חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסלים מקרמיקה – איך תפסלו אותם בעצמכם

מאת: ורד טויןפיסול04/09/20123553 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אצל כל אחד מאיתנו חבוי אמן קטן, כזה שרוצה ליצור, לצייר, לפסל או לעסוק בתחביב יצירתי ומיוחד. יש כאלה הבוחרים להתמקד בפיסול וליצור פסלים מקרמיקה במגוון רחב מאד של סגנונות ויש אחרים שבוחרים בכיוון אמנותי אחר. אין צורך בכישרון יוצא דופן או ביכולות מיוחדות במינן. פסלים מקרמיקה – כל אחד יכול! כיום ניתן למצוא מגוון של קורסים וסדנאות ברחבי הארץ כולה, המכשירים את המשתתפים בהם ליצור עבודות מסוגים שונים, לרבות פסלים מקרמיקה. סדנאות הפיסול מוצעות לכל מי שמעוניין לדעת גם כן כיצד לעשות זאת באופן עצמאי וגם אם מעולם לא פגש את החומר מקרוב.

מה הם החומרים הנדרשים לצורך פיסול בקרמיקה

היופי באמנות או ביצירה בכלל הוא שאין נכון ולא נכון. כל אחד יכול ליצור, לפסל או לצייר. ולכן, אפשר למצוא, ובעיקר בשנים האחרונות, רבים הבוחרים לעסוק בכך באופן עצמאי גם אם מעולם לא יצרו. סדנאות הפיסול מקרמיקה המוצעות כיום בארץ מתאימות לכל הגילאים ולכל הרמות. הקרמיקה הינו חומר ייחודי, הפועל באופן מסוים ודורש התייחסות מתאימה. על מנת לפסל איתו חשוב להכירו היטב ובמקביל גם ללמוד את טכניקות הפיסול הנכונות. הקרמיקה כוללת כמה סוגים של חומרים, שכל אחד מהם מגיב ופועל אחרת. תכונותיו של החומר משתנות ועל כן דורשות הכרות מקדימה איתו על מנת לנצלו כראוי. בדרך כלל מדובר בחומרים קשיחים, אך גם שבירים. עובדה זו הופכת אותם למאתגרים במיוחד ולמיוחדים מאד.

החומרים הנדרשים לייצור פסלים מקרמיקה הם החימר, שנחשב לחומר עתיק במיוחד, שניתן היה למצוא אותו עוד בעת העתיקה וכיום נחשב לאחד מחומרי הפיסול הפופולאריים ביותר. מלבד החימר עצמו יש צורך בתנור מיוחד, בו שורפים את הפסל לאחר שהתקבלה צורתו הסופית וכמוכן כלים שונים לליטוש וליצירת צורות שונות ואלמנטים אחרים בפסל עצמו. גם הצבע הוא חלק בלתי נפרד מהחומרים הדרושים לתהליך זה. ניתן למצוא היום צבעי קרמיקה רבים, המשמשים את הפסל ומאפשרים לו ליצור סגנונות שונים של פסלים ואלמנטים עיצוביים מיוחדים.

מהם השלבים בפיסול עד לקבלת המוצר המוגמר

תהליך הפיסול בקרמיקה איננו מסובך מדי, ובתנאי שישנם כל החומרים הנדרשים על מנת לעשות זאת. החימר נחשב לחומר ידידותי מאד ונוח לעבודה. ניתן ליצור בעזרתו אלמנטים מדויקים ועיצובים מרהיבים. בשלב הראשון של הפיסול מעבדים את החימר ולשים אותו עד ליצירת מרקם חלק ונוח לעבודה. בין אם מעוניינים ליצור כדים מקרמיקה, דמויות קטנות או אפילו מדפי קרמיקה, כל אלמנט דורש מרקם אחר ולכן חשוב בשלב ראשוני זה לעבד את החימר בהתאם לפסל שאותו מעוניינים ליצור. לאחר שיוצרים את הצורה הרצויה מעבירים אותה לתנור לטמפרטורה גבוהה במיוחד על מנת לייבשה. בשלב זה מתקשה החימר, נהייה יציב וחזק יותר ומתאים לשלב הבא ליצירת העיצוב המשלים כדי לקבל את הפסל המוגמר. בשלב זה אפשר להטביע בחימר אלמנטים קישוטיים שונים, לצבוע אותו וגם לחרוט עליו.

היכן ניתן לשלב את פסלי הקרמיקה

את פסלי הקרמיקה ניתן לשלב בכל מקום. בין אם מדובר בפסלי קרמיקה אותם הכינו אמנים, המתמחים בכך, ובין אם אלה פסלים המיוצרים באופן עצמאי על ידי חובבנים, מדובר ביצירות מיוחדות במינן המתאימות לכל חלל ולכל חדר. ניתן ליצור פסלים גדולים מאד וגם פסלים קטנים. ניתן ליצור פסלים המתאימים לגינה או לחצר או פסלים לבית. כך או כך, האפשרויות רבות מאד והתאמתן תלויה בעיקר בסביבה שבה מעוניינים לשלבן. גם האווירה שיוצרים הפסלים חשובה מאד. פסל דרמטי יתאים לחלל מודרני מאד, פסל מעוגל ורך יתאים לחדר או חלל חמים יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא פיסול

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162245 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoפיסול12/06/145737 צפיות
רבים מבין הפועלים בשוק ההון יודעים שקיימת השפעה ישירה בין סביבת המסחר ובין מצב רוחו ומצבו הנפשי של הסוחר או מנהל התיקים לבין ביצוע העולות בשטח ואיכות ביצוע פעולות של מסחר כמו קניה ומכירה בזמן אמת או זמן תגובה מספיק טוב שיסייע להנפיק עבור מנוהל התיק רווחים ועבור בית ההשקעות גיוס לקוחות נוספים וצבירת מוניטין

מאת: צילה קלסנרפיסול13/02/148644 צפיות
כיצד מצליחה אנדרטה עשויה מאבנים להעביר רגשי אהבה וגעגוע לסביבה? זו שאלה שרבים דנים בה, בעת שהם עומדים נפעמים מול עיצוב ייחודי ומרהיב של אנדרטה עשויה כולה מסלעים ומתכת. האנדרטאות המוצבות היום בבתי קברות רבים בישראל, הן הוכחה שבאמצעות יצירתיות וכישרון אפשר להעביר רגשות גם באמצעות סלעים ומתכת.

מאת: גיל שושיפיסול04/12/138344 צפיות
כפי שוודאי הבנתם כבר. במדינת ישראל של 2012 הדרך הכי טובה לישון בשקט כשמדובר על ביטוחי בריאות הוא באמצעות

מאת: גיל שושיפיסול03/12/138399 צפיות
ביטוח תאונות אישות הוא מוצר שאמור לספק לכם הגנה מיטבית בסיטואציות שונות כאלו שעשויות לקרות לכם במהלך

מאת: אהודפיסול02/12/138549 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: גיל שושיפיסול30/11/138473 צפיות
חברת שטראוס מים נולדה לאחר שקונצרן שטראוס החליט על רכישת מפעל תמי 4 מידי קיבוץ הלה, השילוב בין הידע הגדול

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica