חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופציות דולר – האם כדאי להשקיע?

מאת: אילנה בר-לבמט"ח11/09/20121524 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השקעה בשוק ההון יכול להניב רווחים של סכומים גבוהים בעיקר דרך מסחר של אופציות דולר. השקעה באופציות דולר מתאימה גם לאנשים שאינם בעלי ידע או ניסיון בתחום ההשקעות בבורסה ומאפשרת להם להגיע לרווחים שיעלו את ההכנסה החודשית באופן משמעותי דרך השקעות בתחומים שונים כמו נפט, מסחר בפורקס, זהב ואף מדדים מסוימים.


אופציות דולר-  אופציה CALL
על כל אדם המחליט להשקיע באופציות דולר לחזות האם שערו של הדולר ירד או יעלה בתאריך מסוים וכך מתרחש המסחר בו חלק מהמשקיעים מפסידים וחלקם מגיעים לרווחים. בפני אנשים המעוניינים לסחור באמצעות אופציות דולר עומדות שתי אפשרויות כאשר אחת מהן היא אופציה CALL. אופציה זו פותחת בפני המשקיעים את האפשרות לרכוש מטבע מסוג מסוים בערך שמציע האופציה קובע. חשוב לדעת כי חתימה על האופציה מהווה חוזה המחייב את המשקיע לרכוש את אותה אופציה. כאשר ערך שער הדולר עולה מאותו רגע שבו רכש המשקיע את האופציה, אז הוא יגיע לרווחים. כאשר ערך שער הדולר יורד ומהווה ערך נמוך יותר ממה שהמשקיע התחייב, רכישת האופציה מיותרת ואותו משקיע ייאלץ לספוג את הפסד הסכום שהושקע ברכישתה.


אופציות הדולר – אופציה PUT
כאמור, בפני כל משקיע עומדות שתי אפשרויות להשקעה באופציות דולר כאשר השנייה היא אופציה PUT. אופציות דולר מסוג PUT  מיועדות עבור על המשקיעים אשר מעוניינים לבצע מכירה של מטבע הדולר בהתאם לערך עליו הם מחליטים. בטרם מגיע מועד פקיעת האופציה, ירידה בערך המטבע משמעותה תנובה של רווחים ומימוש האופציה על ידי המשקיע. עלייה בערך שער הדולר, תהפוך את העסקה ללא משתלמת עבור המשקיע כיוון שבפועל משמעות הדבר היא שהרווחים שיקבל יהיו נמוכים יותר מהערך האמיתי, הגבוה יותר של מטבע הדולר.


עלייה וירידה בערך המטבע
רבים מאתנו שומעים על עליות וירידות שערי המטבעות הזרים אך רובנו בדרך כלל לא בטוחים  בנוגע לסיבות והגורמים לשינויים. ניסיון לחזות מראש את גובה ערך המטבע היא פעולה שצריכה להתבצע רק על יד אנשים בעלי ניסיון וידע בתחום של אופציות דולר שמבינים את הסיבות לעליות וירידות בשערים. עלייה בערך הדולר יכולה לנבוע מביקוש עולה של דולרים במדינת ישראל, חוסר יציבות של הכלכלה בישראל בעקבות המצב הביטחוני ועוד. ירידה בערך הדולר לרוב נובעת משינויים המתרחשים בגובה הריבית בארץ, דולרים המגיעים מחו"ל לישראל וכמו כן ירידה בריבית בארה"ב.


אופציות דולר – יתרונות מול חסרונות
החיסרון הבולט במסחר של אופציות דולר בא לידי ביטוי בעובדה כי הסיכויים להצלחה זהים לסיכויי הכישלון. מי שמחליט לקחת חלק במסחר של אופציות דולר חייב להבין כי ישנם חסרונות ויתרונות לתהליך על מנת שיוכל להניב רווחים כמה שיותר גבוהים באמצעות השקעה חכמה. השקעה באופציות דולר יכולה להניח רווחים מאוד גבוהים בזמן יחסית קצר אך באותה מידה גם להביא להפסדים גבוהים. היתרון הבולט ביותר של מסחר באופציות דולר הוא כי מדובר בהליך השקעה שנחשב לבטוח יותר במיוחד ביחס למשל במסחר במניות שבו המשקיעים זקוקים למידע פנימי בנוגע למתרחש ומשתנה בחברות גדולות ובתאגידים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה בר-לב

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152456 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151898 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151976 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141953 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141853 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica