חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם עדיף לבצע ניסור בבטון על פני חציבה?

מאת: אלי לויתעשייה16/08/2012815 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אנחנו מעוניינים לפתוח פתח בקיר קיים, בין אם מדובר בפתח המיועד להוספה של חלון חדש בקיר הבית, בהרחבה של פתח הדלת על מנת להחליפה בדלת כניסה רחבה יותר המאפשרת כניסה של כסא גלגלים ממונע בקלות ובין אם מדובר בהרחבה של הדירה והוספת קומה, ואז יש לפתוח פתח בתקרה בכדי לחבר בין הקומות, נשאלת השאלה – באיזו טכניקה כדאי לבצע את הפתיחה ( או את ההרחבה)? בטכניקה של ניסור בבטון, או בטכניקה של חציבה והריסה?

ובכן, כדי לענות על שאלה שכזו, נציין במאמר זה מספר מאפיינים לכל פעולה, על מנת שבסופו של דבר, תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם בהתבסס על המידע שברשותכם. ההחלטה היה שלכם בכל מקרה.

טכניקה של ניסור בבטון

ניסור בבטון מבוצע באמצעות מסור חשמלי עוצמתי, עליו מורכב מסור עגול (מסור דיסק) בקוטר מתאים, בהתאם לרוחב הקיר אשר בקצהו משובץ בשבבי יהלום. מסור סה מורכב על פני מסלול פלדה אשר עליו הוא נוסע קדימה ואחורה. מסלול הפלדה מקובע אל הקיר באמצעות ברגי קיבוע (ברגי ג'מבו בדרך כלל) בצורה זו מתבצע הניסור.

טכניקה של חציבה והריסה

בטכניקה זו עושים שימוש בציוד מכני ייעודי המשמש לחציבה. ציוד זה כולל פטישי חציבה (קונגו), מקדחות רוטטות המיועדות לקידוח בטון וכדומה. באמצעות ציוד זה מופעל על הקיר שבו מעוניינים לפתוח פתח לחץ בצורה של דפיקות חוזרות ונשנות והבטון אשר אינו עמיד בפני לחצים שכאלה נסדק ונשבר.

כמובן שכל אחת מהטכניקות הללו טומנת בחובה יתרונות כמו גם חסרונות. היתרון של החציבה וההריסה הוא ללא ספק המחיר – ניתן לשכור ציוד שכזה במחירים נמוכים ולבצע את העבודה בעצמנו, ובכך לחסוך במחיר. מצד שני יש לטכניקה זו 2 חסרונות – ביצוע עבודה שכזו מצריך כוח פיזי רב היות ומדובר בכלים מסיביים שיש להחזיקם ביד, דבר שעוד ניתן לעשות כאשר מדובר בשבירה של רצפה, אך בשבירת קיר נדרש לאחוז את הפטישונים בניצב לקיר ואז מדובר בעבודה מעייפת מאוד. גם הרעש הנוצר מפעולת החציבה הוא רעש חזק מאוד, מה שיכול להפריע מאוד אם מדובר בסביבת מגורים פעילה.

לעומת זאת, הטכניקה של ניסור בבטון איננה דורשת כוח פיזי רב, ולמען האמת היא כמעט שאיננה דורשת הפעלת כוח, מלבד פעולת ההרכבה של המסור על מסלולי הפלדה. כל שאר פעולת הניסור מתבצעת באמצעות חשמל, ללא שום צורך בשימוש בכח.

גם מבחינת הרעש הטכניקה של ניסור בבטון זוכה לעדיפות. אמנם פעולת הניסור היא פעולה מרעישה, אולם היא מרעישה הרבה פחות מאשר פעולות החציבה וההריסה. בנוסף, בהתחשב בכך שפעולת הניסור מהירה יותר ומאפשרת חיתוך בקווים ישרים, מה שלא ניתן להשיג באמצעות החציבה הידנית, והמסקנה המתבקשת היא שבסופו של דבר, ניסור בבטון היא הדרך העדיפה לפתיחה של חלונות או דלתות בקירות קיימים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלי לוי
יועץ בכיר בחברת נקסטסייט קידום אתרים בגוגל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי לוי

מאת: אלי לויעיצוב פנים02/10/13705 צפיות
המטבח שלכם משווה לביתכם את האווירה הייחודית לו, בין אם אתם נמנים על חובבי הבישול ובין אם אתם מסתפקים בבישולים בסיסיים וסטנדרטיים.

מאת: אלי לויתעשייה16/08/12907 צפיות
ישנם חילוקי דעות לגבי מקור המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה". חלק טוענים כי מקורו בשיר "לכה דודי", ואחרים טוענים כי אריסטו היה הראשון לומר זאת, אולם כך או כך – הצדק עם משפט זה בלתי מעורער, וכמו במקרים רבים בחיים, גם ניסור בבטון הוא תהליך שחייב להתחיל בחשיבה שכן פעולת הניסור היא אחת הפעולות האחרונות שיש לבצע.

מאת: אלי לויתעשייה16/08/12867 צפיות
מאמר זה סוקר את סוגי המסורים השונים המשמשים לביצוע של עבודות ניסור בבטון. מטרת סקירה זו היא לספק ידע בנושא לאנשים אשר נדרשים לבצע עבודות של ניסור בבטון כחלק מפרוייקט בנייה או שיפוץ, על מנת שיכירו את הכלים השונים ובעיקר את שימושיהם. אם מאמר זה סיפק רעיון נוסף שלא נלקח בחשבון טרם קריאתו, אשרינו שזכינו.

מאת: אלי לויתעשייה16/08/12918 צפיות
על פי רוב, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות היא לעשות את כל מה שניתן בכדי למנוע אותן. במקרה של ניסור בטון זה פועל בדיוק כך. ניסור בטון היא פעולה במהלכה משתמשים במסור חשמלי ייעודי לצורך ניסור קיר.

מאת: אלי לויעסקים - כללי16/10/11880 צפיות
יש לא מעט פרמטרים שמרכיבים שירות הובלה איכותי. בכל יום אנו יכולים לראות כיצד מבצעים מובילים בערים שונות שירותים בהיקפים מסוימים עבור לקוחות מגוונים ביותר. מי שחושב שהובלה היא דבר פשוט שמסתכם ברכב מסוים ובמספר עובדים חסונים הרי שיש לו טעות וחשוב להבין זאת בכדי לזכות בשירות טוב.

מאת: אלי לויעסקים - כללי16/10/11885 צפיות
להבדיל מהובלה של תכולת בתים פרטיים אנו יכולים לראות כי יש שוני גדול בכל הקשור להעברת תכולה של משרדים בסדרי גודל שונים. בראש ובראשונה אם ניכנס למשרד הרי נראה מיד כיצד מערכת המחשוב המפותחת והריהוט המשרדי הרב הם כאלו ששונים מאוד ממה שאנו רואים בכל בית ממוצע ברחבי ישראל.

מאת: אלי לויבניין ואחזקה - כללי16/10/11638 צפיות
ערי מרכז ארצנו הן צפופות ונראה כי העתיד אינו מתכוון להציג להן איזה פתרון איכותי בקרוב. אי לכך אנו יכולים לראות כיצד הובלות במרכז הארץ יכולות להיות משימה לא קלה עבור מובילים רבים. במיוחד בתקופת הקיץ העמוסה אנו יכולים לראות כיצד הובלות בחולון או הובלות בבת ים השכנה אינן פשוטות כלל ועיקר.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22963 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211141 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181810 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181309 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175153 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica