חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה נקודות ציון היסטוריות של התפתחות תרבות הקפה בישראל

מאת: דר גדקפה30/08/20121209 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתי התחילו לשתות קפה בישראל

הקפה הוא המשקה הכי חשוב בתרבות הערבית. כאשר הגיעו המתיישבים היהודים הראשונים בסוף המאה התשע עשרה לארץ ישראל זה היה טבעי לגמרי שיאמצו את מנהגי הקפה של שכניהם הבדואים בדומה למנהגים אחרים אותם הם אימצו.

העלייה היקית הטריגר הגדול של התפתחות עולם הקפה בארץ

ב1933 פתח משה לנדוור עולה חדש מברלין את בית הקליה הראשון בתל אביב אם רציתם תערובת לצורך הכנת קפה למשרד זה היה המקום של תל אביב הקטנה והמנדטורית. תוך זמן קצר רשם מר לנדוור הצלחה רבה והפך לקפה הכי נפוץ בפלשיתנה של המנדט.

קפה וזאכר טורט בקונדיטוריות הראשונות

עם העליות הרביעית והחמישית שהיו בורגניות במהותן התרחבו הערים הראשיות, חיפה, ירושלים ותל אביב. אחד הסממנים העיקריים להתרחבות זאת, הן המסעדות, בתי הקפה והקונדיטוריות שהוקמו לאורך הרחובות הראשיים. ב1934היו בתל אביב 86,000 תושבים ו178 בתי קפה. עסקים אלו היוו בורגנות שהיא מנגד לסוציאליזם וחלוציות שהביאו לארץ את העליות השנייה ושלישית. במהלך מלחמת העולם השנייה הפכו בתי הקפה של תל אביב למקום מפגש מועדף של החיילים הבריטים. בתי הקפה של תקופת המנדט חוץ מלשתות קפההיו מקום מפגש מועדף לאנשי בוהמה.במיוחד כסית ברחוב דיזינגוף

רשתות בתי הקפה הראשונות

ב1934 הקים עולה חדש מליטא, מר עקיבא קפולסקי את בית הקפה הראשון שלו רחוב אלנבי בתל אביב. לצד מכונות אספרסו למשרד משוכללות אותן ייבא מאירופה ניתן היה למצוא עוגות משובחות שהוכנו במאפייה מאחורי הקפה. ב1945הפך קפולסקי מבית קפה בודד לרשת זכניים שכללה ארבעה סניפים בתל אביב ורמת גן. בין לקוחותיו ניתן היה למצוא את ראשי הישוב כולל גולדה מאיר ופולה בן גוריון שאהבו במיוחד את הזאכר טורט.

ראשית שנות החמישים וסיום תקופת הצנע

במחצית שנות החמישים יצאה המדינה מתקופת הצנע ותרבות בתי הקפה הפכה ליותר מערבית כך נולד המושג דור האספרסו שהושפע מאוד מהתרבות האמריקאית. סדרת סרטי אסקימו לימון משקפת את דור זה שהיה במהותו מאוד בורגני ועירוני, בעיקר בתל אביב.

צמיחה של בתי קפה עממיים

לעומת בתי הקפה האופנתים של תל אביב, ירושלים וחיפה בערים ובמושבות בפריפריה צצו בתי קפה קטנים ועממים בהם המשקה העיקרי היה קפה טורקי. מקומות אלו היו למקומות התכנסות עם אופי גברי מובהק. לכל שכונה, לכל עדה בית הקפה שלה.

הקפיצה הגדולה של סוף שנות ה70

בסוף שנות השבעים קמה רשת אפרופו. בנוסף לקפה יחסית איכותי היא הציעה מנות חלביות וצמחוניות כפסטות וסלטים. קפה אפרופו הראשון נפתח בתוך תאטרון הבימה. הושקעו בו עשרה מיליון לירות סכום עתק לאותה תקופה. העיצוב נחשב לפורץ דרך ומאוד מתקדם. גם המחירים היו רחוקים מלהיות עממיים.

הקניונים והשפעתם על בתי הקפה

בסוף שנות השמונים החלו להיבנות בישראל קניונים. אחד המאפיינים של הקניונים אלו אזורים שהוקצו לבתי קפה ורשתות מזון מהיר. הקניונים האיצו את התפתחותן של רשתות בתי הקפה כגון ארומה, ארקפה וכ"ו. במקביל מוסדות ותיקים החליפו בעלים או נסגרו. כך קרה לבתי הקפה אקסודוס, רוול קפולסקי וכסית.

 



תגיות המאמר: קפה למשרד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר גד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר גד

מאת: דר גדקורסים וסדנאות27/11/121063 צפיות
השאלה הבאה נוגעת לאופי הלימודים עצמם, מה תוכלו ללמוד באמת, האם מדובר על לימודים מעשיים או שרק לימודים עיוניים. מסתבר שמדובר על שילוב שבין השניים. מצד אחד לא מעט לימודים עיוניים, אבל יחד עם זאת גם לא מעט התנסויות

מאת: דר גדרכב27/11/121380 צפיות
עם מחירי הדלק שמאמירים מאוד אין כל ספק שהקריטריון של רכישת רכב גם בהתאם לכמות הדלק שהוא צורך הוא חשוב ביותר. זאת גם אחת הסיבות שרכבי יונדאי נחשבים למצליחים במיוחד. הם פשוט חסכוניים מאוד

מאת: דר גדביטוח נסיעות27/11/121027 צפיות
בדומה לתחומים נוספים גם כשמדובר על ביטוח נסיעות לחול שווה לכם לערוך השוואה בין כמה מוצרים מהבית של כמה חברות ביטוח. זאת הדרך היחידה עבורכם לדעת שאתם מקבלים את המוצר הכי טוב עבור הצרכים האישיים שלכם

מאת: דר גדאטרקציות27/11/121359 צפיות
ממש גדולות הן בוודאי צורך מוכח , הנחה שהמשמעות שלה היא למעשה כרטיס אחד בחינם היא בוודאי גדולה עד מאוד עבורכם.מעבר לכך במידה וגם מדובר על מבצע שקל עד מאוד לממש אותו אתם יודעים להעריך זאת. בדיוק כזהו המבצע של חברת ויזה כאל, בזכות האינטרנט אתם מממשים אותו ממש בקלות, נכנסים , נרשמים, רוכשים כמה פשוט ככה קל וזמין

מאת: דר גדהלוואות26/11/121080 צפיות
קחו לדוגמא את המעסיקים של ההורים, יש בינם גם כאלו שמציעים הלוואות ממש נוחותלצורך מימון הלימודים של ילדי העובדים, מדובר על חלק מההטבות הסוציאליות שישנן בכל ארגון שמחשיב את עצמו, בוודאי כאלו שבהם פועלים ועדי עובדים ממש חזקים.

מאת: דר גדצרכנות25/11/121169 צפיות
חלב ושוקולד מריר נכון להיום מדובר על משפחה שלמה של מוצרים ממש טעימים כאלו שלוקחים את טעמי השוקולד כמה צעדים קדימה. שוקולדים ממולאים במגוון עצום של טעמים משובחים מאוד החל מטעמי פרות מאוד שווים דרך פרות יבשים וגם

מאת: דר גדרשתות חברתיות31/08/121283 צפיות
אין ספק כשמדובר על חוכמת ההמונים היא לא ממש יכלה להגיע לידי מימוש בלי האינטרנט שלכם. למי יש את הכוח לשלוח

מאמרים נוספים בנושא קפה

מאת: בני דואניקפה20/07/164289 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: דודישקפה04/05/146291 צפיות
50 גוונים של אפור: מאחר ואני עוד לא גיבשתי החלטה, החלטתי לצאת ולבדוק את העובדות עם מומחים. שאלנו אותם על היתרונות והחסרונות של תה, קפה וכן תה ללא קפאין ואלו התשובות שקיבלנו.

מאת: שלום כהןקפה24/03/147327 צפיות
כאשר אתם מחפשים מכונות קפה למשרד, אתם ודאי מעוניינים ברמת קפה איכותית, מכונות עמידות ואיכותיות ובעלות סבירה. המבחר והאפשרויות הרבות בתחום זה מבלבלות וקשה לעתים לקחת החלטה לגבי מכונת קפה בביטחון ובלב שלם. קפה עלית לעסקים העלה את הרף בשוק זה של מכונות קפה והביאה אותו למצוינות ואיכות בכל היבט אפשרי.

מאת: אריאל בן-נוןקפה05/01/148330 צפיות
הצבת מכונת קפה בבית העסק היא ללא ספק פעולה עליה יברכו אתכם לא מעט לקוחות, קולגות וגם צוות העובדים. מכונות הקפה המודרניות הן מכונות קטנות ויעילות במיוחד המסוגלות לספק לכם כמות אדיבה של ספלי קפה טעים ואיכותי בזמן הקצר ביותר. על מנת להבטיח לעצמכם רכישה של מכונת קפה איכותית לבית העסק, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות.

מאת: אריאל בן-נוןקפה15/12/138310 צפיות
פינת הקפה המשרדית היא ללא ספק אחת מעמדות העבודה הכי חשובות במשרד, שם מתחילים שיחות קטנות בין העובדים שיכולים להוביל לרעיונות גדולים, סביבה מתנהלים דיונים שונים אודות מקום העבודה, ובעיקר היא מסמלת את ההווי החברתי של המשרד.

מאת: אריאל בן-נוןקפה29/10/138226 צפיות
כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים ספק עבור מכונות קפה למשרד תחום מכונות הקפה למשרד משגשג בשנים האחרונות הודות למגוון ספקים הצומח באופן תדיר, מחירים אטרקטיביים ובעיקר בזכות האהבה לקפה בישראל

מאת: tkidumקפה04/07/131808 צפיות
בשבוע שעבר נתקעתי בפקק בכביש החוף, ומחשבות עלו לי בראש. למה אין דוכן קפה בכל הדרך הארוכה הזו? לא חסרים נהגים עייפים בדרך, מבואסים ושבוזים מהפקקים הארוכים בכל בוקר ובכל ערב. אז חשבתי, למה שאני לא אפתח דוכן בעצמי? אז דיברתי עם חבר טוב והתחלנו להעלות רעיונות. חשבנו על הקמת מספר דוכנים לאורך הכביש, ובשני צידי הדרך. בגלל שעיקר הפקקים בשעות הבוקר והערב, הדוכן יהיה פתוח בעצם רק לחמש שעות במשך כל היום. כך שזה לא יפגע לנו בעבודה, ועדיין תהיה לנו הכנסה נוספת, וסטארט-אפ נחמד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica