חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד לגישור - הכרעה תקדימית: מינוי כונס נכסים לגמלה מצה"ל

בפסק הדין שלפנינו, ניתנה הכרעה תקדימית בסוגיית מינוי כונס נכסים בזכויות הפנסייה.

מאת: עו"ד לגישור אירית רייכמן

במסגרת איזון משאבים בין הצדדים נקבע כי האשה זכאית לחלק היחסי בגמלה אותה זכאי לקבל הבעל מצה"ל . כמו כן נקבע בפס"ד כי במידה והבעל לא ישלם לאשה את חלקו בגימלה היא תהיה זכאית לפנות ישירות להוצאה לפועל . למרותזאת, החליט הבעל, אשר מקבל את תשלומי הפנסייה שלו מצה"ל, שלא להעביר אתחציה לאישה. משלא הועברו הכספים, פנתה האישה להוצאה לפועל בדרישה לגבות אתהכספים המגיעים לה.

במסגרת הליכי הוצאה לפועל ביקשה האשה להטיל עיקול על זכויותיו של הבעל .צה"ל הודיע כי הוא לא רושם את העיקול והתבסס להגנתו על  סעיף 62 לחוק שירות הקבע בצה"ל (גמלאות), לפיו: "הזכות לגמלה אינה ניתנת לעיקול בכל דרך שהיא, למעט לצורך תשלום מזונות". מאחר ולא מדובר בתשלום מזונות, נראה כי החוק עומד לצידו של הבעל

לאור תשובתו של צה"ל בקשה האשה למנות את בא כוחה ככונס נכסים על זכויות הבעל לקבל את הגמלה מצה"ל . אשר הגמלה תועבר לידיו, והוא – יחלק את הגמלה שווה בשווה בין הצדדים.

יו"ר ההוצאה לפועל לא קיבל את עמדת האשה אשר הגישה ערעור על החלטת הרשםלבית המשפט למשפחה . כבוד השופט פלקס מבית משפט למשפחה בירושלים קבע מינויכונס נכסים לשם קבלת הגמלה לה זכאי הבעל מצהל תועיל לשם בצוע פסק הדין .

וכך נאמר בפסק הדין: "הזכות לקבלת גמלה הינה "נכס" כמשמעותו בסעיף 1לחק ההוצאה לפועל שכן עסקינן בזכות עתידה-קרי-זכות שגיבושה ודאי ולפיכךזכות זו כשלעצמה יכולה להוות מושא למינוי כונס נכסים . זאת בדומה לשכרעבודה ,זכות לקבלת תמורה חוזית אחרת …

מינוי כונס נכסים כרוך בעלות כספית

עתה , כאשר האיש נאלץ האיש לחלק את גמלתו, הוא אף יאלץ לשלם שכר טירחה לכונס הנכסים .. הסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שגם כונס הנכסים – יהיה שותףבחלוקת הגמלה. חק ביהמ"ש למשפחה קבע כי ניתן לגבות עמלה בסך של עד 4% משוויהנכס. לאור העובדה שבית המשפט במקרה זה, ראה בגמלה כנכס – אזי ניתן גםלגבות עמלה משוויה.

אולי בדרך זו נראה כעת, כי הבעל יבין כי עדיף לו לקבל את הגמלה לידיוולקיים את צו בית המשפט ללא גורם שלישי, אשר גם ישאיר אצלו נתח ממנה.


עו"ד לגירושין אירית רייכמן מתמחה ב- הסכם גירושין, הליך גישור, הסכם גישור, הסכם משמורת משותפת ועוד…

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161163 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148505 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145831 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137921 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131700 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121595 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121200 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181588 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181532 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171695 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161854 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152626 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152107 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152525 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica