חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבנה תעשיה – מאפייניו השונים

הם בולטים מאד וקשה לפספסם. מבני התעשיה, שממוקמים בדרך כלל באזורי תעשיה לצד מבנים נוספים, משמשים לצורך ייצור מוצרי תעשיה שונים (וכפי שמרמז שמם) והם נבדלים ממבנים אחרים, הן במראה הייחודי שלהם, הן בחומרים שמהם הם עשויים והן בחלוקה הפנימית שלהם, בתוך המבנה עצמו. כל מבנה תעשיה, ולא משנה לאיזו תעשיה הוא מיועד, חשוב שיותאם באופן הנכון ביותר לצרכי התעשיה שבמקום, על מנת שיספק את הפתרון המושלם ויאפשר ליהנות מיתרונותיו. מהו מבנה תעשיה ובמה הוא נבדל ממבנים מסוג אחר? על כך, במאמר הבא.

מהו מבנה תעשיה

מבנה תעשיה, שבולט מאד במראהו, מיועד לצרכי התעשיה, המיוצרת בו, ולכן גם מעוצב ומתוכנן על מנת להציע את הסביבה המתאימה והנוחה ביותר לשם כך. מבנה תעשיה יהיה, בדרך כלל, מבודד משכונות מגורים שונות או מאזורים ציבוריים והוא יוקם באזור תעשיה, לצד מבני תעשיה נוספים. קיימים סוגים שונים של מבני תעשיה אפשר למצוא כיום מבנה תעשיה, המיועד למוצרי מזון, ומכיל מכונות שונות המייצרות את המזון ולכן גם מותאם בגודלו ובעיצובו למכונות ייצור אלו. אחת הנקודות החשובות של מבנה תעשיה זה היא לאפשר סביבה נכונה ומתאימה, בכל הקשור לאקלים הנדרש במקום. מכיוון שמדובר במזון, על מבנה תעשייה זה להציע את הטמפרטורות האידיאליות ואת האוורור המתאים כדי לשמור על טריותו של המזון המיוצר בו.

סוג אחר של מבנה תעשיה הוא זה המיועד לתעשית הביגוד, והוא מהווה כמעין מתפרה ענקית, בדרך כלל. גם בו יש לא מעט מכונות ועליו להיות נוח ומתאים לנוכחותם של העובדים במקום. על מבנה תעשיה זה להציע גם תאורה מתאימה, שכן מרבית התפירה מתבצעת במקום עצמו ובנוסף, גם לאפשר נוחות מרבית ואפשרות לעבור ממקום למקום בקלות. הסוג השלישי הוא זה המתאים לתעשית התרופות. מבנה תעשייה המיועד לייצור תרופות חשוב שיציע סטריליות ברמה גבוהה במיוחד, אקלים מתאים וגם מערכות ניקוז משוכללות, הכוללות רמת אטימות גבוהה מאד. מדובר במבנה הדורש התייחסות מרבית לתחום שאליו הוא מיועד, ובעיקר בשל מידת רגישותו וחשיבותו.

מאפייניו המרכזיים של מבנה תעשיה

ניתן למצוא, כאמור, סוגים שונים של מבני תעשיה, אולם, ישנם כמה מאפיינים, המשותפים לכולם. הנה הבולטים שבהם:

· מבנה תעשיה כולל, במסגרתו, מערכת אוורר משוכללת ומערכת של בקרת אקלים בשל סוגי תעשיה שונים המצריכים התייחסות לכך וקבלת פתרונות אידיאליים לצורך תהליך הייצור.

· מבנה תעשיה יהיה, בדרך כלל, גדול ומרווח מאד על מנת להתאימו למכונות הייצור שבו, שפעמים רבות גדולות ומאסיביות מאד.

· בתוך מבנה תעשיה תוצע רמת סטריליות וניקיון גבוהה במיוחד ובעיקר בכל הקשור למכונות הייצור עצמן או למכשירי הייצור. זאת, כמובן, על מנת לבצע את תהליך הייצור באופן הטוב ביותר ומבלי לפגוע במוצר עצמו.

· מבנה תעשיה יהיה מואר מאד, ובעיקר יהיה מואר באור טבעי המגיע ישירות מהשמש. פעמים רבות מתבצע הייצור עצמו על ידי העובדים במקום ולכן נדרש אור רב. השילוב, בשעות היום, בין האור הטבעי לאור המלאכותי מאפשר להגיע לתאורה ברמה גבוהה, הנדרשת לתהליך הייצור.

· לכל מבנה תעשיה יהיו, בדרך כלל, שטחי אחסון גדולים ואזור אריזה מיוחד. בצמוד להם תהיה גם חנייה מתאימה למשאיות גדולות, לצורך העמסת הסחורה או הציוד באופן הנוח ביותר.

· בכל מבנה תעשיה תהיה מערכת ניקוז ומערכת לאגירת פסולת, על מנת להיפטר מהפסולת שאיננה הכרחית בדרך הטובה ביותר, המאפשרת לשמור על ניקיון וסטריליות ברמה גבוהה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132116 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131844 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/136999 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138250 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222784 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223091 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211324 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211744 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica