חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמש האסטרטגיות שניתן לנצל להצלחת עסקים קטנים ובינוניים (SMB )

מאת: מורן נסירERP17/10/20091339 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סימני המיתון והתנהלות המשק מסביב מביאים ארגונים רבים לבדוק כיצד ניתן לעשות יותר עם הרבה פחות ?

נושא שכיח עימו מתמודדים היום עסקים קטנים ובינוניים (SMB ) הינו כיצד לגרום להגדלת ההכנסות והצמיחה העסקית ללא הגדלת מצבת העובדים בצורה משמעותית.

בעוד שחברות גדולות יכולות להרשות לעצמן להתחרות עם משאבים פיננסיים גדולים יותר, ולעיתים קרובות יכולות להשקיע משאבים רבים יותר הכוללים עובדים, ציוד, קבלני משנה וספקים ליוזמות חדשות,  עסקים קטנים ובינוניים (SMB ) אינם יכולים להרשות לעצמם יתרון תחרותי זה, ופעמים רבות מרגישים בחסרון ברור.

מרבית המיזמים וחברות סטרט-אפ מחפשים לגדול בתוך מסגרת האמצעים העומדים לרשותם. שמירה על גבולות התקציב מהווה מתכון המאפשר להימנע מפיתוי של מינוף באמצעות מימון המהווה סיכון של איבוד שליטה על עסקיהם.

אף על פי כן, על מנת להצליח להישאר עצמאי ולגדול באופן אורגני, ארגונים חייבים למסד מודל עסקי רזה לתעשייה בה הם פועלים, על מנת למקסם הפקת תועלות והקטנת הוצאות תקורה .

מובן, שהדחף להתחיל / להקים עסק הינו בצורה אופיינית ממוקד במציאת פתרון מוגדר, (משולב מוצרים ושירותים), אשר ממלא את החסר ועונה לצורך העולה מכיוון שוק המטרה.

בנוסף ל"רעיון גדול", הארגון חייב להיות בעל חזון מעבר למוצרים והשירותים שהוא מביא, כל הפרטים המקיפים סביב כמו: נושא התכנון, עיצוב,ייצור ושיווק המוצר / השירות לשוק.

בעלי עסקים צריכים לשאול את עצמם שאלות כמו:
כיצד אוכל לפתח ולהפיק את המוצרים שלי מהר יותר תוך שמירה על סטנדרטים ואיכות?

מהם תחומי ההתמחות העסקית שיאפשרו לי להפעיל את העסק ביעילות המירבית האפשרית?

מהו כמות / אחוז העובדים שלי, התורמים ישירות לפיתוח המוצר, הייצור, שירותי ההפצה, או פעילויות אחרות בעלות ערך מוסף?

כיצד אוכל למזער את הפעילויות חסרות הערך המוסף?

מהי הנוסחה אשר תאפשר לי למדוד את ביצועי העסק שלי?

כיצד אוכל להעלות את שיעור החשיפה של המוצרים שלי?

האם אני מודע למחירי העלות והרווח הקשורים לכל אחד מהמוצרים שלי?

כיום, ארגונים יכולים להיות בעלי רעיונות מבריקים למוצרים חדשים. אולם, אם לוקח זמן רב מדי להביא אותם לשווקים, והם כרוכים בתהליכים הדורשים הוצאות גבוהות ועלויות המקשות תמיכה ברווחיות, סביר מאוד שהם לא ישרדו.

בתחילת המיזם / הפרויקט, ממוקמת שימת לב קטנה בדרך כלל לתשתיות ונהלים עסקיים פנימיים מאחר  ובתחילה נדרשת  כמות קטנה של עובדים וקיים מספר מוגבל של לקוחות לשרת. 

במצב זה, בעלי עסקים רבים מרגישים שיותר קל לתת לעובדים להתמודד עם  תהליכים לקויים וטיפול בחריגים, כאשר הם מופיעים, מאשר להקדיש זמן לסדר הפעולות הקשורות למטלה מסוימת מתחילתה ועד השלמתה. לדוגמא, תכנון לוח זמנים וניתוח דפוסי התנהגות צרכנים .

ברגע שעולה בעיה חדשה,  עובדים נוספים מגויסים על מנת לטפל במספר הגדל של החריגים. 

האפקט השלילי של תהליכים ידניים אלה, וההסתמכות על הוספת צוות במטרה לטפל באותם חריגים ונושאים עסקיים אחרים, יוצר מצב של העדר יכולת ואמצעים למקסם ולשמר רווחיות, כדאיות ותועלת.

בזה אחר זה, חוסר רווחיות יכולה להגביל באופן משמעותי את יכולת הארגון לבצע השקעות אסטרטגיות שאפשרו שימור חדשנות המוצר או שמירת היתרון בשירות הלקוחות.

שורש הבעיה הראשי הגורם לארגון למעוד, להתנודד ולהיות לא יציב, מתרחש כתוצאה מחוסר נהלים פורמאליים התומכים במשמעת עסקית ויעילות העובדים. נקיטת גישה של פעולות מניעה, לשיפור התהליכים הפנימיים, לא רק שתסייע בשיפור היכולת שלך לגדול ולצמוח כארגון, אלא תעזור לך גם לתחזק ולכלכל את הרמה הנוכחית של העסק.

מחקרים מראים כי בקרב כל תעשיות ה SMB, 27% מהמוצרים החדשים המושקים נכשלים בעמידה בציפיות העסקיות המקוריות. כאשר מעל שליש הינם יצרנים קטנים (פחות מ 500 עובדים) וקרוב לרבע של עסקים בינוניים חסרים את התהליך הפורמאלי על מנת להביא מוצרים / שירותים חדשים לשוק.
לעיתים קרובות, רבות מחברות אלה נוהגות על פי תהליכים בלתי פורמאליים המשתנים בכל אחד מהפרויקטים.
דבר זה מצביע על היעדר תהליכים מוגדרים, ואלה, לא זאת בלבד שמעקבים ארגונים ולעיתים גורמים לנסיגה בצמיחה, אלא גם יכולים לתרום לכישלון אפשרי של החברה.
 

התנהלות בתהליכים משתנים מפרויקט לפרויקט, או מאדם לאדם יכולים להצביע על מבנה עסקי אינטנסיבי בעל כמות כוח אדם מוגברת ועבודה ידנית.

ארגונים יכולים למקם ולמקד עצמם עם תחזית של צמיחה עסקית והצלחה, ללא הישענות והסתמכות של כמות גדולה יותר של כוח אדם, על ידי שקילת מספר קווים מנחים בתכנון האסטרטגי.

1. חזון

הבנת הפתרון באופן ברור, הצורך אותו הינך מעוניין לספק, קהל המטרה אותו אתה משרת, המודל העסקי הפנימי ועקרונות מנחים.

2. תהליך

אימוץ  ייצור רזה ושישה עקרונות המנסים למנוע בזבוז לרוחב כל האספקטים של הארגון והתהליכים והתמקדות ביצור ומשלוח מוצרים הקשורים ישירות להזמנות לקוחות.

3. מדידה

זיהוי ויישום מדדים עסקיים ומפתחות של מדדי ביצוע (KPI's) פעולה זאת תשמור במסלול כל אחד מההיבטים העסקיים המפגיש או חורג מהמטרות הבסיסיות.

4. מיכון

שימוש בטכנולוגיות ממוחשבות היכולות להאיץ תהליכים מיוחדים כמו תכנון ועיצוב, ייצור, בקרת איכות, תנועות מוצר, ניהול מלאי, מימוש הזמנות והנהלת חשבונות.

5. טכנולוגית

שילוב ואינטגרציה שיטתית המאפשר זרימת מידע אפקטיבי ושיתוף המידע בין היחידות והפונקציות מידע הפועלות בארגון תוך ניהול העבודה בין תחומי התפקוד הפנימיים והחיצוניים שלו. זאת ועוד, כאשר כל היבט אסטרטגי, הופך להיות עניין של להביא לפשטות למה שבצורה אופיינית הופך להיות מורכב ומסובך כאשר הארגון צומח.

סיבוך ומורכבות הינם תוצאה של היעדר מיקוד וחוסר משמעת להישאר בגבולות האסטרטגיים המוגדרים.
אין הכוונה שהאסטרטגיה אינה צריכה להתכוונן ולהישאר מקובעת, למעשה חשוב מאוד לעשות התאמות, אולם כאלה המגבירות את האסטרטגיה הבסיסית ואינן באות כאסטרטגיה שונה לחלוטין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורן נסיר - מנכ"ל חברת More Choices Ltd

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן נסיר

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091609 צפיות
בני אדם הינם היצורים היחידים על פני כדור הארץ שיכולים לעשות אותה שגיאה פעמיים. ואכן, הם גם עושים זאת. אותם אלה שהתנסו ביישום מערכת לניהול משאבי הארגון ( ERP) יודעים לספר עד כמה הנושא מורכב, קשה, איטי והתהליך כרוך בהוצאות גבוהות. בעוד חברות רבות מודעות לעובדות אלה, הם עדיין ממשיכות במאמצים ונכשלות. אחרים המודעים למורכבויות אפילו אינם מנסים זאת. אז מי בעצם עושה את ההחלטה הנכונה? אף אחד! ושוב נשאלת השאלה: מה ארגונים בעצם צריכים לעשות?

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091216 צפיות
לאחרונה נתקלתי במאמר מצוין שנכתב בעיתון בריטי, בעקבות מציאת מסמכים רבים של המאפיה האיטלקית, במהלכו, פורטו " 10 הדיברות של המאפיה". המאמר פירט כיצד ניתן לנהל את "העסק" ולהריץ עסק מצליח. נשמע לגיטימי לגמרי. ואז בצורה הומוריסטית ובאופן משעשע ביותר עלתה השאלה..... והועבר המסר הבא: "היכן שיש כללי עסק, בוודאי, צריכה להיות מערכת מחשוב ארגונית??". מצאתי לנכון לשתף אתכם, בטוחה שלא תשתעממו, אני אהבתי..........

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091419 צפיות
הכנסה / הקמה של מערכת מידע, הינה נקודת זמן חשובה במיוחד לתחילתו של תיעוד התהליכים העסקיים וזוהי הזדמנות פז לנצל מהלך זה לעשות "סדר" בפעילות והתיעוד הארגוני. הארגון נדרש להשקעה עצומה של זמן ומשאבים רבים. הצלחת היישום תלויה בעבודה נכונה ובלווי נכון של היישום ותהליך ההטמעה בארגון. חשיבה על העתיד היא חלק מהותי בפעילות הנדרשת בתהליך הכנסה של מערכת מידע חדשה לארגון.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091333 צפיות
מאמר זה דן באתגרים האופייניים לחברות רבות המתמודדות עם החלטה על בחירת מערכת ERP ומעלה צעדים מוכחים להתגבר עליהם. עם כל כך הרבה פתרונות שונים בשוק, כשכל אחד מציע מספר אין ספור של תכונות ייחודיות, ממיין אותם ובוחר את הפתרון הנכון לארגון שלך, הנושא יכול לשאוב הרבה מאוד זמן ואפילו להיחשב למשימה מרתיעה.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091218 צפיות
אנו רוצים שה ERP יהיה פרויקט עסקי ולא פרויקט IT, לכן, אנו עובדים עם המנהלים שלנו כדי לתכנן כיצד זה הולך להיראות. יותר ויותר, עסקים קטנים ובינוניים SMBs)), מגלים שגודל ארגון קטן או בינוני אינו בהכרח מתורגם לפעילות וצרכים קטנים ומורכבים פחות בתחומי הנהלת החשבונות, מכירות, ניהול קשרי לקוחות, ושוק ה ERP מתרחב בתחום ה SMBs.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091569 צפיות
בסיפור אליסה בארץ הפלאות, אליסה הולכת לאיבוד ועוצרת לשאול את החתול איזה נתיב לבחור. החתול שאל, " לאן את רוצה להגיע?" ואליס ענתה, "אינני יודעת." החתול ענה, " אם כך כל נתיב ייקח אותך לשם". אותו היגיון יכול לחול על תהליך בחירת תוכנה: ללא תוכנית ברורה, המאמץ נראה מאיים, מפחיד, מרוכז בזמן ואינטנסיבי ...

מאמרים נוספים בנושא ERP

מאת: חייםERP10/04/132939 צפיות
2013 שנה שבה כמעט לכל אחד יש טלפון חכםאו טאבלט עם נגישות גבוהה לאינטרנט הינה גם שנת בחירות לרשויות המקומיות, שילוב של השניים יכול להביא למתמודדים המתוחכמים קדימות ויתרונות על פני המתמודדים האחרים לרשויות המקומיות שאינם משלבים את הכוח בידי הציבור עם מערכות לניהול בחירות חכמות.

מאת: קרן שרר טיברERP24/01/128580 צפיות
קבלת שירותי תוכנה להנהלת חשבונות בענן אמנם מאפשרת מצד אחד, לרואה החשבון של העסק, לעבוד על תוכנת הנהלת החשבונות של העסק ממשרדיו. אך מצד שני מעלה חששות בבעל העסק, לגבי יעילות העבודה של אנשי הנהלת החשבונות, הן מבחינת ממשק המשתמש והן מבחינת אבטחת המידע.

מאת: קרן שרר טיברERP11/01/128243 צפיות
כפי שסקרנו במאמרים קודמים, יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. לרשות המשתמש בתוכנה להנהלת חשבונות אוסף של כלים לאיחזור מידע כפי שיובא בסקירה שלהלן.

מאת: קרן שרר טיברERP05/01/128480 צפיות
יעילות העבודה בתוכנת הנהלת החשבונות ניתנת לבחינה בשני נושאים עיקריים, היכולת להגיע למידע המבוקש בזמן הקצר ביותר והיכולת לרשום נתונים לתוכנה או לקולטם ממקורות שונים במאמץ הנמוך ביותר. המרכיבים המתוארים כאן מתיחסים לניצול של קשרים בין ישויות תוכנת הנהלת החשבונות כדי לתת למשתמש אפשרות להגיע למידע המבוקש בהקלקה אחת או שתיים.

מאת: קרן שרר טיברERP01/01/128295 צפיות
ליכולת התנועה (להלן – נוויגציה) בתוכנת הנהלת החשבונות חשיבות רבה הן לגבי הקלות התפעולית והן לגבי זמן הלימוד שנדרש למשתמש חדש (שלא מכיר את המערכת) לתפעל את התוכנה. במאמר זה נסקור את המרכיבים העיקריים שמשפיעים על יכולת הנוויגציה של המשתמש בתוכנת הנהלת החשבונות.

מאת: קרן שרר טיברERP18/12/118344 צפיות
יצרני תוכנות הנהלת החשבונות נוהגים למכור את התוכנות שלהן כ"ידידותיות למשתמש". מהי תוכנת הנהלת חשבונות ידידותית?

מאת: קרן שרר טיברERP05/12/118390 צפיות
במאמר זה נעסוק בהיבטים שונים של הקשר בין תוכנת הנהלת החשבונות למערכות הדואר האלקטרוני של אווטלוק וגוגל מייל, לרבות התיאור של שימושים שונים שניתן לעשות בשילוב זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica