם שמנים (שמקורם באוכל ובשטיפת כלים) וקפה.

פתיחת סתימה בכיור הינה עבודה שמצריכה בעל מקצוע, מכיוון שעבודה עצמית עלולה לגרום נזקים רבים כגון פגיעה בסיפון.

פתיחת סתימה באמבטיה

אבחון הסתימה: המים מתנקזים באיטיות או לא מתנקזים כלל באמבטיה

היווצרות של שלולית בקופסת הביקורת

הצנרת משמיעה רעשי גמיעה

המים מתנקזים במהירות ועולים דרך קופסת הביקורת אל רצפת האמבטיה.

פתיחת סתימה במקלחת הינה תופעה מאוד שכיחה כאשר מדובר על בתים ישנים בהם הצנרת ישנה ואף בבתים חדשים עם צנרת חדשה מכיוון שהיא נועדה לניקוי הגוף, ועל כן לכלוך כגון  שיער וחול עוברים מהניקוז אל הצנרת.

חשוב לטפל בסתימה במקלחת בשלביה המוקדמים בכדי למנוע את החרפת הסתימה ונזקים נוספים כגון נזילה בצנרת.

פתיחת סתימה בשירותים

אבחון הסתימה: ניקוז איטי של תכולת השירותים או חוסר ניקוז מוחלט.

סתימה בשירותים נגרמת כתוצאה מהשלכת חומרים לאסלה בשכיחות גבוהה, רוב החומרים זורמים לאיזור מערכת הביוב העירונית, עם הזמן נוצרים פגמים על גבי דפנות הצנרת, וכתוצאה מכך ישנה הצטברות של החומרים על דופן הצנרת. ככל שההצטברות רבה יותר, הפתח קטן וזרימת המים איטית יותר עד כדי חוסר יכולת תקין של ניקוז תכולת השירותים.

פתיחת סתימה משורשים

אבחון הסתימה: הצפת מים בשירותים והכיור, ריח מסריח מצנרת הביוב .

סתימה במערכת הביוב המכונה גם סתימה משרותים, הינה סתימה נפוצה.

סתימת שורשים נגרמת כתוצאה מצמיחת שורשים על מערכת הביוב וחדירת השורשים לצנרת הביוב, כתוצאה מכך השורשים חוסמים את זרם המים למערכת הביוב, או כתוצאה מפסולת שנתקעת בתוך הצינור עצמו.

בכדי למנוע ככל האפשר את הסתימה בביוב, יש להקפיד לא להשליך פסולת מוצקה את תעלות הביוב.

אינסטלאטור חסר ניסיון וציוד מתאים, עשוי לבצע את פתיחת הסתימה בחוסר מקצועיות ולגרום לכך שהסתימה תחזור, ואף לגרום לנזקים גדולים יותר.  בכדי לפתוח סתימה מסוג, דרוש ניסיון, ידע מיקצועי, וציוד לחיתוך השורשים, או ניתוק השורש מהצנרת הביוב.

פתיחת סתימות במערכת הביוב ברחוב

כשמדובר בסתימות במערכת הביוב ברחוב הנזק הינו גדול. כאשר ישנה סתימה בביוב הוא עולה על גדותיו וכל מי השופכין מציפים את הכביש והרחוב. ביוב שעולה על גדותיו יכול לשבש, את תנועת כלי הרכב והולכי הרגל. פרט לכך, כשהביוב עולה על גדותיו קיימת סכנה להתפרצותן של מחלות שונות, הן ממי השופכין והן ממזיקים שצצים על פני השטח.

כשמדובר בסתימות במערכת הביוב ברחוב יש להשתמש בכלים גדולים יותר לצורך פתיחת הסתימות. כלי העבודה המרכזי המשמש לפתיחת סתימות ביוב הוא ביובית. ביובית היא למעשה משאית שעל גבה מותקן מכל, המאפשר לשאוב לתוכו את מי השופכין ולפתוח את הסתימה בביוב. באמצעות צינור הפועל על שאיבת ואקום ומתחבר לפתח הביוב, ניתן לשאוב את מי השופכין ולהוציא את הגורם שסתם את הביוב. לאחר מכן מחברים צינור נוסף, המזרים לבור הביוב מים בלחץ אדיר, ומשמש לשטיפת בור הביוב ולהשלמת התהליך.

כדי להפעיל ביובית נדרש ידע מקצועי, כמו גם מיומנות רבה. לכן, בכל מקרה של סתימה במערכת הביוב המרכזית ברחוב חשוב לקרוא באופן מיידי לחברת המתמחה במתן שירותי אינסטלציה ציבוריים, לרבות פתיחת סתימות בבורות ביוב.

http://www.hertech.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלומי הרץ. אינסטלטור 21 שנה ומומחה לאיתור נזילות. מתחייב לשירות אמין, מקצועי ומהיר ותושבי השרון והמרכז. מומלץ ע"י דף הזהב. המלצות ינתנו בהתאם לבקשת הלקוח. 050-5322701 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי הרץ

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232604 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223275 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212867 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201395 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201126 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica