חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה בינה עסקית?

תחום בינה עסקית (BI) עוסק בבניית מערכות העוזרות לארגון ללמוד ולהבין את הנושאים העסקיים שבהם הוא פועל ואת דפוסי העבודה שלו באותם תחומים.

בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות

מערכות ה BI מאפשרות זמינות ונגישות למידע הקיים בארגון וממקורות חיצוניים לו , מאפשר להציג אותם באופן היעיל והנוח ביותר.

זהו מערך של כלים ומנועים המאפשרים למקבל ההחלטה לאגד את המידע הדרוש לו על מנת להתמודד עם מצבים משתנים ותהליכי ניהול הדורשים תגובות והחלטות נכונות ומהירות לשוק דינאמי.

מערכות בינה עסקית מפיקות מידע משמעותי מבחינה עסקית מתוך מכלול הנתונים בארגון.

באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות. ה-BI מספקת מידע היסטורי, מידע עכשווי ותחזיות בנוגע לפעילות העסקית.

הצורך ב-BI נגרם מהגידול או ה"שיטפון" בנתונים, אשר מקשה על הבנת הנתונים בדרך חלופית ידנית, ללא כלים לאישוש והבטחת אמינות של המסקנות.


תהליך העבודה
תהליך עבודה אופייני בבינה עסקית כולל את השלבים הבאים:

הגדרה וזיהוי של המידע לשימוש במסגרת התהליך - בשלב זה ממופים ומזוהים הנתונים שיהוו קלט לדיווח ולניתוח ומקורותיהם. המקורות עשויים להיות מקורות פנימיים מובְנים (למשל: בסיסי נתונים), מקורות פנימיים לא מובְנים, כגון: הודעות דואר אלקטרוני ומקורות חיצוניים, למשל: דפי אינטרנט, דפי ויקי ובלוגים.

ניתוח הנתונים - עיבודים המנסים לזהות בנתונים דפוסים משמעותיים מבחינה עסקית

הגדרת תפוצת הדיווח בשני מישורים: מי הם בעלי התפקידים הצריכים לקבל את הדיווח? לאיזה תצוגה, הדפסה או מדיה מגנטי ישלח הדו"ח לכל מקבל

דיווח - בשלב זה מדווחות תוצאות הניתוחים שבוצעו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים זוארץ - DataMind

מאת: חיים זוארץ - DataMindמחקרי שוק20/09/128707 צפיות
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת. יחד עם יתרונות אלו, יישום מערכות בינה עסקית חייב להיות מתוכנן בקפידה אחרת לא יעמוד בציפיות.

מאת: חיים זוארץ - DataMindאינטרנט - כללי19/09/12975 צפיות
הענן הינו יכולת מחשובית הניתנת כשרות חיצוני ללקוחות עלגבי האינטרנט. הענן מאפשר קבלת שרותי מיחשוב שונים (כגון: אימייל ארגוני) החל מארגונים של קטנים של אדם יחיד ועד ארגוני ענק ללא צורך בהשקעה בתשתיות מחשוב ובאנשי מקצוע בתחום.

מאת: חיים זוארץ - DataMindעסקים - כללי19/09/121055 צפיות
השימוש במפות דיגיטליות נכנס כמעט לכל תחום בחיינו, המפה הינה האמצעי היעיל ביותר לתצוגה של נתונים בצורה יעילה וקלה להבנה

מאת: חיים זוארץ - DataMindשיווק ואסטרטגיה19/09/121082 צפיות
השימוש ברשתות החברתיות גדל בשנים האחרונות והופך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו רואים מגמה בה חברות רבות מפנות תקציבי פרסום רבים ממדיות כגון טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות וכו' לכיוון האינטרנט ורשתות חברתיות. עקב כך הצורך לנתח פעילות רשתות חברתיות הפך למצרך חיוני.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162019 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161913 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/161645 צפיות
אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143391 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142678 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144381 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138347 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica