חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 משוכות שכיחות בעת הכנסת מערכת ERP לארגון וכיצד ניתן להימנע מהן:

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/20091330 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאמר זה דן באתגרים האופייניים לחברות רבות המתמודדות  עם החלטה על בחירת מערכת ERP  ומעלה צעדים מוכחים להתגבר עליהם.

עם כל כך הרבה פתרונות שונים בשוק, כשכל אחד מציע מספר אין ספור של תכונות ייחודיות, ממיין אותם ובוחר את הפתרון הנכון לארגון שלך, הנושא יכול לשאוב הרבה מאוד זמן ואפילו להיחשב למשימה מרתיעה.

למעשה, על פי מחקר חדש שנערך על ידי העיתון וול סטריט, 73% מכל מגזר החברות היצרניות אינו מרוצה ממערכת ה ERP הנוכחית שלו.

אף על פי כן, מעקב ברור ומוגדר מראש ולמידה מטעויות של אחרים יכול באופן דראסטי לשפר את הסיכויים שלך להצלחה.

בהתבסס על ניסיוננו בעזרה ללקוחות בבחירת התוכנה הנכונה לעסק שלהם,קיימים  מספר צעדים שכיחים בתחילת תהליך בחירת מערכת ERP לארגון

 

ואלה הם:

הגדרת הדרישות ההכרחיות שלך מהמוצר
עריכת רשימה ממוקדת של פתרונות
ניתוח חוזקות  וחולשות של החברה המוכרת
קביעת הפתרון הכי טוב והכי עונה על צרכי הארגון
משא ומתן על החוזה
_______________________________________________________________________________________

5 משוכות שכיחות בבחירת מערכת ERP

התמקדות בדרישות ההכרחיות מהמוצר

קל מאוד ל"הסתבך" ברשימת מאפיינים ותכונות שאנו שואפים שיהיו במערכת.
על מנת להשיג רשימה אמינה, חשוב מאוד לציין שיש להקצות משתמשי מפתח אשר יתעדו בפירוט את התרחישים והתסריטים הקריטיים בתהליכים העסקיים שספק התוכנה חייב לתמוך ולהתמודד איתם.
ברגע שהוכנה רשימה מפורטת זאת, השתמש באנשים אילו לשמירת הארגון במסלול תוך התמקדות בבחירת התהליך המתאים ביותר וככלי בקרה מול ספק התוכנה.


בדיקת סימוכין (הדרך הטובה ביותר)

בקשה פשוטה מספק התוכנה לרפרנטים המשתמשים במערכת ובדיקת שביעות הרצון שלהם הינה מתכון לכישלון.
על מנת לבדוק רפרנט בצורה מושכלת, על הארגון לבקש מספק התוכנה לקוחות שאצלם ניתן פיזית לבקר, העוסקים באותו תחום עסקי, זהה פחות או יותר במספר העובדים והמשמשים במערכת, בעלי פונקציונאליות ודרישות טכניות דומות ומשתמשים במערכת ה ERP לפחות שנה.
מעקב אחר עצות פשוטות אלה, מאפשר לך הצגה לרמת השירות והתמיכה לה תוכל לקבל מספק התוכנה בהתייחס למיקום הגיאוגראפי שלך.
יותר מכך, בדיקה זאת תיתן לך תמונה יותר ברורה על התוכנה היות והחברה כבר עברה את תהליך הלמידה ותקופת ההסתגלות. לבסוף, לא רק שזה יאפשר לך לבקר לקוחות כמוך, אלא גם ימנע ממוכר התוכנה להפנות אותך ללקוחות הכי טובים שלו.


"שיתוק מעודף ניתוח"            

בחירת פתרון ERP הינו אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שעסק יכול לעשות.
למרות זאת, ניתוח וחשיבה יתר על המידה, יכולות להביא את המידע שבדקת למיושן ולפספס את המומנטום בתהליך בחירת המערכת לעיתים אפילו עד עצירת התהליך.
על מנת להימנע מהתמודדות עם בעיה זאת, עוד לפני תחילת תהליך בחירת המערכת,  הצוות שהוקם לבחירת מערכת ה ERP   חייב לפתח רשימה מוגדרת ומעשיות של יעדים, מטרות ותוצרים מוקצים בזמן.
ללא ראשי פרקים אלה או קווי מתאר  אשר יתחמו בבירור את תחומי הפעילות הנבדקת של כיצד ומתי להמשיך הלאה, תהליך בחירת מערכת ה ERP   יתארך מעבר לנדרש, ויתכן אפילו לחשוף את העסק לסיכון נוסף שלא לצורך.


לצוות יחד צוות הערכה יעיל

פרויקט בחירת מערכת ERP אינו בחירה של יחידת טכנולוגיות המידע אלא החלטה עסקית.
כתוצאה, כדי שניתן יהיה לזהות את הפתרון הנכון לעסק, הצוות חייב להיבנות עם האנשים המייצגים את כל פונקציות של הארגון.
יותר מכך, על מנת שצוות ההערכה גם יצליח צריך להיות שם מנהל אחד נבחר אשר יהיה אחראי ואחראי להצלחה של הצוות.
אדם זה צריך שתהיה לו הסמכות לעשות החלטות ולהוות גשר להנהלה הבכירה.
נוסף על כך, אנשי מפתח בהנהלה הבכירה וחברי צוות ההערכה, צריכים לשים לב לאותם אלה אשר ינסו להטות את בחירת המערכת פשוט בשל העובדה שהם השתמשו במערכת כזאת או אחרת בתפקידם בעבודה הקודמת שלהם, או בגלל שהם מכירים כבר את ה"חבילה".


משא ומתן                    

עוד בטרם תחילת תהליך המשא ומתן, על הארגון לדעת את המטרות והיעדים למשא ומתן.
למרבה הצער, ארגונים רבים מדלגים על צעד זה, כשהמטרה העומדת לעיניהם היא לסחוט כל עשרה סנטים אחרונים והשגת המחיר הכי נמוך ומושלם ממוכר התוכנה.
טקטיקה וחוסר אסטרטגיה זאת יכולים לחסוך מראש מחירים, אולם לבסוף יכולים לעלות לארגון הרבה הרבה יותר!
השותפות הכי טובה עובדת כאשר שני הצדדים בעלי עניין זהה שהצד השני יצליח.
וזהו בעצם התסריט הטוב ביותר ל Win Win Situation מצב בו שני הצדדים זוכים.
בשלב המשא ומתן, במקום להתמקד אך ורק בלשלם את הסכום הכי נמוך, צריך להתמקד חזק פשוט כיצד להשיג את העסקה ההוגנת ביותר, שלמוכר המערכת יהיו  האמצעים ההכרחיים לשמירה על איכות התמיכה שהוא צריך לספק לך לאורך החיים של המוצר.


מסקנה ונקודות עיקריות לזכור

בחירת פתרון מערכת ERP  לארגון הינה אחת ההחלטות הקריטיות ויקרות ביותר שאתה והארגון שלך יצטרכו לעשות.
מעבר לכך צפה להרבה אתגרים, ותהיה מוכן לקחת על עצמך הרבה עבודה קשה והתחיבות לעשות את הבחירה הנכונה.
בחברות אשר אינן בעלות כמות הזמן והמומחיות  ההכרחית הנדרשת לביצוע ההחלטה, השיטה אשר תקטין באופן דרסטי את הסיכון ותגדיל את הסיכוי שלך להצלחה, פשוט פנה לקבלת קצת עזרה ממישהו שכבר עבר את התהליך של בחירת מערכת ERP חדשה לארגון.
עבודה עם יועץ אובייקטיבי תאפשר לך להתמקד במה שאתה עושה הכי טוב, ולקבל את שלוות הנפש שאינך עושה את השגיאות הנפוצות של לקוחות חדשים/מתחילים.

אז.....  לא משנה אם אתה עדיין בשלב ההתחלתי של ליקוט המידע, עובד עם יועץ,  או בשלבים המאוד סופיים של המשא ומתן עם הספק, כולי תקווה כי הצעדים והנקודות שצוינו מעלה ילוו ויעזרו לך במהלך בחירת מערכת ה ERP החדשה לארגונך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורן נסיר - מנכ"ל חברת More Choices Ltd

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן נסיר

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091608 צפיות
בני אדם הינם היצורים היחידים על פני כדור הארץ שיכולים לעשות אותה שגיאה פעמיים. ואכן, הם גם עושים זאת. אותם אלה שהתנסו ביישום מערכת לניהול משאבי הארגון ( ERP) יודעים לספר עד כמה הנושא מורכב, קשה, איטי והתהליך כרוך בהוצאות גבוהות. בעוד חברות רבות מודעות לעובדות אלה, הם עדיין ממשיכות במאמצים ונכשלות. אחרים המודעים למורכבויות אפילו אינם מנסים זאת. אז מי בעצם עושה את ההחלטה הנכונה? אף אחד! ושוב נשאלת השאלה: מה ארגונים בעצם צריכים לעשות?

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091215 צפיות
לאחרונה נתקלתי במאמר מצוין שנכתב בעיתון בריטי, בעקבות מציאת מסמכים רבים של המאפיה האיטלקית, במהלכו, פורטו " 10 הדיברות של המאפיה". המאמר פירט כיצד ניתן לנהל את "העסק" ולהריץ עסק מצליח. נשמע לגיטימי לגמרי. ואז בצורה הומוריסטית ובאופן משעשע ביותר עלתה השאלה..... והועבר המסר הבא: "היכן שיש כללי עסק, בוודאי, צריכה להיות מערכת מחשוב ארגונית??". מצאתי לנכון לשתף אתכם, בטוחה שלא תשתעממו, אני אהבתי..........

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091415 צפיות
הכנסה / הקמה של מערכת מידע, הינה נקודת זמן חשובה במיוחד לתחילתו של תיעוד התהליכים העסקיים וזוהי הזדמנות פז לנצל מהלך זה לעשות "סדר" בפעילות והתיעוד הארגוני. הארגון נדרש להשקעה עצומה של זמן ומשאבים רבים. הצלחת היישום תלויה בעבודה נכונה ובלווי נכון של היישום ותהליך ההטמעה בארגון. חשיבה על העתיד היא חלק מהותי בפעילות הנדרשת בתהליך הכנסה של מערכת מידע חדשה לארגון.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091217 צפיות
אנו רוצים שה ERP יהיה פרויקט עסקי ולא פרויקט IT, לכן, אנו עובדים עם המנהלים שלנו כדי לתכנן כיצד זה הולך להיראות. יותר ויותר, עסקים קטנים ובינוניים SMBs)), מגלים שגודל ארגון קטן או בינוני אינו בהכרח מתורגם לפעילות וצרכים קטנים ומורכבים פחות בתחומי הנהלת החשבונות, מכירות, ניהול קשרי לקוחות, ושוק ה ERP מתרחב בתחום ה SMBs.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091567 צפיות
בסיפור אליסה בארץ הפלאות, אליסה הולכת לאיבוד ועוצרת לשאול את החתול איזה נתיב לבחור. החתול שאל, " לאן את רוצה להגיע?" ואליס ענתה, "אינני יודעת." החתול ענה, " אם כך כל נתיב ייקח אותך לשם". אותו היגיון יכול לחול על תהליך בחירת תוכנה: ללא תוכנית ברורה, המאמץ נראה מאיים, מפחיד, מרוכז בזמן ואינטנסיבי ...

מאת: מורן נסירERP17/10/091339 צפיות
סימני המיתון והתנהלות המשק מסביב מביאים ארגונים רבים לבדוק כיצד ניתן לעשות יותר עם הרבה פחות ? נושא שכיח עימו מתמודדים היום עסקים קטנים ובינוניים (SMB ) הינו כיצד לגרום להגדלת ההכנסות והצמיחה העסקית ללא הגדלת מצבת העובדים בצורה משמעותית.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173388 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163491 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151811 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151748 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152264 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141974 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148104 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica