חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע פרוייקטי בינה עסקית (BI) נכשלים וטיפים ליישום

מאת: חיים זוארץ - DataMindמחקרי שוק20/09/20128709 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות כמות המידע והתחרות הקיימת מצריכים ארגונים רבים לנתח מצב קיים ולהגיב לשינויים בזמן קצר מאוד.

החשיבות למערכת אחת המאפשרת ניתוח כל היביטי הארגון ממקום אחד ובזמן אמת ולוקחת בחשבון לוגיקות עסקיות מורכבות ומאפשרת בניית תחזיות, ניתוח מצב קיים, מתחרים, פוטנציאל שוק ועוד הולכת וגדלה.

הפתרון - מערכות בינה/תובנה עסקית (BI)

הטמעת מערכת בינה עסקית אינה תהליך פשוט. ארגונים משקיעים משאבים רבים להטמעת מערכת BI אחת כלל ארגונית ולעיתים השימוש, בסוף התהליך, מינימלי.

אחת ההנחות השגויות ב-BI היא: אם נבנה את זה (את המערכת) אז הם (המשתמשים) יבואו.

להלן מס' סיבות לכשלון פרוייקטי בינה עסקית ואיך ניתן להמנע מיכך?

  • כניסה לפרוייקט BI, שבמהותו עסקי, ללא תמיכת הנהלה. BI מחלקתי ככל שיהיה עדיין מוטמע במטרה לענות על צורך עסקי ולא טכנולוגי כמו כן חשובה ראיה רחבה של כל הארגון עלמנת לבנות המערכת בצורה נכונה שתאפשר התרחבות בעתיד למחלקות נוספות.
  • התמקדות ברשימת יכולות של כלי BI השונים ולא בצורך של הארגון. לפני כל פרוייקט BI, לפני כתיבת שורת קוד אחת חייבים להבין מה מניע את התהליך כולו, מהו הצורך הארגוני/הבעיה שלשמה "התכנסנו". לאחר שנבין זאת נוכל לבנות תוכנית עבודה מסודת ומותאמת לצרכי הארגון ומשם להתקדם.
  • איכות נתונים. הכלל: "Garbage In=Garbage Out". נתונים שגויים מובילים להחלטות שגויות. חובה לטפל בנתונים שגויים לפי עלייה לאויר אחרת משתמשים ינטשו את המערכת באופן מיידי.
  • מתרכזים בעלות רישוי ולא בעלות הכוללת ועלכן חורגים מהתקציב בצורה משמעותית ולפעמים בוחרים טכנולוגיות עם עלות רישוי זולה או חינמית אבל לא לוקחים בחשבון עלויות כלליות נוספות. העלות האמיתית של פרוייקט BI, בנוסף לרישוי, מכילה מרכיבים כמו Professional Services, תשתיות מיחשוב, תחזוקה שוטפת וגמישות לשינויים שמאפשרת המערכת.
  • אי יכולת לצפות ולטפל בשינויים - רוב מערכות ה-BI ישתנו באופן מהותי בתוך שנה/שנתיים מההקמה. חשוב להבין שמערכות BI משקפות מצב אמיתי של הארגון ומתבססות על נתונים עכשווים והסטוריים. מאחר והסביבה משתנה, המשתמשים עובדים עם המערכת, לומדים להכירה ומעלים דרישות חדשות שישקפו את המציאות החדשה, ישנה חשיבות רבה לתכן ולהקצות את המשאבים המתאימים (תקציבית ותפעולית) עלמנת לתת מענה מהיר למשתמשים, אחרת המערכת תהפוך מיושנת מאחר ולא תשקף את מצבו אמיתי של הארגון ובכך לא תענה לצרכים החדשים.
  • אי רצון/תמיכה ברעיון של"אמת ארגונית אחת" מביא למצב של ריבוי מערכות ואי אמון במערכת ה-BI שאמורה להיות ה"אמת הארגונית האחת". הנושא חייב להיות מבורך ומגובה עלידי הארגון מהמנכ"ל ומטה.
  • BI סטנדרטי. אין דבר כזה. אפילו אם שני ארגונים מיישמים את אותו מודל ה-BI, לכל ארגון יש מידע שונה, צרכים שונים, תובנות עסקיות שונות וכו'. BI מותאם ונתפר לצרכי הארגון אותו הוא משרת וזו גם החוזקה של מערכת BI - לתת מענה בצורה האמינה והמדוייקת ביותר בארגון הוא מוטמע.
  • דשבורדים יפים יפתרו הבעיה. דשבורדים, יפים ככל שיהיו, דורשים זמן רב לתכנון כמו כל היבט אחר במערכת עלמנת שיציגו את הנתונים הנכונים עבור צרכי הארגון.
  • ביצועים - מערכות BI חייבות להיות מהירות ולתת מענה לשאילתות בזמן קצר ככל הניתן. רצוי בזמן אמת. משתמשים היום משווים הכל לגוגל, אם מחכים לתשובה יותר ממס' שניות לכל היותר יזנחו את המערכת.
  • והכי חשוב, לעבוד בשיתוף פעולה ושקיפות מלאה בין כל המעורבים בפרוייקט לכל אורך התהליך ולא רק בסופו

בהצלחה !

אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים זוארץ - DataMind

מאת: חיים זוארץ - DataMindאינטרנט - כללי19/09/12977 צפיות
הענן הינו יכולת מחשובית הניתנת כשרות חיצוני ללקוחות עלגבי האינטרנט. הענן מאפשר קבלת שרותי מיחשוב שונים (כגון: אימייל ארגוני) החל מארגונים של קטנים של אדם יחיד ועד ארגוני ענק ללא צורך בהשקעה בתשתיות מחשוב ובאנשי מקצוע בתחום.

מאת: חיים זוארץ - DataMindעסקים - כללי19/09/121055 צפיות
השימוש במפות דיגיטליות נכנס כמעט לכל תחום בחיינו, המפה הינה האמצעי היעיל ביותר לתצוגה של נתונים בצורה יעילה וקלה להבנה

מאת: חיים זוארץ - DataMindטכנולוגיות חדשות19/09/121133 צפיות
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות מערכות ה BI מאפשרות זמינות ונגישות למידע הקיים בארגון וממקורות חיצוניים לו , מאפשר להציג אותם באופן היעיל והנוח ביותר. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות.

מאת: חיים זוארץ - DataMindשיווק ואסטרטגיה19/09/121084 צפיות
השימוש ברשתות החברתיות גדל בשנים האחרונות והופך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו רואים מגמה בה חברות רבות מפנות תקציבי פרסום רבים ממדיות כגון טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות וכו' לכיוון האינטרנט ורשתות חברתיות. עקב כך הצורך לנתח פעילות רשתות חברתיות הפך למצרך חיוני.

מאמרים נוספים בנושא מחקרי שוק

מאת: יוסי רייכמןמחקרי שוק12/01/152474 צפיות
ויוטה פריוס היברידית נשענת על הפלטפורמה הידועה והאיכותית של דגם הפריוס הקלאסי אך לדגם זה נוספו 15.5 ס"מ לאורך, 3 ס"מ לרוחב וגם לגובה המכונית נוספו 8.5 ס"מ. למעשה, העיצוב של הפריוס ההיברידית דומה לעיצוב הפריוס הרגילה ורק במבט שני ניתן לראות כי מימדי הרכב גדלו וכמובן. תא הנוסעים לעומת זאת שונה בגלל הקונסולה השוכנת בין המושבים הקדמיים ולרשות הנהג והנוסעים אבזור עשיר ומפנק.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק20/06/131766 צפיות
בראש ובראשונה אתה חייב לסמוך על אנשים במקרה שלנו לקוחות שלא רק שיתנו לך משוב אלא שגם המשוב שלהם יהיה אמתי. בהרבה מאוד מקרים שאנשים מרוצים הם לא מרגישים צורך להתקשר לחברה להודיע לה על כך. בזמן שאחרים יקטרו על חסרונות ותקלות בשרות או במוצר ומקללים את החברה בלי להודיע או לתת לה משוב על כך שיש איזו בעיה שהיא יכולה להתמודד ולפתור אותה. יעוץ ניהולי נכון יכול לעזור לך למצוא פתרון ולהחזיר אותך לדרך המלך.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק15/06/131768 צפיות
בוער בך להתחיל עסק חדש!!!, יש לך את החזון ואת הרעיונות ואתה מרגיש שהגיע הזמן לממש אותו ? ברכותינו אבל לפני שאתה רץ חושב רגע האם יש לך את מה שצריך כדי להצליח בעסק ? האם באמת חשבת על השוק שלך, על המתחרים שלך, על החוזקות שלך או על החולשות שלך, כמה השוק שלך רווי וכמה בשורה האחרונה אתה יכול להרוויח ולאיזה תקופה, אם אחד מהמרכיבים האלה חסר בחזון שלך אתה חייב בדיקת כדאיות להקמת העסק שלך וכך לראות אם שווה לך בכלל להתחיל להתעסק...ובכן בעסק הייעודי שלך.

מאת: gilon mמחקרי שוק21/04/128219 צפיות
כיום בעידן המודרני מוצרים רבים בתעשייה ובכלל בחיי היום כפי שניתן לראות אם רק נסתכל סביב עשויים מברזל ונירוסטה. למי שלא אומר כלום המושג נירוסטה נסביר בקצרה שזהו ברזל שעבר עיבוד או תוספת של חומרים שונים כגון כרום אשר מקנים לו תכונות מסוימות משופרות בחלקן אם תרצו.

מאת: עידן קידום אתריםמחקרי שוק15/12/118644 צפיות
ביקור בבית דפוס יכול להיות מועיל מאוד עבור אנשים שרוצים לתת לעסק שלהם קפיצה עסקית. כאשר אנחנו מגיעים לבית דפוס באפשרותינו לבחור מוצרים שונים אותם אנחנו מדפיסים לצרכים שונים של העסק שלנו. בחירה של מוצרים להדפסה בבית דפוס בנוייה כמו פירמידה. בהתחלה אנחנו בוחרים בבית דפוס מוצרים שהם בסיסיים ולאט לאט אנחנו עולים במדרגות של הפירמידה ומגיעים לשלב בו אנחנו רוכשים מבית דפוס מוצרים שהם מוצרים של מותרות.

מאת: יאיר השחר חניוניםמחקרי שוק13/08/118758 צפיות
תל אביב. מצד אחד מדובר בבירת העסקים והבידור בישראל, עיר ללא הפסקה שחיה מסביב לשעון. מצד שני, מדובר גם בעיר שמקומות החניה בה היצע מקומות החנייה בה מוגבל – דבר ההופך כל מקום פנוי לנכס שערכו לא יסולא בפז.

מאת: רוני ליפשיץמחקרי שוק15/10/108694 צפיות
יצרני אלקטרוניקה והייטק יכולים לאסוף מגוגל מידע רב המסייע להם להעריך בזמן אמת מגמות ושינויי מחירים בשוק הרכיבים האלקטרוניים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica