חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיסורה אנאלית כתוצאה מעצירות פונקציונלית אצל ילדים

מאת: אירה פינסקרבריאות ילדים10/09/20121932 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עצירות היא תופעה שכיחה אצל ילדים. לעתים קרובות מדובר בתופעה פונקציונלית או פסיכולוגית, כלומר העצירות לא נגרמת כתוצאה ממחלה אלא כתוצאה מכך שהילד נמנע ממתן צואה. התנהגות זאת אופיינית למספר מצבים, אחד מהם הוא תהליך הגמילה מטיטולים או כניסה למסגרת חדשה. צואה קשה פוגעת בעור העדין שמסביב לפי הטבעת, וכך מופיעה פיסורה אנאלית, כלומר חתך מקומי, אשר כואב ומדמם בזמן היציאה.

 

הורים שמבחינים בתסמינים שעשויים להעיד על פיסורה, חייבים לגשת לרופא ולא לאבחן את הילד לבד. כאב ודימום בזמן היציאה עשוי להיות סימן של מחלות אחרות. מומלץ לגשת לכירורג ילדים על מנת לקבל את האבחון המדויק ולקבוע את שיטת הטיפול המתאימה. אם מדובר בפיסורה כתוצאה מעצירות, יש לפעול בשיתוף פעולה עם הילד.

 

הדרך הטובה ביותר לטיפול בפיסורה אצל ילדים היא מציאת פתרון  לתופעת העצירות. לצורך כך ניתן להשתמש בתכשירים שונים. שמן פרפין כתוסף תזונה נמצא כיעיל מאוד; השמן אינו נספג בגוף ויוצא ממנו בשלמות, לכן אין צורך במרשם רופא. תכשירים אחרים שמבוססים על פוליאתילן גליקול, כגון פגלקס או נורמלקס סופחים נוזלים וגורמים לריכוך הצואה. גם לתכשירים אלה אין תופעות לוואי, ומחקרים מראים כי שימוש בתכשיר באופן קבוע במשך מספר חודשים מרפה את הפיסורה לחלוטין. גם תכשירים אלה אינם מחייבים בדרך כלל מרשם רופא. העקרון המנחה בכל השיטות השמרניות הוא לרכך את הצואה ולשמור על מצב כזה למשך תקופה של חודש לפחות, על מנת לתת לגוף זמן לרפא את עצמו.

 

במידה והטיפולים השמרניים בפיסורה לא הועילו, ניתן להשתמש משחה הגורמת לתעוקת לב. מבוגרים נוטלים את אותה התרופה דרך הפה. משחת הנפדיפין פועלת להרפיה זמנית של שרירי פי הטבעת. ניתוח הוא שיטת טיפול שאינה מקובלת אצל ילדים. גם כאשר מדובר במבוגרים, ההתערבות הכירורגית היא המפלט האחרון, שכן יש לה תופעות לוואי וסיכונים, וכמו כן אין שום דרך למנוע את הופעת הפיסורה מחדש לאחר הניתוח.

 

לסיכום, פיסורה אצל ילדים נגרמת במרבית המקרים על ידי צואה קשה אשר פוגעת בעור העדין שמסביב לפי הטבעת. הדרך הנכונה לטיפול בפיסורה אצל ילדים היא טיפול בעצירות.

 

 



תגיות המאמר: פיסורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131179 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131110 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131191 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131247 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131219 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191557 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181054 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161778 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161721 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161739 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161739 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161920 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica