חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מספר נקודות אשר יאפשרו לך כארגון SMB בתהליך בחירת התוכנה המתאימה לארגונך ?

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/20091568 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בסיפור אליסה בארץ הפלאות, אליסה הולכת לאיבוד ועוצרת לשאול את החתול איזה נתיב לבחור. החתול שאל, " לאן את רוצה להגיע?" ואליס ענתה, "אינני יודעת." החתול ענה, " אם כך כל נתיב ייקח אותך לשם".

אותו היגיון יכול לחול על תהליך בחירת תוכנה: ללא תוכנית ברורה, המאמץ נראה מאיים, מפחיד,  מרוכז בזמן ואינטנסיבי ...

תהליך הבחירה

כל היבט בתפעול העסקי שלך מושפע מהתוכנה אשר בשימוש בארגונך.  גם כאשר התוכנה מתאימה היטב לארגונך, אופן יישום המערכת יכול להוות שינוי משמעותי ביותר בתפקודה, דבר המצריך צוות פרויקט וספק תוכנה מסור ודבק במטרה להשגת ההצלחה.

עלות יישום כושל יכולה להיות כל כך משמעותית לעסק שלך עד כדי הכנסת העסק לסיכון, או אפילו להסיט אותך לאחור מלהשיג את מטרות העסק.

לא פלא שבחירת מערכת מידע יכולה להיות תהליך מפחיד.

לאור כך, הכרחי שתעקוב אחר תוכנית לניצוח על הפרויקט  הנבחר.

התהליך דורש במידה רבה התחייבות חברה של זמן ומשאבים;  חברות רבות מקדישות אדם יחיד לניהול פרויקט חשוב זה, אולם חשוב לזכור כי הפרויקט הינו פרויקט ארגוני כולל ולא פרויקט טכנולוגי גרידא, והפנמה והובלת הפרויקט על ידי הנהלת הארגון והמנכ"ל חשובים מאוד.
 

פרויקטים נבחרים יכולים להתחלק למספר שלבים:

1

Project planning and kickoff       
הגדרת מטרות ואילוצים, הרכבת צוות הפרויקט, ומינוי מנהלי הפרויקט

2

Documentation of the current situation
                הגדרת מסמכים, בקשות לתשתית, וניתוח ותיעוד תהליכים של הארגון.

3

Needs assessment
                בחינה, זיהוי והחלטה היכן ניתן לזהות הזדמנויות לחיסכון מיידי, קיום  פגישות לסיעור 
                מוחות ומתן קדימות לדרישות.

4

Software vendor identification
זיהוי והערכה של רשימה ארוכה של מועמדים על פי פרמטרים קובעים פשוטים של דרישות, יוזם תהליך מול הספקים, מכין בקשה להצעה RFP, ומבקש ומעריך תשובות.

5

Software evaluation
הכנת תסריטים של הצגה, נותן ניקוד למצגות שבחנת, מנהל ומציג ניתוח פערים (gap analysis), בודק תמחור, מתכנן תוכנית לטרום יישום, בודק לקוחות של המערכת, מנהל משא-ומתן ומבצע חוזים.

חברות  רבות עושות את הטעות של דילוג על כל הצעדים הנדרשים לבניית בסיס להחלטותיהם, ומתחילים בצעד של פנייה ישירות לספקי התוכנה.

נהיגה על פי השלבים בקווים הכלליים שצוינו מעלה , מאפשרת לך לחקור את התהליכים העסקיים בארגונך, צוות הפרויקט והחברה יהיו מעורבים עמוקות, ויהיו לך נקודות תקן לבדיקה, לצורך השוואה בין חבילות המערכות השונות לצרכי הארגון.

אולם,  כיצד תזהה ותבחר את חבילות התוכנה שתצטרך לשקול בתהליך של מבחר שלך?
  

האינטרנט

התנגד לדחף לחפש ברשת כצעד הראשון שלך. אם תרשום ב google      "ERP" תוכל להגיע לכ 133 מיליון דפים. נסה להיות יותר ספציפי שימוש ב " ERP בתחום הייצור" ואז תוכל לקבל  " רק " 30 מיליון דפים. אם תמשיך לזקק את החיפוש שלך על ידי הוספת פרמטרים נוספים כמו " תעשיה " עדיין יצאו הרבה מאוד דפים של מידע. במקום זאת , התחל על ידי שימוש במדור של תוכנה.

מדור של תוכנה הוא אתר אינטרנט או פרסום שמתמחה במחקר וארגון של מידע על מוצרי תוכנה שונים. המדריכים האלה יכולים להיות בעלי מיקוד תפקודי, כמו פתרונות לניהול החשבונות ; להתמקד בתעשייה, כמו הפצה סיטונאית וכו'...;
 

התחל את החיפוש שלך על ידי שימוש בשני פרמטרים קובעים ראשיים :
האם ספק התוכנה בעל מומחיות בתעשייה שלך וייחודי לתחום? לדוגמא שוק המיועד לאלקטרוניקה, הפצה סיטונית, ספק תוכנה ללא  " תחום " מומחיות יכול לא להבין את הדרישות הייחודיות של התהליך העסקי שלך ולא יוכל לטפל בעומק הפונקציונאליות בסוגים של הפעולות העסקיות הספציפיות לעסק שלך.

האם גודל חברתך, הנמדדת על פי מספר המשתמשים ומיקומם, מתאים לחבילה של הספק? רכישת חבילת תוכנה שעוצבה לארגונים קטנים יותר יכולה להוות מצב בו הפונקציונאליות אינה תומכת בכל התהליכים העסקיים שלך. ואילו רכישה של חבילת תוכנה המעוצבת לחברות גדולות, יתכן שתרגיש שאתה קונה יותר מדי סיבוך ומורכבות בתהליכים העסקיים והארגון שלך יצטרך לשלם יותר מדי זמן ואנרגיה בניסיון ליישם אותה.

במקומות רבים תמצא גם מדריכים המנהלים את המחקרים שלהם לתוך הפונקציונאליות של חבילות . אלו הם  "בסיסים של ידע" המכילים מאפיינים שיכולים להיות מדורגים על פי סדר עדיפויות ומבוססים על הדרישות שלך, ויוצרים ניתוח המדרג את התוצאות כך שהחבילות "הכי טובות" מתאימות ליכולות להיות המתאימות ביותר.  איכותם של מקומות אלה משתנה, וודא לפני כן, שאותו מקום מאשר את הנתונים שהוא סיפק על ידי הספקים.

ברגע שיש לך כבר רשימה הניתנת לניהול של ספקי התוכנה שאתה מעוניין לעבוד עימם, אתה מוכן להמשיך צעד הבא בתהליך של הפרויקט הנבחר שלך.

אירוסין עם ספק התוכנה

מתודולוגיות רבות של בחירת תוכנה ממליצות לכתוב RFP ולהגיש את המסמך לרשימה שלך של ספקי התוכנה.

ב"תהליך עבודה" זה היה נהוג לעבוד עד כה, אולם בשוק התחרותי של היום, חברות תוכנה אינן יכולות להרשות לעצמן להחזיק צוות בלתי מוגדל ולאפשר לו לענות לכל RFP שהתקבל.

RFP's מאוד יקרים למענה, במיוחד אותם אלה הדורשים מענה והתייחסות ל"כ 90 עמודי אנציקלופדיה..."

ברגע שה"רשימה הארוכה" או "הקצרה" של ספקי התוכנה זוהתה, תצטרך להעסיק את איש המכירות של הספק בתהליך. כמו כל ארגון מכירות טוב, ספקי התוכנה יסווגו ויקדישו את האמצעים להקמת תקציב, יצירת צוות לפרויקט, והגדרת מסגרת של זמן כדי להביא להחלטה של קניה.

אנו ממליצים לך להשתמש תחילה באנשי המכירות של הספקים לקבלת המידע הדרוש לצורך סינון רשימת הספקים הפוטנציאליים, מספקים שאינם מתאימים לדרישות החברה שלך. לרוב החברות, שלושה או ארבעה ספקים צריכים להישקל לצורך הצגה והערכה של הפיתרון המוצע. תצטרך להקצות זמן לפחות לאורך כחודשיים לצעד זה בתהליך.

על מנת להאיץ את התהליך ניתן לבקר ביריד/תערוכה של ספקי הטכנולוגיה, כך תוכל למצוא ריכוז גדול של ספקי תוכנה, וליצור התקשרות מול אנשי המכירות במקביל מול מספר ספקים מהרשימה שהכנת בצורה יעילה ביותר.

כמובן שלא בהכרח יתאים עיתוי הכנס לשלב בו אתה נמצא בתהליך בחינת המערכת, לא כל ספקי התוכנה מציגים בכנס זה, ולא בהכרח יופיע שם גם הספק התואם לתחום של עיסוקך.

לסיכום:

תהליך בחירת תוכנה יכול להיות מורכב ולצרוך זמן רב. אם נעשים קיצורי דרך או מדלגים על שלבים בתהליך, הסיכון בבחירת חבילת תוכנה אשר לא תעמוד בציפיות ההנהלה, לא תתמוך בתהליכים העסקיים ויחול גידול במספר העובדים הנדרשים לתפעול המערכת, תגרום ליישום כושל בהכנסת המערכת לארגון.

מומלץ להתייעץ ביועץ מומחה על פי התחום בו הנכם מתמקדים חייבים לזכור – רק בשלב הבחירה והערכת הספקים הלקוח הוא באמת "מלך", לאחר ההתקשרות ויישום המערכת הלקוח פועל בדרגות חופש נמוכות בשוק שבוי. לכן, תהליך הבחירה והבחירה הנכונה הינו קריטי.


חשוב אם כך לשים לב לאבני הדרך וגם אם רוצים להאיץ את התהליך, יש לצמצם במידת האפשר את ההתקשרות מול מספר ספקים מצומצם העונה על עיקרי התהליכים העסקיים בארגון, והיכן אני רוצה להיות בעוד מספר שנים?,  על מנת שבחינת הפרמטרים מול ספקי התוכנה תהיה יותר אפקטיבית ונחרצת.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורן נסיר - מנכ"ל חברת More Choices Ltd

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן נסיר

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091609 צפיות
בני אדם הינם היצורים היחידים על פני כדור הארץ שיכולים לעשות אותה שגיאה פעמיים. ואכן, הם גם עושים זאת. אותם אלה שהתנסו ביישום מערכת לניהול משאבי הארגון ( ERP) יודעים לספר עד כמה הנושא מורכב, קשה, איטי והתהליך כרוך בהוצאות גבוהות. בעוד חברות רבות מודעות לעובדות אלה, הם עדיין ממשיכות במאמצים ונכשלות. אחרים המודעים למורכבויות אפילו אינם מנסים זאת. אז מי בעצם עושה את ההחלטה הנכונה? אף אחד! ושוב נשאלת השאלה: מה ארגונים בעצם צריכים לעשות?

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091216 צפיות
לאחרונה נתקלתי במאמר מצוין שנכתב בעיתון בריטי, בעקבות מציאת מסמכים רבים של המאפיה האיטלקית, במהלכו, פורטו " 10 הדיברות של המאפיה". המאמר פירט כיצד ניתן לנהל את "העסק" ולהריץ עסק מצליח. נשמע לגיטימי לגמרי. ואז בצורה הומוריסטית ובאופן משעשע ביותר עלתה השאלה..... והועבר המסר הבא: "היכן שיש כללי עסק, בוודאי, צריכה להיות מערכת מחשוב ארגונית??". מצאתי לנכון לשתף אתכם, בטוחה שלא תשתעממו, אני אהבתי..........

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091419 צפיות
הכנסה / הקמה של מערכת מידע, הינה נקודת זמן חשובה במיוחד לתחילתו של תיעוד התהליכים העסקיים וזוהי הזדמנות פז לנצל מהלך זה לעשות "סדר" בפעילות והתיעוד הארגוני. הארגון נדרש להשקעה עצומה של זמן ומשאבים רבים. הצלחת היישום תלויה בעבודה נכונה ובלווי נכון של היישום ותהליך ההטמעה בארגון. חשיבה על העתיד היא חלק מהותי בפעילות הנדרשת בתהליך הכנסה של מערכת מידע חדשה לארגון.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091333 צפיות
מאמר זה דן באתגרים האופייניים לחברות רבות המתמודדות עם החלטה על בחירת מערכת ERP ומעלה צעדים מוכחים להתגבר עליהם. עם כל כך הרבה פתרונות שונים בשוק, כשכל אחד מציע מספר אין ספור של תכונות ייחודיות, ממיין אותם ובוחר את הפתרון הנכון לארגון שלך, הנושא יכול לשאוב הרבה מאוד זמן ואפילו להיחשב למשימה מרתיעה.

מאת: מורן נסירמיחשוב ארגוני17/10/091218 צפיות
אנו רוצים שה ERP יהיה פרויקט עסקי ולא פרויקט IT, לכן, אנו עובדים עם המנהלים שלנו כדי לתכנן כיצד זה הולך להיראות. יותר ויותר, עסקים קטנים ובינוניים SMBs)), מגלים שגודל ארגון קטן או בינוני אינו בהכרח מתורגם לפעילות וצרכים קטנים ומורכבים פחות בתחומי הנהלת החשבונות, מכירות, ניהול קשרי לקוחות, ושוק ה ERP מתרחב בתחום ה SMBs.

מאת: מורן נסירERP17/10/091339 צפיות
סימני המיתון והתנהלות המשק מסביב מביאים ארגונים רבים לבדוק כיצד ניתן לעשות יותר עם הרבה פחות ? נושא שכיח עימו מתמודדים היום עסקים קטנים ובינוניים (SMB ) הינו כיצד לגרום להגדלת ההכנסות והצמיחה העסקית ללא הגדלת מצבת העובדים בצורה משמעותית.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173390 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163495 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151815 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151753 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152271 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141977 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148109 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica